سریال محبوب مردگان متحرک که با الهام از کامیک بوکی به همین نام به قلم «رابرت کرکمن» ساخته شد، به یکی از سریال‌های موفق تلویزیونی تبدیل شد. اگرچه بسیاری از شخصیت‌های داستان در کتاب مصور نیز حضور دارند، ولی شخصیت «درل دیکسون» تنها زاییده تخیل عوامل سازنده سریال است. شخصیتی که از قضا بسیار محبوب و پرطرفدار است. با ۷۲۴پرس در مرور بیوگرافی و فیلم شناسی «نورمن ریدس» بازیگر نقش درل همراه باشید.

معمولاً مخاطبان با شخصیت‌های حاضر در سریال‌هایی که به مدت طولانی پخش می‌شوند، همزاد پنداری می‌کنند. از سوی دیگر رفته رفته این شخصیت‌ها جایگاهی خاص در دل و ذهن مخاطبان پیدا کرده و سرنوشت و ماجراجویی‌های‌شان بیش از پیش توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. از اینجا به بعد بیننده با هر غم و ناراحتی آنها اندوهگین و با هر شادی و پیشرفت آنها خوشحال شده و نگران رویدادهای تلخی است که ممکن است برای آنها رخ دهد.

 نورمن ریدس (724press.com)

درام ترسناک مردگان متحرک نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به طوری که رفته رفته زندگی و مرگ هر شخصیت حاضر در این مجموعه برای گروهی از بینندگان مهم و مهم‌تر شده و حتی گاهی باعث ایجاد کشمکش و بروز مشکلاتی بین تیم سازنده و مخاطبان شده است. نمونه‌اش شخصیت دریل دیکسون در این سریال است که در هر فصل با مشکلاتی مواجه بود. همانگونه که می‌دانید این سریال با الهام از کتاب مصوری به همین نام ساخته شده است و به همین دلیل بسیاری از شخصیت‌های حاضر در آن مابه ازایی در کامیک بوک دارند؛ اما داستان درل دیکسون متفاوت است. چرا که اصولاً چنین شخصیتی تنها زاییده‌ی خیال تیم سازنده سریال بوده و اثری از آن در کامیک بوک مشاهده نمی‌شود. 

مطلب مرتبط: ۱۱ مرگ دلخراش سریال مردگان متحرک کدامند؟

با این حال این مسئله چیزی از ارزش‌های این شخصیت کم نکرد؛ مردی تنها که آخرین بازمانده خانواده خویش است. مردی که علیرغم نخستین روزهای پرفراز و نشیب حضورش در سریال، رفته رفته به عنصری کلیدی و مهم تبدیل می‌شود؛ به طوری که «ریک گرایمز» در قامت یکی از شخصیت‌های محوری داستان، در ابتدا او را به عنوان دست راست خود انتخاب کرده، بعدها از او به عنوان دوستش یاد می‌کند و در نهایت او را همچون برادرش عزیز می‌دارد.

نورمن ریدس (724press.com)

در هر فصل از سریال که شایعاتی مبنی براحتمال کشته شدن درل برسر زبان‌ها افتاد، گروهی از مخاطبان  این سریال را عصبی و ناراحت کرد. امری که نشان می‌دهد این شخصیت توانسته جایی در قلب طرفداران پروپا قرص این مجموعه پیدا کند. نورمن ریدس، بازیگر آمریکایی است که ایفای نقش دریل را برعهده دارد، اما چقدر با این بازیگر و کارنامه حرفه‌ایش آشنا هستید؟

با ۷۲۴پرس دات کام همراه باشید تا شما را کمی بیشتر با این هنرپیشه آشنا کنیم.

کارنامه کاری

نورمن ریدس (724press.com)

نرمن ریدس با نام اصلی «نورمن مارک ریدس» (Norman Mark Reedus)، مدل، بازیگر، کارگردان و عکاس آمریکایی است. به عنوان یک بازیگر نورمن بیشتر با ایفای نقش شخصیت دریل دیکسون در سریال درام و ترسناک مردگان متحرک شناخته شده است که از شبکه AMC پخش می‌شود. اما بازی در این سریال نخستین حضور ریدس در این دنیای پرزرق و برق سینما و تلویزیون نیست. او پیش از این در تعدادی از آثار سینمایی همچون «تقلید» (Mimic)، «دارک هاربر» (Dark Harbor)، «مسیر به یکشنبه» (Six Ways to Sunday)، «سلام هرمن» (Hello Herman)، «گنگستر آمریکایی» (American Gangster)، «پادتن‌هام (Antibodies)، «تیغه ۲» (Blade II)، «قهرمان تحت تعقیب» (Hero Wanted)، «کادیلاک رکوردز» و «Moscow Chill» و «Deuces Wild» بازی کرده است.

