خوشبختانه دنیای دسرها و شیرینی‌جات دنیای هنر است و خلاقیت و فرقی نمی‌کند که چقدر زمان و چه مواد اولیه‌ای در اختیار داشته باشید. فقط کافی است اراده کنید و بخواهید که برای شاد کردن خود و اطرافیان‌تان وارد بازی شوید. پای بستنی و مارشمالو یکی از این خوشمزه‌های ساده و راحت است که ۷۲۴پرس در این مقاله به آن پرداخته است.

همانطور که می‌دانید کار با بستنی به دلیل مسأله‌ی گرمای محیط کمی زمان‌بر است، برای این تهیه‌ی این پای هم باید زمان لازم را در نظر بگیرید؛ اما بدانید که با صبر و حوصله نتیجه‌ی مقبولی خواهید گرفت.

پای بستنی و مارشمالو  (724press.com)

برای تهیه‌ی خمیر پای نیاز به بیسکوئیت دارید. این پای در اصل با بیسکوئیت خاصی به نام گراهام کراکر تهیه می‌شود که بیشتر در آمریکای شمالی، کانادا و مکزیک به عنوان یک میان وعده یا جزئی از یک شیرینی دیگر مثل کیک، پای و غیره استفاده می‌شود. از آن‌جا که پیدا کردن این محصول در اطراف ما کار راحتی نیست؛ پس به سراغ بیسکوئیت‌های معمول و موجود بروید و بسته با سلیقه‌تان از میان بیسکوئیت‌های ساده یا سبوس‌دار یکی را انتخاب کنید.

مواد و وسایل لازم

  • ۱ و ۱/۲ پیمانه بیسکوئیت ریز خرد شده
  • ۱/۴ پیمانه شکر سفید
  • ۶ قاشق غذاخوری کره‌ی ذوب شده
  • ۸۰۰ گرم بستنی شکلاتی، در دمای محیط کمی نرم شود
  • ۲ پیمانه مارشمالو مینیاتوری
  • قالب پای ۲۲ سانتی‌متری

زمان لازم برای تهیه این دسر خوشمزه چیزی در حدود ۶ ساعت است.

طرز تهیه

پای بستنی و مارشمالو  (724press.com)

بیسکوئیت پودر شده را در یک کاسه‌ بریزید و شکر و کره‌ی ذوب شده را به آن اضافه کنید. به کمک یک چنگال مواد را به خورد هم بدهید. وقتی خمیر کاملاً یکدست شد آن را در قالب پای پهن کنید و با یک قاشق خمیر را در کف و دیواره‌های قالب فشار داده و سپس با انگشتان‌تان لبه‌ها‌ی خمیر را صاف کنید. برای حداقل ۳۰ دقیقه قالب را در فریزر بگذارید تا خمیر به خوبی خنک بشود.

مطلب مرتبط: طرز تهیه خمیر پای

بعد از این مدت بستنی نرم شده را با اسکوپ بستنی روی خمیر قرار بدهید؛ سعی کنید دیواره‌های خمیر را فراموش نکنید. در انتها مارشمالوها رو به صورت دایره‌ای از لبه‌ی پای به سمت مرکز چیده و کمی در بستنی فشار داده تا جابه‌جا نشوند. دوباره پای را در فریزر بگذارید و حداقل دو ساعت صبر کنید تا بستنی کاملاً سفت بشود.

پای بستنی و مارشمالو  (724press.com)

برای مرحله‌ی آخر باید کمی مارشمالوها را خوش‌رنگ و لعاب کنید. برای همین قالب پای را از فریزر بیرون آورده و با مشعل آشپزخانه یا مشعل گاز پروپان کمی روی مارشمالوها را حرارت بدهید؛ در حدی که نقاط قهوه‌ای رنگ روی آن‌ها پدیدار بشود. بعد از این‌کار پای بستنی و مارشمالو را در فریزر بگذارید و این‌بار ۳ ساعت صبر کنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه بستنی وانیلی

بسیار خب پای خنک و شیرین شما آماده است، برش بزنید و نوش جان کنید.