تازه‌ترین فصل مردگان متحرک به تازگی آغاز شده و طرفداران خود را دیگر بار با بازی مرگ و زندگی در جهانی مملو از مردگان گرسنه و هیولاهای پلید سرگرم کرده است. در خلال ۹ فصل گذشته، همواره مرگ حضوری سنگین در این مجموعه داشته است. ما هر از چندگاهی ناگزیر از وداع با شخصیت‌های محبوب خود بودیم و این چرخه مدام تکرار می‌شود. اما آیا می‌دانید در این سریال شاهد مرگ‌هایی بودید که اصولاً نباید رخ می‌دادند؟

وقتی پای سریال محبوب و پرطرفداری همچون مردگان متحرک به میان می‌آید، از همان ابتدا یک چیز برای همگان مشخص است: انتظار مرگ‌های بسیار! این مسئله به ویژه در فصل نهم این سریال به شکلی غافلگیر کننده بینندگان سریال را در بهت و حیرت فرو برد؛ چرا که برخلاف فصول پیشین این بار باید با تعداد بیشتری از شخصیت‌های محبوب خود که در طول فصل‌های متوالی با آنها ارتباط برقرار کرده بودند، خداحافظی می‌کردند.

مردگان متحرک فصل ده

مطلب مرتبط: مرگ بازیگر سریال مردگان متحرک به دلیل ابتلا به سرطان

با این حال این تنها فصلی نبود که با اشک‌های داغ و سوزان چنین خداحافظی‌های تلخی بدرقه می‌شد؛ در واقع اگر از علاقمندان این سریال باشید در جریان هستید که ما تاکنون با چه تعداد شخصیت محبوب و دوست داشتنی خداحافظی کردیم. از «هرشل» (Hershel) با بازی بازیگر فقید «اسکات ویلسون» (Scott Wilson) گرفته تا «دیل» (Dale) با بازی «جفری ندی‌مان» (Jeffrey DeMunn)، «گلن» دوست داشتنی (Glenn) با بازی «استیون یئون» (Steven Yeun) تا «ساشا» (Sasha) با بازی «سونیکا مارتین- گرین» (Sonequa Martin-Green).

مردگان متحرک فصل 10

و تازه این در مورد مرگ‌های رخ داده در سریال است؛ هرچند اکنون بازیگران محبوب یک به یک مجموعه را ترک می‌کنند و اسباب ناراحتی بینندگان را فراهم می‌کنند. تازه‌ترین نمونه آن خداحافظی شخصیت «میشون» (Michonne) با بازی «دانای گوریرا» (Danai Gurira) است که قرار است در فصل دهم از این مجموعه جدا شود. قبل از او شخصیتی محبوب و یکی از کاراکترهای کلیدی و مهم سریال یعنی «ریک گرایمز» (Rick) با بازی «اندرو لینکلن» (Andrew Lincoln) نیز از تیم سازنده جدا شده بود و مدتی بعد «مگی گرین» (Maggie Greene) با بازی «لورن کوهن» (lauren cohan) هم به او پیوست.

مطلب مرتبط: آیا در فصل جدید واکینگ دد باید منتظر خداحافظی میشون باشیم؟

اگرچه در کامیک بوک هم اوضاع چندان آرام نبوده و تابه حال شاهد مرگ چندین و چند شخصیت بودیم، ولی واقعیت این است که گاهی بین سریال و کتاب مصور به عنوان منبع الهام، تفاوت‌هایی فاحش مشاهده می‌شود؛ به ویژه وقتی پای مرگ و میرهای بی‌اندازه به میان می‌آید. 

مردگان متحرک فصل ده در 724پرس

درادامه با ۷۲۴پرس (724press.com) همراه باشید تا شما را با تعدادی از شاخص‌ترین مرگ‌های رخ داده در سریال که نام و نشانی از آنها در کامیک بوک مشاهده نمی‌شود، آشنا کنیم.

کارل گرایمز (Carl Grimes)

مرگ کارل گرایمز

یکی از بزرگ‌ترین و پر حرف و حدیث‌ترین مرگ‌های رخ داده در تاریخ سریال مردگان متحرک، مرگ شوکه کننده کارل گرایمز است که به صورتی جدی بینندگان این مجموعه را در بهت و ناراحتی رو برد. مرگ کارل گرایمز با بازی «چندلر ریگز» (Chandler Riggs)، آنچنان باعث عصبانیت طرفداران شد که حتی کار را به جمع کردن امضا برای برکناری شو رانر و کارگردان مجموعه کشاند.

