سریال واکینگ دد یا مردگان متحرک، برای مدتی یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی آمریکا بود؛ هرچند به همان نسبت در کشورهای دیگر نیز مورد استقبال قرار گرفت. این سریال که با موضوع آخرالزمان و حضور زامبی‌ها ساخته شده است، در طول دوران پخش خود فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرد. مدت کمی تا شروع فصل جدید این سریال باقی مانده است؛ با ۷۲۴پرس همراه باشید تا ببینیم از فصل ۱۰ مردگان متحرک چه می‌دانیم؟

اگر از علاقمندان سریال‌های تلویزیونی با موضوع حمله زامبی‌ها یا به پایان رسیدن دنیا هستید، پس قطعاً یکی از طرفداران سریال مهیج «مردگان متحرک» (The Walking Dead) هستید. این سریال که برای نخستین بار در ماه اکتبر ۲۰۱۰ پخش شد، زندگی انگشت شمار انسان‌های باقی مانده در جهانی مملو از تهدیدات خارجی (زامبی‌ها و انسان‌های جنایتکار) و مشکلات داخلی (خیانت، دشمنی و...) را به تصویر کشیده است.

فصل ۱۰ مردگان متحرک (724press.com)

خط اصلی داستان با شخصیت یک افسر پلیس به نام «ریک گرایمز» (Rick Grimes) با بازی تحسین برانگیز «اندرو لینکلن» (Andrew Lincoln) آغاز می‌شود که بعد از خارج شدن از کما با جهانی ویران شده مواجه می‌شود که توسط زامبی‌های گرسنه اشغال شده است. او در این شرایط که هنوز خودش با این درک تازه به تفاهم نرسیده، باید به دنبال خانواده گمشده‌اش برود.

مطلب مرتبط: ۱۱ مرگ دلخراش سریال مردگان متحرک کدامند؟

در طول فصل‌های بعد ما همچنان با ریک و گروهش همراه هستیم که قدم به قدم مشکلات را پشت سر گذاشته، با چالش‌های جدید مواجه شده، عزیزانی را از دست دادند و دوستانی ماندگار به دست آوردند. 

فصل ۱۰ مردگان متحرک (724press.com)

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، در طول ۹ فصل گذشته این سریال، روند کارگردانی و انحرافات داستانی آن از کامیک بوک و منبع الهام اصلی این سریال، باعث شد که شماری از طرفداران از تماشای ادامه سریال سرباز بزنند. همچنین کشتارهای بی‌مورد و بیرون کشیدن شخصیت‌ها در زمانی که نباید نیز یکی از عوامل خشم و عصبانیت علاقمندان سریال بود که گاه حتی کار را به جمع آوری امضا و ایجاد کمپین‌هایی برای مخالفت با تیم سازنده کشاند. به هرحال اگرچه فصل نهم نیز پایانی تکان دهنده و طبق معمول مرگ و میر بسیاری را در خود جای داده بود، اما فصل دهم قرار است نوید بخش شروعی تازه باشد. ضمن آنکه اخباری پیرامون بازگشت یکی از شخصیت‌های محبوب و جدا شده از سریال به گوش می‌رسد که می‌تواند باعث شادی بخشی از طرفداران باشد. 

فصل ۱۰ مردگان متحرک (724press.com)

 هر سال علاقمندان با فرا رسیدن فصل پاییز در انتظار پخش این آخرالزمان زامبی‌وار لحظه شماری می‌کنند، سریال محبوب شبکه AMC که امسال هم بدون تفاوت با دیگر سال‌ها مهمان صفحه جادویی تلویزیون خواهد بود. از هم اکنون همه در مورد فصل تازه، رویدادهای و اتفاقات پیش رو حدس‌هایی زده‌اند اما مشخص نیست در نهایت قرار است این بار شاهد چه مسائلی باشیم. اما قبل از شروع این فصل تازه بد نیست کمی اطلاعات‌مان را بروز کرده و ببینم از فصل دهم مردگان متحرک چه می‌دانیم؟

فصل ۱۰ مردگان متحرک (724press.com)

در ادامه به مرور مسائل مهمی همچون تاریخ و زمان پخش سریال و دیگر اخبار جالب در دسترس خواهم پرداخت؛ به خصوص که اکنون مشخص شده یکی دیگر از شخصیت‌های کلیدی این مجموعه یعنی «میشون» (Michonne) با بازی «دانای گوریرا» (Danai Gurira) نیز قرار است تیم سازنده را ترک کند. این مسئله باز هم باعث ناامیدی طرفداران سریال شد؛ به ویژه از آن جهت که در فصل گذشته شاهد بازی درخشانی از این هنرپیشه بودیم.