بازی در آثار سینمایی تنها فعالیت او در این زمینه نیست و این هنرپیشه همچنین در تعدادی موزیک ویدیو نیز حضور داشته است که از آن جمله می‌توان به «زن کولی» (Gypsy Woman)، «درختان پلاستیکی قلابی» (Fake Plastic Trees)، «شادی شدید» (Violently Happy) و «Flat Top» و «Wicked As It Seems» و «Cat's in the Cradle» اشاره کرد. نورمن ریدس همچنین در حرفه مدلینگ نیز مشغول فعالیت بوده و تا به حال با برندهای معتبر دنیای مد و فشن همچون «پرادا» (Prada)، «لوی» (Levi's)، «لکسوز» (Lexus)، «الساندرو دل‌آکوا» (Alessandro Dell'Acqua)، «دوربان» (Durban) و «Morgenthal Fredrics» به عنوان مدل همکاری کرده است.

 نورمن ریدس (724press.com)

به عنوان کارگردان، نورمن ریدس فیلمی کوتاه با عنوان «به تو فکر می‌کنم» (I Thought of You) را تهیه کرده است و البته این تنها حوزه‌ای نیست که این بازیگر خوش فکر در آن مشغول به تجربه اندوزی است. بد نیست بدانید این بازیگر همچنین به عنوان صداپیشه در بازی‌های ویدیویی نیز حاضر شده و در عین حال به عنوان نقاش، مجسمه ساز و عکاس حرفه‌ای نیز فعالیت می‌کند.

نورمن ریدس در شروع فعالیت، به حرفه‌ی مدلینگ روی آورد؛ اما نخستین فعالیت‌ او روی پرده بزرگ سینما در سال ۱۹۹۷ آغاز شد. در این سال او در اثری به نام «تقلید» به ایفای نقش پرداخته و در ادامه در آثار دیگری همچون «دیویس مرده است» (Davis Is Dead)، «راهی به یکشنبه» (Six Ways to Sunday) و «Dark Harbor» و نیز «Reach the Rock» حضور پیدا کرد. دو سال بعد نورمن در فیلم‌های «هشت میلیمتری» (8MM) و «Boondock Saints» بازی کرد. سال ۲۰۰۰ نیز سال پرکاری برای ریدس بود؛ او در این سال در سه فیلم سینمایی به نام‌های «Luster»، «تیغه ۲» و «Deuces Wild» حضور یافت.

نورمن ریدس (724press.com)

در سال ۲۰۰۵ نورمن ریدس بازی در فیلم پادتن‌ها را پذیرفته و در این فیلم به شخصیت «پولیزیست اشمیتز» (Polizist Schmitz) جان بخشید. بعد از این فیلم، ریدس در شماری دیگر از پروژه‌های بزرگ سینمایی همچون «گنگستر آمریکایی»، «Moscow Chill و قهرمان تحت تعقیب»، «یک جنایت» (A Crime)، «ملکه قاتل» (Killer Queen)، «تعقیب» (The Chase)، «پیام رسانان ۲: مترسک‌ها» (Messengers 2: The Scarecrow)، «بدنامی بتی پیج» (The Notorious Bettie Page) و «The Conspirator» حضور یافت. در سال ۲۰۱۱، در «سلام هرمن» بازی کرد و به دنبال آن، در دو فیلم «تعطیلات» (Vacation) و «هوا» (Air) و چهار سال بعد در فیلم «آسمان» (Sky) به ایفای نقش پرداخت.

سابقه حضور در آثار تلویزیونی

نورمن ریدس (724press.com)