مطلب مرتبط: ۱۱ مرگ دلخراش سریال مردگان متحرک کدامند؟

این رخداد غم‌انگیز در فصل هشتم سریال روی داد؛ وقتی کارل جوان توسط یک واکر مورد حمله قرار گرفت. در جریان درگیری پیش آمده واکر، کارل را گاز گرفت و این پایان هنرنمایی چندلر ریگز در این سریال بود. کارل بعد از آنکه پدرش ریک را از این موضوع آگاه کرد، در حضور او و میشون از دوستان نزدیک‌شان در زیرزمین خانه‌ای در الکساندریا، به زندگی خود پایان داد تا تبدیل به زامبی یا همان مرده متحرک نشود. البته این چیزی بود که بینندگان مجموعه تلویزیونی مردگان متحرک شاهد آن بودند، اما سرنوشت کارل در کامیک بوک به گونه‌ای دیگر رقم خورده بود.

کارل گرایمز در کامیک بوک به زندگی خود ادامه داد، به سن ۳۰ سالگی رسیده و صاحب دختری به نام آندره‌آ شده است.

سوفیا (Sophia)

مرگ سوفیا پلتیر

مرگ سوفیا با بازی «مدیسون لینتز» (Madison Lintz) که در فصل دوم سریال مردگان متحرک اتفاق افتاد؛ یکی از سخت‌ترین و دلخراش‌ترین رخدادهای تاریخ این سریال است.

در این فصل شاهد بودیم که چگونه اختلافات داخلی بین ریک و «شین» (Shane) رفته رفته بالا می‌گرفت. در همین زمان و در اقدامی ناگهانی که در مزرعه هرشل اتفاق افتاد، شخصیت شین با بازی جان «برنتهال» (Jon Bernthal) درهای اصطبل را باز کرد تا واکرهایی که به امید بهبود در آنجا نگهداری می‌شدند را تک به تک بکشد. واکرها یکی بعد از دیگری از در بیرون آمده و توسط گروهی که پشت در انتظار آنها را می‌کشیدند، کشته شدند. تا آنکه نوبت به آخرین واکر رسید: سوفیا.

مطمئناً این لحظه‌ای غافلگیر کننده برای تماشاگران سریال بود؛ در حالی که ما همه امید داشتیم سوفیا دیر یا زود صحیح و سالم پیدا شود، ناگهان او را در هیبت یک واکر دیدیم که از دل تاریکی داخل اصطبل بیرون آمد. این مسئله آنچنان گروه را تحت‌تأثیر خود قرار داد که کسی توان کشتن سوفیا را نداشت و درست درهمین لحظه باز این ریک بود که بار سنگین این مسئولیت را به دوش کشیده و در مقابل چشمان اشک‌بار و ناله‌های «کارول» مادر سوفیا، به زندگی دخترش پایان داد. 

اما ببینیم سرنوشت سوفیا در کامیک بوک مردگان متحرک چه بود؟ سوفیا همچنان زنده است؛ او حتی با کارل ازدواج کرده و صاحب دختری شده است.

پال روویا، ملقب به عیسی (Paul ‘Jesus’ Rovia)

مرگ عیسی در واکینگ دد

شخصیت عیسی که بازیگر انگلیسی «تام پین» (Tom Payne) ایفای نقش او را برعهده داشت، در فصل گذشته این سریال به شکلی ناباورانه توسط «نجواگران» (the Whisperers) کشته شد.

درحالی که افراد در تلاش بودند تا از تهدید پیش رو‌ی‌شان فرار کنند، در واقع تازه در معرض خطر اصلی قرار گرفتند. در این زمان بود که یکی از نجواگران ترتیبی داد که از غفلت عیسی استفاده کرده و او را به ضرب چاقو از پای درآورد.

در نهایت دوست صمیمی او «آرون» (Aaron) با بازی «راس مارگواند» (Ross Marquand)، برای جلوگیری از تبدیل شدن او به یک واکر تمهیدات لازم را اجرا کند. اما داستان عیسای سریال مردگان متحرک به کل با داستان این شخصیت در کامیک بوک متفاوت است. در کتاب مصور مردگان متحرک، عیسی با نام «پل مونرو» (Paul Monroe) شناخته می‌شود و هنوز می‌توان رویش حساب کرد. اما همچون سریال، این شخصیت در مجموعه کامیک بوک نیز روابط نزدیکی با آرون دارد.