مطلب مرتبط: آیا در فصل جدید واکینگ دد باید منتظر خداحافظی میشون باشیم؟

البته هنوز اخبار ضد و نقیضی در مورد ادامه حضور این شخصیت به همراه اندرو لینکلن در دو فیلم مرتبط با این سریال به گوش می‌رسد و مشخص نیست آیا باز هم شاهد حضور این دو در کنار هم خواهیم بود یا خیر؟

فصل ۱۰ مردگان متحرک (724press.com)

البته یک خبر خوش برای طرفداران کامیک بوک این سریال هم وجود دارد، چون آنگونه که از شواهد امر برمی‌آید این فصل یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای شبکه AMC خواهد بود، چرا که قرار است در فصل دهم شاهد وفاداری خط داستانی سریال به کامیک بوک باشیم. به هر حال در ادامه ممکن است به بخش‌هایی از داستان فصل تازه اشاره شود، بنابراین مراقب اسپویل‌های احتمالی باشد و اگر دوست دارید بدون هیچ پیش داوری به تماشای آن بنشینید، از خواندن ادامه این مطلب صرفنظر کنید. 

زمان پخش

طبق سنت متداول شبکه AMC، پخش این سریال از روز یکشنبه ۶ اکتبر سال جاری میلادی (۱۴ مهر ۱۳۹۸) ساعت ۹ بعداز ظهر آغاز خواهد شد. اما در انگلستان پخش سریال از روز بعد یعنی دوشنبه ۷ اکتبر در همان ساعت از شبکه فاکس شروع می‌شود.

خط داستانی و تعداد قسمت‌ها

فصل ۱۰ مردگان متحرک (724press.com)

با توجه به تریلرهای پخش شده از فصل جدید این سریال به نظر می‌رسد همچنان شاهد حضور گروه «نجواگران» (The Whisperers) خواهیم بود و آنها طبق عادت خود به انواع کارهای شیطانی و حقه بازی پرداخته و قهرمانان را دچار مشکلاتی خواهند کردند و البته قدر مسلم در کنار آنها، عوامل سازنده غافلگیری‌های دیگری نیز برای مخاطبان سریال تهیه و تدارک دیده‌اند. اما در مجموع می‌دانیم که همچون گذشته این شبکه سریال مردگان متحرک را در قالب ۱۶ اپیزود ارائه می‌کند و همچنین در پایان قسمت هشتم شاهد یک وقفه از ماه نوامبر تا فوریه خواهیم بود.

به گزارش ۷۲۴پرس (724press.com) تریلر فصل دهم این مجموعه به مدت چهاردقیقه گوشه چشمی به رویدادهای پیش رو داشت؛ دست کم با نگاهی به این پیش نمایش به نظر می‌رسد تغییرات مهمی در فرمول همیشگی پخش این سریال رخ داده که در نوع خود قابل توجه هستند. اجازه دهید با یکی  از شخصیت‌های مهم و البته شرور سابق یعنی «نیگان» (Negan) شروع کنیم. نیگان اکنون بیرون از زندان است و سعی دارد روابط جدید برقرار کند؛ در کنار آنها ظاهراً میشون هم با نبود ریک کنار آمده و اکنون در حال توسعه روابط خود با «ازکیل» (Ezekiel) است. در این میان رابطه‌ی احساسی «درل» (Daryl) و «کانی» (Connie) گسترش یافته و همچنان نجواگران به ایجاد مشکل مشغولند. در کنار «لوسیل» (Lucille) که قبلاً هنرنماییش را شاهد بودیم، اکنون «آرون» (Aaron) هم دارای یک دست فلزی خطرناک است که نوید بخش خون و خونریزی‌های بیشتر است.

فصل ۱۰ مردگان متحرک (724press.com)

از سوی دیگر فصل دهم همچنان قرار است به روابط بین شخصیت‌های قدیمی‌تر سریال نیز بپردازد. تریلر سریال در کنار لحظات جذاب از جنگ و جدل‌های آخرالزمانی حاوی صحنه‌ای جالب از گفتگوی دو شخصیت قدیمی و ماندگار یعنی درل با بازی «نورمن ریدس» (Norman Reedus) و کارول با بازی «ملیسا مک براید» (Melissa McBride) است. جایی که هر در مورد طبیعت رابطه‌شان در طول این سال‌ها صحبت می‌کنند. به عنوان شخصیتی که شاهد آخرین فصل حضورش در سریال هستیم؛ میشون هم جایی خاص در این پیش نمایش داشت. ما شاهد راه سختی بودیم که میشون در طول این سال‌ها پیموده، دوستانی که پیدا کرد و عشقی که از دست داد.

