گاهی فرقی نمی‌کند به خانه‌ای جدید اسباب کشی کرده‌اید یا فقط از فضای اتاق خواب خود خسته و دلزده شده و به دنبال یک تغییر دکوراسیون برای تجدید روحیه هستید. تنها کافی است به نکاتی ساده، اما مهم توجه داشته باشید تا شما را به اتاق خواب ایده‌آل‌تان برساند. رعایت این اصول ساده می‌تواند حال و هوای محیط را عوض کرده و آنجا را به مکانی راحت، زیبا و دوست داشتنی تبدیل کند. در مرور این نکات با ۷۲۴پرس همراه باشید.

 اغلب مردم تصور می‌کنند درگیر شدن در تغییر فضاسازی داخلی منزل، کاری بسیار پرهزینه و زمان‌بر است. البته این باور چندان هم دور از واقعیت نیست؛ به خصوص اگر سلیقه خاصی برای خرید لوازم شیک و تجملاتی دارید. اما باور کنید گاهی بدون صرف هزینه زیاد هم می‌توان فضایی رویایی و دلپذیر خلق کرد. 

چیدمان اتاق خواب (724press.com)

تنها کافی است از خلاقیت و ابتکار خود استفاده کرده و به نکات مهمی که شما را از خرج‌های بیهوده نجات می‌دهند، توجه کنید.

مطلب مرتبط: راهنمای طراحی خلاقانه اتاق کودک

یکی از فضاهای داخلی منزل که گاهی اوقات زیادی را در آن سپری می‌کنیم، اتاق خواب است. پس واضح است که یک تغییر کوچک در این محیط قطعاً می‌تواند روی خلق و خو و حتی روحیه ما تأثیرگذار باشد. شاید باورتان نشود، اما تنها با چند گام ساده می‌توانید اتاق خواب خود را به شکلی خلاقانه و مدرن طراحی و تزئین کنید. اما چگونه؟

چیدمان اتاق خواب (724press.com)

اتاق خواب فضایی برای استراحت است، بنابراین بهتر است طراحی آن به شکلی باشد که در عین ایجاد احساس راحتی و آرامش در شما، خلاقانه و جذاب باشد. توجه به مسائل و نکاتی همچون خرید یک تخت خوب و مناسب، برخورداری از فضای کافی و البته ایجاد محلی برای نشستن، جایی که بتوانید گاهی مطالعه کرده یا حتی به انجام امور روزمره خود بپردازید، می‌تواند شروعی مناسب برای ایجاد این فضای دلپذیر باشد.

چیدمان اتاق خواب (724press.com)

در این میان گاهی استفاده از پنجره‌های بزرگ و نورگیر، یک دیوار شیشه‌ای، نورپردازی مناسب و فضاسازی جذاب می‌تواند حتی کوچک‌ترین اتاق‌ها را نیز به فضایی قابل سکونت، روشن و فریبنده تبدیل کند که نتوانید به راحتی از آن دل بکنید.

چیدمان اتاق خواب (724press.com)

در این میان مبلمان اتاق خواب و ایده‌های پیاده شده جهت آراستن و تزئین این محیط نیز باید در عین جذابیت، دارای لطافت و القای حسی از آرامش باشد. از نظر ۷۲۴پرس دات کام، مبلمان اتاق خواب بهتر است به گونه‌ای انتخاب شود که در عین زیبایی ظاهری، استفاده از آن نیز راحت باشد.

مطلب مرتبط: ۹ روش برای تزیین یک دیوار خالی

همچنین طرح‌های رنگی خوشایند و بافت طبیعی برای ایجاد حس آرامش در اتاق خواب ایده‌آل هستند. از سوی دیگر بهتر است درب اتاق خواب یا احتمالاً درب سرویس بهداشتی که به اتاق راه دارد هم به صورت مناسب انتخاب شود.