مرل دیکسون (Merle Dixon)

مرگ مرل در سریال واکینگ دد

بی‌تردید مرل دیکسون با بازی «مایکل روکر» (Michael Rooker) یکی از شخصیت‌های بسیار محبوب در روزهای ابتدایی بود! یک دیوانه ناجور و بی‌احتیاط که سایر اعضای گروه را اغلب در وضعیت‌های سخت به دام می‌انداخت. به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، مرل همان کاری را می‌کرد که مایل به انجام آن بود و بدتر آنکه آن را هر زمانی که دوست داشت انجام می‌داد. هرچند در نتیجه این نوع رفتارها، سرانجام وقتی بالای پشت بام ساختمانی در آتلانتا توسط گروه تنها گذاشته شد، علاوه بر یکی از دستانش، پیوندش با گروه را نیز از دست داد. او بعداً به عنوان یکی از دستیاران شخصیت فرماندار با بازی «دیوید موریسی» (David Morrisey) به بازی بازگشت و باز اسباب دردسر شد.

مطلب مرتبط: بیوگرافی و فیلم شناسی نورمن ریدس بازیگر نقش درل

اما علیرغم تمام این مسائل رابطه بین او و برادر کوچکترش «درل» (Daryl) با بازی «نورمن ریدس» (Norman Reedus) به اندازه‌ای قدرت داشت که در نهایت روی قدرت تصمیم گیری و نیز اطاعت او از فرماندار اثر گذاشته و سرانجام فرماندار را واداشت به او تیراندازی کند. درل در جستجوی برادرش بود که با صحنه‌ای ناراحت کننده مواجه شد؛ مرل که اکنون با چشمان تهی از زندگی یک زامبی به او چشم دوخته بود و در نهایت درل دیکسون ناگزیر شد او را از پای درآورد.

در کامیک اما مرل وجود خارجی ندارد؛ او و برادرش درل دو شخصیتی هستند که تنها برای مجموعه تلویزیونی مردگان متحرک قدم به دنیای واقعیت گذاشتند. در نتیجه اصولاً مرگ مرل دیکسون در کامیک بوک پیش‌بینی نشده بود.

انید (Enid)

مرگ انید در فصل نهم سریال مردگان متحرک

یکی از غیر منتظره و خشن‌ترین مرگ‌های رخ داده در فصل نهم سریال مردگان متحرک، بی‌شک مرگ گروهی از ساکنان الکساندریا بود. اینجا بود که آلفا با بازی «سامانتا مورتون» (Samantha Morton) در اقدامی وحشیانه انید جوان را به قتل رسانده و سر او را در کنار دیگر دوستان‌ش برفراز نیزه روی تپه‌ای در مرز بین دو گروه قرار داد.

این صحنه بی‌شک یکی از تکان دهنده‌ترین صحنه‌هایی است که در تاریخ این مجموعه شاهد آن بودیم. جایی که سرهای انید با بازی «کتلین ناکون» (Katelyn Nacon)، «تارا» (Tara) با بازی «آلانا مسترسون» (Alanna Masterson) و «هنری» (Henry) با بازی «مت لینتز» (Matt Lintz) روی نیزه‌ها بودند؛ اما همچنان باچشمانی بی‌روح و دهانی که باز و بسته می‌شد، تقلا می‌کردند.

این کشتار بزرگ باعث ایجاد جو ترس و دلهره‌ی شدیدی در ساکنان الکساندریا شد، اما این مسئله به ویژه ضربه سختی برای «آلدن» (Aldan) با بازی «کالان مک اولیف» (Callan McAuliffe) بود. اما انید دیگر شخصیتی است که مأموریتش تنها در قالب سریال تعریف شده و مابه ازایی در کامیک بوک نداشت.  

مطلب مرتبط: از فصل ۱۰ مردگان متحرک چه می‌دانیم؟

به هرحال مجموعه تلویزیونی شبکه AMC ظاهراً گاهی دوست دارد به کل خط داستانی روایت شده در کامیک بوک را رها کرده و به سبک و سیاق خود داستان بازماندگان را برای ما روایت کند.

مرگ تارا در سریال واکینگ دد

درپایان این مطلب، نظر شما در مورد این اتفاقات تلخ چیست؟ آیا مرگ شخصیت‌ها واقعاً روی بینندگان اثر گذاشته و آنها را به دنبال کردن داستان تشویق می‌کند؟ فصل نهم سریال تا چه حد شما را غافلگیر کرد؟ و انتظارات‌تان از فصل تازه مردگان متحرک چیست؟

خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما در ۷۲۴پرس (724Press.com) در میان بگذارید.