در فیلمبرداری بسیاری از آثار دنیای ترسناک از انواع تکنولوژی‌های مدرن و امروزی استفاده می‌شود. در واقع عوامل ساخت از هر چیزی برای هرچه ترسناک‌تر کردن فیلم‌ استفاده می‌کنند. اما در این میان نباید از کنار توانایی‌های منحصربفرد بازیگران گذشت که گاهی بسیار بهتر از فناوری‌ها عمل کرده و ترس و وحشت بیشتری ایجاد می‌کنند. نمونه‌اش هنرنمایی «بیل اسکارشگارد» و ترساندن بازیگر همکارش در پشت صحنه فیلمبرداری فیلم «آن ۲».

 اگر از طرفداران و علاقمندان پروپا قرص آثار ژانر ترسناک بپرسید که دقیقاً چه چیز یک فیلم ترسناک را به اثری در خور توجه و عالی تبدیل می‌کند، به احتمال زیاد بسیاری از آنها به بازی روان و باور پذیر بازیگران اشاره می‌کنند که یکی از نقاط قوت یا احتمالاً ضعف آثار حوزه ترس و وحشت به شمار می‌رود. در واقع حتی تصورش هم سخت است که از تماشای فیلم ترسناکی لذت ببرید که بازیگرانش به خوبی با شخصیت‌های خود ارتباط برقرار نکرده و بازی مصنوعی و نچسب از خود ارائه می‌دهند.

بیل اسکارشگارد (724press.com)

مطلب مرتبط: معرفی فیلم های ترسناک سال ۲۰۱۹

همین مسئله اتفاقاً یکی از عوامل موفقیت بالای یکی از آثار بسیار ترسناک سال‌های اخیر است که گیشه‌ای موفق و استقبالی خیره کننده را تجربه کرد. فیلم ایت یا «آن» بخش زیادی از موفقیت خود را مدیون ایفای نقش تحسین برانگیز بازیگر سوئدی «بیل اسکارشگارد« (Bill Skarsgård) است که در قالب دلقکی ترسناک به نام «پنی‌وایز» (Pennywise)، شیرینی زندگی چند کودک را به کابوسی پر هول و هراس تبدیل کرده است.

بیل اسکارشگارد (724press.com)

به گزارش ۷۲۴پرس (724Press.com) این بازی درخشان بازخوردهای خوبی برای این بازیگر به همراه داشته و از هنرنمایی او تقدیری شایسته به عمل آمد. البته بد نیست بدانید در کنار استعداد بازیگری که او از پدر خود به ارث برده، بیل جوان توانایی‌های خاصی دارد که به او در بازی هرچه طبیعی و درخشان کمک کرده است؛ به طوری که بدون استفاده از هیچ گونه جلوه‌های ویژه و تکنولوژی CGI، بازیگر همکار خود را، آن هم روز روشن سر صحنه فیلمبرداری به وحشت انداخت.

سال گذشته، تصاویری از پشت صحنه‌ی نسخه دوم فیلم منتشر شد که حاوی نکته‌ای جالب بود؛ تصاویری که به سرعت وایرال شده و ثابت کرد چرا طرفداران عاشق این فیلم هستند؟ در نخستین تصویر شاهد خوش و بش دوستانه بیل هدر و بیل اسکارشگارد هستیم که با همان گریم و لباس‌های مخصوص فیلمبرداری در حال صحبت با یکدیگر هستند. اما در تصاویر بعدی بیل هدر را می‌بینیم که ناگهان با چهره‌ای وحشت زده از اسکارشگارد رو برگردانده و در حال فرار است.

بیل اسکارشگارد (724press.com)

بیل اسکارشگارد (724press.com)

بیل اسکارشگارد (724press.com)

بیل اسکارشگارد (724press.com)

بیل اسکارشگارد (724press.com)

بعداً مشخص شد که هدر ابداً در مورد توانایی خاص اسکارشگارد در چرخاندن چشم‌هایش به میل خود مطلع نبوده است و زمانی که این صحنه را نه در فیلم که از نزدیک و به صورت واقعی مشاهده کرد، آنچنان ترسید که فرار را بر قرار ترجیح داد. در جریان فیلمبرداری نخستین فیلم، دست اندرکاران تمایل داشتند که با استفاده از جلوه‌های ویژه و با کمک CGI چنین چیزی را خلق کنند، اما اسکارشگارد اشاره می‌کند که خود قادر به انجام این کار هست؛ توانایی که نه تنها بیل هدر، بلکه بسیاری از تماشگران این فیلم را نیز دچار ترس و وحشت کرد. 

مطلب مرتبط: بهترین فیلم های ژانر وحشت در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰

اگر از طرفداران آثار سینمایی ترسناک باشید، حتماً می‌دانید که نسخه دوم این فیلم هالیوودی به تازگی روانه‌ی پرده سینماها شده و در عرض دو هفته با فروش چشمگیر ۱۵۵ میلیون دلاری، باکس آفیسی پرزرق و برق را تجربه کرد. داستان فیلم دوم مدت‌ها بعد از فیلم اول و به زندگی کودکان دیروز و بزرگسالان امروزی می‌پردازد که باید یک بار دیگر علیه دلقک ترسناک متحد شده و او را برای همیشه شکست دهند. در نسخه دوم این فیلم شاهد هنرنمایی بازیگرانی همچون «جسیکا چستین» (Jessica Chastain)، «جمیز مک‌اوی» (ames McAvoy)، «بیل هدر» (Bill Hader)، «ایسایا مصطفا» (Isaiah Mustafa)، «جی رایان» (Jay Ryan)، «جیمز رنسان» (James Ransone) و «اندی بین» (Andy Bean) هستیم. همچنین یک بار دیگر بیل اسکارشگارد در شکل و شمایل پنی‌وایز به کابوسی شبانه تبدیل شده است.

امیدوارم از مطالعه این مطلب و همراهی با ۷۲۴پرس لذت برده باشید.