کوکی‌ها شیرینی‌های کوچک و لذیذی هستند که در کنار پخت راحت و آسان‌شان طرفداران پر و پا قرصی هم دارند. از طرفی تزئین‌شان به تنهایی، دنیایی از هنر و خلاقیت است. با ۷۲۴پرس همراه باشید.

کوکی برای هر زمانی مصرف دارد. از تغذیه‌ی کودکان برای مدرسه گرفته تا یک عصرانه‌ی شیرین و ساده کنار یک چای گرم برای خودمان. به علاوه‌ی اینکه می‌توان آن را برای چند ماه در فریزر نگهداری کرد. پس اگر وقت و حوصله دارید، از هنر آشپزی لذت می‌برید و دوست دارید کام خانواده و دوستان را شیرین کنید، تعلل جایز نیست. دست به کار شوید و این کوکی خوشمزه و لذیذ را در منزل تهیه کنید.

کوکی‌ شکری (724press.com)

اما برای تهیه این شیرینی خوشمزه به چه چیزهایی نیاز داریم؟ همراه ۷۲۴پرس دات کام باشید.

مواد لازم

  • ۱ پیمانه روغن قنادی یا شورتنینگ
  • ۱ پیمانه شکر سفید
  • ۲ عدد تخم مرغ
  • ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری عصاره‌ی وانیل
  • ۳ پیمانه آرد شیرینی پزی
  • ۱ قاشق چای‌خوری نمک
  • ۱/۲ قاشق چای‌خوری جوش شیرین
  • ۱/۳ پیمانه شکر رنگی یا گردوی ریز خرد شده برای تزئین

طرز تهیه

کوکی‌ شکری (724press.com)

در یک کاسه‌ی گود روغن قنادی، شکر، تخم مرغ و عصاره‌ی وانیل را به خوبی با هم ترکیب کنید. آرد، نمک و جوش شیرین را در ظرف دیگری هم زده و الک کنید.

سپس ترکیب آردی را به مخلوط روغن و تخم مرغ اضافه کنید، هم زده و بعد به کمک دست‌تان مواد را به خورد هم دهید تا خمیر آماده شود.

ادامه مطلب: پنج نکته مهم برای پخت کوکی‌های شکری خوشمزه

حالا خمیر را به سه قسمت تقسیم کرده و هر تکه را به صورت استوانه‌ای با مقطع ۳.۵ سانتیمتر و طول ۱۷.۵ سانتیمتر رول کنید. این رول‌های خمیری را به آرامی در شکر رنگی یا گردوی ریز خرد شده بغلتانید، در سلفون پیچیده و برای خشک نشدن خمیر یک حوله‌ی مرطوب روی آن‌ها قرار دهید و در یخچال بگذارید. بهتر است خمیر برای چند ساعت حتی تمام شب در یخچال بماند تا خوب خودش را بگیرد.

ادامه مطلب: طرز تهیه کیک کوکی شکلاتی خوشمزه و مقوی

بعد از گذشت زمان کافی، فر را روشن کنید و دمای آن را روی ۴۰۰ درجه‌ی فارنهایت یا ۲۰۵ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کنید. رول‌ها را بیرون بیاورید و به حلقه‌هایی به عرض یک سانت برش بزنید. یک کاغذ روغنی در کف سینی فر بگذارید و آن‌را کمی چرب کنید. کوکی‌ها را با فاصله از هم روی سینی بچینید و قبل از بیشتر گرم شدن خمیر، سینی را در فر بگذارید. ۸ تا ۱۰ دقیقه زمان کافی است تا زیر کوکی طلایی شود.

کوکی‌ شکری (724press.com)

اگر با دمای فرتان مشکل دارید می‌توانید به آرامی زیر یکی از کوکی‌ها را بلند کنید و اگر کافی نبود کمی دیگر بگذارید در فر بماند. بعد از پخت، سینی را بیرون بیاورید و بگذارید کوکی‌ها کمی خنک شوند بعد از روی کاغذ به آرامی و با کمک یک چاقو بلند کرده و در ظرف مورد نظرتان بچینید.

کوکی‌ شکری (724press.com)

دقت کنید هر دفعه به اندازه‌ی سینی فرتان خمیر را برش بزنید و بقیه را در یخچال نگه دارید تا در زمان پخت احتمال وا رفتن کوکی‌ها کم شود.

با میزان مواد اولیه‌ی بیان شده در دستور تقریباً ۴۲ عدد کوکی خواهید داشت که هر کوکی ۱۰۴ کالری، ۵.۲ گرم چربی، ۱۳.۲ گرم کربوهیدرات و ۱.۲ گرم پروتئین دارد. امیدوارم از مرور این دستور تهیه و همراهی با ما لذت برده باشید.