گاهی اوقات میوه‌ها برای مدتی طولانی در یخچال خانه باقی می‌مانند و بیش از حد حالت نرم و رسیده پیدا می‌کنند. اما نگران نباشید، لازم نیست آنها را دور بیندازید. گاهی می‌توان از همین مواد غذایی هم دسرهایی خوشمزه و خوش آب و رنگ تهیه کرده و میزی رنگارنگ برای اعضای خانواده چید. بنابراین اگر در خانه هلوهای آب‌دار و شیرین داشته و قصد دارید به بهترین نحو از آن‌ها استفاده کنید، ۷۲۴پرس را همراهی کنید.

با صرف زمانی در حدود دو ساعت از وقت روزانه‌تان و استفاده از میوه‌ی پرخاصیت و شیرین هلو می‌توانید دسری سالم و خانگی داشته باشید که شیرین کننده‌ی کام شما و عزیزان‌تان باشد.

پای هلو با خامه ترش (724press.com)

مواد لازم برای تهیه‌ی خمیر

  • ۱ و ۱/۴ پیمانه آرد شیرینی پزی
  • نصف پیمانه کره، به قطعات کوچک تقسیم شود
  • نصف قاشق چای‌خوری نمک
  • ۲ قاشق غذاخوری خامه ترش

مواد لازم برای تهیه‌ی کِرِم خامه ترش

  • ۳ عدد زرده تخم مرغ
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد شیرینی پزی
  • ۱/۳ پیمانه خامه ترش
  • ۱ پیمانه شکر سفید

دیگر مواد و وسایل لازم

  • ۴ عدد هلو، پوست کنده و ورقه شده
  • قالب پای ۲۲ سانتیمتری
  • فویل آلومینیوم، برای حفظ رطوبت پای در زمان پخت

طرز تهیه

پای هلو با خامه ترش (724press.com)

در ابتدا فر را روشن کنید و دمای آن را روی ۴۲۵ درجه‌ی فارنهایت معادل ۲۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کنید. سطح قالب را با کره چرب کنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه دسر فوری پودینگ سیب

اگر دستگاه غذاساز داشته باشید مخلوط کردن مواد برای شما راحت است در غیر این صورت از چنگال استفاده کنید و مواد را به خورد هم بدهید. به این ترتیب که آرد، کره، نمک و خامه‌ی ترش را در غذاساز یا یک ظرف مناسب ریخته و مواد را تا جایی هم بزنید که به طور کامل ترکیب و یک‌دست شوند (۷۲۴پرس دات کام).

خمیر را به کمک یک قاشق در کف قالب پهن کنید و آن‌را به دیواره‌ها فشرده و لبه‌ی خمیر را با کمک انگشتان صاف کنید. با چنگال چند سوراخ در کف خمیر ایجاد کنید و سپس قالب را در حدود ۱۰ دقیقه در فر بگذارید و اجازه دهید تا روی خمیر طلایی رنگ شود. قالب را بیرون بیاورید و دمای فر را کم کرده و روی ۳۵۰ درجه‌ی فارنهایت یا ۱۷۵ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کنید.

پای هلو با خامه ترش (724press.com)

ورقه‌های هلو را به صورت دایره‌ای روی خمیر بچینید و به سراغ تهیه‌ی کِرِم بروید. در یک کاسه‌ زرده‌های تخم مرغ را کمی هم بزنید. شکر، خامه‌ی ترش و آرد را اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. این کرم را روی هلوها بریزید و سپس روی پای را با فویل بپوشانید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه یک میان وعده خوشمزه با جو

قالب را در فر بگذارید و اجازه بدهید در حدود ۵۰ دقیقه در فر بماند. بعد از این مدت فویل را از روی قالب بردارید و در حدود پانزده دقیقه‌ی دیگر در فر بگذارید تا فیلینگ هلو خودش را بگیرد. بعد بیرون بیاورید و بگذارید کمی سرد شود. با همین روش می‌توانید از میوه‌هایی دیگری همچون زردآلو هم برای تهیه پای استفاده کنید.

مقدار مواد اولیه برای ۸ نفر کافی است. هر تکه از این پای ۳۳۷ کالری دارد. همچنین ۱۶ گرم چربی، ۴۵ گرم کربوهیدرات، ۳.۸ گرم پروتئین، ۱۱۳ میلی‌گرم کلسترول، ۲۳۹ میلی‌گرم سدیم، ۶۹ میلی‌گرم پتاسیم و البته ویتامین A و C، آهن و کلسیم‌ از مواد مغذی موجود در هر تکه از این پای خوش رنگ و لعاب است.

امیدوارم این شیرینی را تهیه کرده و از عطر و طعم آن در کنار افراد خانواده لذت ببرید.