این روزها معماری در اقصی نقاط جهان متحول شده و شاهد ساخت بناهای مدرن و جذابی هستیم که بنیان تصورات ما از معماری را دگرگون کرده‌اند. این مسئله در مورد طراحی داخلی نیز صدق می‌کند؛ به طوری که طراحان خوش فکر دست به ابتکارات جالبی زده و فضای داخلی خانه یا حتی فضاهای اداری را جذاب‌تر از قبل کرده‌اند. نمونه‌اش سازندگان این ویلای خوش ساخت در کشور هلند که از آکواریوم به شکلی تازه و خلاقانه استفاده کرده‌اند.

در سال‌های اخیر مردم به صورت گسترده‌تری شروع به استفاده از جلوه‌های جدیدی از طبیعت در منازل خود کرده‌اند و در این میان آکواریوم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه بسیاری از ما از مدت‌ها قبل هم با تنگ بلوری و ماهی‌های قرمز داخل آن آشنایی داریم، ولی آکواریوم‌های امروزی چیزی متفاوت و متنوع‌تر هستند.

آکواریوم (724press.com)

حتی در برخی موارد باید اذعان کرد که آنها زیبایی خود را ارتقا داده و به چیزی فراتر از یک فضا برای نگهداری ماهی مبدل شده‌اند. آنها جلوه‌ای جدید به زندگی ما اضافه کردند؛ به طوری که گوی تکه‌ای از محیط زیست طبیعی را به خانه‌مان راه داده‌ایم. راهی جدید برای احساس نزدیکی بیشتر به طبیعت بدون آنکه راحتی و آرامش خانه خودمان را ترک کنیم. 

مطلب مرتبط: دکوراسیون خانه های کوچک را چطور بچینیم؟

طراحی داخلی ویلا(724press.com)

به گزارش ۷۲۴پرس (724press.com)، آکواریوم‌های امروزی در شکل، اندازه و طرح‌های مختلف ارائه شده و به صحنه‌ی نمایشی دلفریب از رنگ، تزئینات جذاب و البته جنب و جوش انواع ماهیان رنگارنگ تبدیل شده و چشمان زیباپسند انسان را مجذوب خود کرده‌اند. با این حال شماری از آنها برای کاربردهای دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند که معمولاً مورد انتظار ما نیست.

مطلب مرتبط: ایده‌ هایی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه

نمونه‌اش آکواریوم به کار رفته در ویلایی خوش ساخت در کشور هلند که به شکلی خاص مورد استفاده طراحان داخلی قرار گرفته است.

طراحی داخلی ویلا(724press.com)

این ویلا توسط گروه طراحی سنتریک، اجرا و ساخته شده و دارای جلوه‌های طراحی داخلی خاص و جذابی است که نگاه بیننده را به خود جلب می‌کنند. طراحان خوش ذوق این ویلا از یک آکواریم در طبقه فوقانی ساختمان استفاده کرده‌اند تا هم طبیعت را به محیط داخلی اضافه کنند و هم از آن برای کارهای دیگری استفاده کنید. این آکواریوم به صورت یک نقطه مرکزی و چشم‌نواز در منزل، همان ابتدا توجه شما را به خود جلب می‌کند.

طراحی داخلی ویلا(724press.com)

هرچند باید اشاره کنیم اینجا ما به جای یکی دارای دو آکواریوم هستیم که در طرفین چپ و راست یک ستون مرکزی واقع شده است. ستونی که خود در بخش تحتانی که در طبقه پایین واقع شده، به صورت یک شومینه درآمده است. از طرف دیگر این آکواریوم در حکم نرده‌ی طبقه‌ی فوقانی نیز عمل می‌کند.

طراحی داخلی ویلا(724press.com)

در ادامه بد نیست به تماشای گوشه‌ای از فضای داخلی این ویلای جذاب بنشینیم.

طراحی داخلی ویلا(724press.com)طراحی داخلی ویلا(724press.com)طراحی داخلی ویلا(724press.com)طراحی داخلی ویلا(724press.com)طراحی داخلی ویلا(724press.com)طراحی داخلی ویلا(724press.com)طراحی داخلی ویلا(724press.com)

در پایان این مطلب، نظر شما در مورد ایده‌های این چنینی چیست؟ آیا شما هم از خلاقیت‌های تازه در فضای داخلی منزل خود استقبال می‌کنید؟ نظرات خود را با ما نیز در میان بگذارید.