به گزارش ۷۲۴پرس (724Press.com)، نخستین حضور نورمن ریدس در تلویزیون به سال ۲۰۰۳ بازمی‌گردد؛ زمانی که در مجموعه‌ای به نام «Charmed» بازی کرد. پس از آن در دیگر نمایش تلویزیونی تحت عنوان «13 Graves» حضور پیدا کرد. اما اوج موفقیت او در صفحه جادویی تلویزیون، پیوستنش به تیم سازنده‌ی سریال مردگان متحرک بود. او در سال ۲۰۱۰ عضوی از تیم سازنده این درام ترسناک و آخرالزمانی شد که البته جوایز متعددی را نیز برایش به همراه داشت. او در این سریال در نقش «دریل دیکسون» (Daryl Dixon) ظاهر شد. از جمله جوایزی که او در طول مدت حضورش در این سریال موفق به کسب آنها شده می‌توان به «جایزه بهترین بازیگر یا مجموعه تلویزیونی» (Satellite Award for Best Television Ensemble)، «جایزه بهترین قهرمان تلویزیونی» (IGN Award for Best TV Hero)، «جایزه بهترین قهرمان تلویزیونی به انتخاب مردم» (IGN People's Choice Award for Best TV Hero) و «جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل از جشنواره فنگوریا چینسا» (Fangoria Chainsaw Award for Best TV Supporting Actor). درسال ۲۰۱۶ این هنرپیشه محبوب پیشنهاد حضور در یک ریلیتی شو تحت عنوان «رانندگی با نورمن ریداس» (Ride with Norman Reedus) را پذیرفت.

نورمن ریدس (724press.com)

همانگونه که پیش‌تر اشاره کردیم، ریداس همچنین یک نقاش و عکاس خوش ذوق و حرفه‌ای است و تاکنون نمایشگاه‌های متعددی از آثار هنری خود را در گالری‌های هنری در شهرهایی همچون نیویورک سیتی، فرانکفورت و برلین برگزار کرده است. او همچنین در سال ۲۰۱۳ کتابی در مورد عکاسی تحت عنوان «خورشید بالا می‌آید، مثل یک کله گنده کچل» (The Sun's Coming Up... Like A Big Bald Head) را نیز منتشر کرده است.

زندگی شخصی

نورمن ریدس (724press.com)

نورمن ریدس در تاریخ ۶ ژانویه سال ۱۹۶۹ در هالیوود، فلوریدا متولد شد. والدین او «ایرا نرمن ریداس و مارین» (Ira Norman Reedus and Marianne) نام دارند. او در سال ۱۹۹۸ رابطه‌ای عاشقانه را با مدلی به نام «هلنا کریستنسن» (Helena Christensen) آغاز کرد و در نهایت این زوج صاحب پسری به نام «مینگوس لوسین ریدس» (Mingus Lucien Reedus) شدند.

نورمن ریدس (724press.com)

اما عمر این رابطه چندان طولانی نبوده و آنها در سال ۲۰۰۳ از یکدیگر جدا شدند. با این حال هر دو به خاطر فرزندشان رابطه‌ی دوستانه خود را حفظ کردند.

حواشی زندگی نورمن ریدس

نورمن ریدس (724press.com)

  • وقتی نورمن برای نخستین بار به لس انجلس نقل مکان کرد، برای مدتی در فروشگاه «هارلی-دیویدسون» (Harley-Davidson) مشغول به کار شد.
  • به جز نقاشی و مجسمه سازی، این هنرپیشه در زمینه هنر ویدیویی (ویدیو آرت) نیز فعالیت کرده و آثار خود را در نمایشگاه‌های متعدد به نمایش گذاشته است.
  • نورمن در طول زندگی خود در کشورهای مختلفی همچون ژاپن، انگلستان و اسپانیا زندگی کرده است.
  • اولین تجربه بازیگری او در تئاتر به ایفای نقش در نمایشی به نام  «Maps for Drowners» بازمی‌گردد که در سالن «تئاتر تیفانی» (Tiffany Theater) واقع در «سانست بولوار» (Sunset Boulevard) اجرا شد.
  • بعد از مجروح شدن در یک تصادف ماشین در سال ۲۰۰۵، او اکنون صاحب یک حدقه چشم تیتانیومی است.
  • شایعاتی در مورد روابط نزدیک نورمن و «دانای گوریرا» بازیگر نقش «میشون» در سریال مردگان متحرک بر سر زبان‌ها است، اما تاکنون هیچ کدام در اینباره صحبتی نکردند.

نورمن ریدس (724press.com)

خیلی زود فصل دهم سریال مردگان متحرک از شبکه AMC پخش خواهد شد، اکنون که ریک از گروه جدا شده است، احتمالاً شاهد نقش آفرینی مؤثرتر شخصیت دریل در این سریال خواهیم بود. باید منتظر بود و دید آیا همچون گذشته مرگ بر سر درل دیکسون سایه انداخته است یا خیر؟

مطلب مرتبط: آیا در فصل جدید واکینگ دد باید منتظر خداحافظی میشون باشیم؟

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از مطالعه این مطلب و همراهی با ما در این بخش لذت برده باشید.