چیدمان اتاق خواب (724press.com)

در مجموع باید چیدمان لوازم و انتخاب آنها به گونه‌ای باشد که هم فضای کافی در اتاق در دسترس باشد و هم هوا به آسانی در محیط گردش داشته و اصطلاح اتاق تهویه مناسبی داشته باشد. بنابراین بهتر است جلوی در یا پنجره‌های اتاق را با لوازم مسدود نکنید.

چیدمان اتاق خواب (724press.com)

یک تختخواب با پایه‌های ظریف در یک اتاق کوچک، منظره‌ای زیبا و دوست داشتنی را ایجاد می‌کند. در عین حال شما می‌توانید از فضای زیر تخت نیز استفاده کرده و وسایل و خرده ریزهای کوچک را آنجا جا بدهید. البته توجه داشته باشید که شما برای نظم بخشیدن به وسایل خود به فضاهای بیشتری برای نگهداری و ذخیره آنها نیازمندید.

مطلب مرتبط: ایده‌هایی برای بزرگ نشان دادن اتاق‌های کوچک

به همین خاطر یک قفسه یا کمد هم می‌تواند به طراحی مدرن‌تر اتاق خواب کمک کند. وجود یک میز پاتختی یا قفسه کشو دار هم می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد که در عین کاربردی بودن، جذابیت بیشتری به اتاق ببخشد؛ ضمن آنکه هزینه خرید آنها معمولاً خیلی بالا نیست.

چیدمان اتاق خواب (724press.com)

به گزارش ۷۲۴پرس (724press.com)، یک صندلی یا نیمکت کوچک دیگر چیزی است که می‌تواند باعث کامل شدن طراحی اتاق خواب و فضاسازی بهتر آن شود. در کنار آن می‌توانید از انواع کوسن، بالش، پرده‌های لطیف و خوش رنگ و قالیچه‌های کوچک تهیه شده از الیاف طبیعی نیز استفاده کنید که به ویژه باعث می‌شوند حال و هوای اتاق، عاشقانه و دلپذیرتر شده و حسی از خوش آمدگویی را به فرد منتقل کند.

سایه‌های زرد، نارنجی، صورتی و قرمز می‌توانند طراحی اتاق خواب را گرم و جذاب کنند. همچنین استفاده از مخمل، ابریشم و خز حسی از تجمل و زندگی لوکس را به فضای اتاق منتقل می‌کند که ممکن است برای گروهی جذاب باشد.

چیدمان اتاق خواب (724press.com)

در این میان طراحی نورپردازی اتاق را دست کم نگیرید؛ چرا که یک عنصر مهم برای نمایش احساس راحتی و آرامش در محیط بازی با نور و سایه است. استفاده از نور سقفی در همراهی با چراغ‌های دیواری، آباژور و چراغ خواب ایده‌های خوبی برای نورپردازی اتاق هستند. طراحی کاربردی نور حتی اتاقی کوچک را به مکانی زیبا و دلپذیر تبدیل می‌کند.

چیدمان اتاق خواب (724press.com)

از سوی دیگر تزئینات دیواری همچون عکس، نقاشی و تکه‌هایی از صنایع دستی می‌توانند باعث نمای جذاب، منحصر بفرد و مد روز اتاق شوند. آیینه‌ی دیواری با قاب‌های مزین هم نور بیشتری را به اتاق افزوده و علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن محیط، آن را دلپذیر می‌کند. استفاده خلاقانه از ایده‌های تزئیناتی توأم با کاربردی بودن آنها می‌تواند جذابیت محیط را چند برابر کنند.

چیدمان اتاق خواب (724press.com)

از ابزار علایق و سلیقه‌ی خود در طراحی اتاق خواب دریغ نکنید. فراموش نکنید شما قرار است بخشی از اوقات خود را در این محیط سپری کنید، پس فضای آن را به گونه‌ای تهیه و تدارک ببینید که از بودن در آن لذت برده و به راحتی کار و استراحت کنید.

چیدمان اتاق خواب (724press.com)

درپایان این مطلب امیدوارم مرور این نکات برای شما نیز مفید بوده باشد. فراموش نکنید نظرات خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام در میان بگذارید.