فصل ۱۰ مردگان متحرک (724press.com)

مروری بر بازیگران سریال

درل با بازی نورمن ریدس، کارول با بازی ملیسا مک براید، شاه ازیکیل با بازی «کاری پیتون» (Khary Payton)، نیگان با بازی «جفری دین مورگان» (Jeffrey Dean Morgan) و «سامانتا مورتون» (Samanta Morton) در نقش آلفا رهبر گروه نجواگران. همچنین در این فصل نخستین باری است که اسمی از اندرو لینکلن در فهرست بازیگران دیده نمی‌شود که اسباب اندوه هواداران این شخصیت است.

فصل ۱۰ مردگان متحرک (724press.com)

سرنوشت تعدادی از بازیگران

خب این خبر جداً باعث حیرت و ناراحتی تعدادی از طرفداران سریال شد ولی بالاخره درستی آن توسط دانای گوریرا تأیید شد و بدین ترتیب مشخص شد خیلی زود شاهد خداحافظی میشون از گروه بازماندگان خواهیم بود. بعد از مدت‌ها کش و قوس و سکوت دانای گوریرا و تیم سازنده بالاخره او در جریان برگزاری مراسم کامیک کان تأیید که کرد میشون، شخصیتی که او ایفاگر نقش او بود، به پایان راه خود رسیده است. او در ادامه افزود که بازی در این نقش باعث شور و شعف زیادی برایش بوده و زندگیش را به مراتب جذاب‌تر کرده است. البته ما همچنان در چند قسمت نخستین شاهد حضور او هستیم و باز هم خوشبختانه قرار نیست اتفاق بدی برای او بیفتد و در نهایت با پایانی مطلوب و مناسب راهش از بقیه جدا می‌شود. میشون ممکن است به شخصیت ریک گرایمز پیوسته و شاهد حضورش در فیلم‌های سینمایی مردگان متحرک باشیم. البته این‌ها فعلاً در حد شایعات است و در آینده ممکن است هر اتفاقی بیفتد.

فصل ۱۰ مردگان متحرک (724press.com)

اما در گام بعدی به شخصیت مگی می‌رسیم؛ یکی دیگر از شخصیت‌های قدیمی و محبوب که آینده‌ حضورش به نوعی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. فصل گذشته در کنار اخبار غافلگیر کننده جدایی ریک گرایمز، مسئله خداحافظی با شخصیت مگی هم به ناراحتی طرفداران اضافه کرد. در آن زمان گفته شد بازیگر «لورن کوهن» (Lauren Cohen) که ایفای نقش شخصیت «مگی ری» (Maggie Rhee) را برعهده داشت، به دلیل بازی در سریالی با عنوان «شوالیه وسکی» (Whiskey Cavalier) از ادامه حضور در سریال مردگان متحرک انصراف داده است. اما بعدا اعلام شد ادامه این سریال که از شبکه ABC پخش می‌شد، کنسل شده است. در نتیجه اکنون لورن کوهن وقت کافی داشت تا برای بازگشتش به سریال برنامه ریزی کند؛ به ویژه آنکه این مسئله از سوی تیم سازنده نیز مورد استقبال قرار گرفته است. 

فصل ۱۰ مردگان متحرک (724press.com)

شورانر (تهیه کننده اجرایی و سرپرست تیم نویسندگان) فعلی مردگان متحرک «آنجلا کانگ» (Angela Kang) تصدیق کرد که این شبکه تمایل دارد تا بار دیگر لورن کوهن را در نقش مگی در کنار خود داشه باشد. البته به نظر نمی‌رسد حضور این شخصیت نمود چندانی در فصل آتی سریال داشته و حداکثر حضوری فی‌البداهه از او را در پایان فصل شاهد باشیم. اما باید دید آینده برای شخصیت مگی چه خواب‌هایی دیده است؟

از سوی دیگر بعد از آنکه «اسکات گیمپل» (scott gimple) به دلیل نارضایتی گسترده مخاطبان از این سمت کنار رفت، آنجلا کانگ با قدرت وارد میدان شده و در پشت صحنه به رتق و فتق امور و نوآوری در هدایت عوامل سازنده مشغول شد. اما باز هم خبرهای خوشی برای علاقمندان اندرو لینکلن وجود دارد.

فصل ۱۰ مردگان متحرک (724press.com)

شخصیت ریک گرایمز اگرچه به پایان راه خود در سریال رسید، اما قرار است شروعی دوباره در فیلم‌های این مجموعه داشته باشد. اما اکنون شنیده‌ها حاکی از این موضوع است که اندرو لینکلن اظهار تمایل کرده تا کارگردانی یکی الی دو اپیزود از فصل آینده این سریال را عهده‌دار شود. بنابراین ممکن است شاهد جدایی کامل او از این پروژه نباشیم.

مطلب مرتبط: سریال مردگان متحرک: زامبی ها چگونه متولد میشوند؟

از سوی دیگر هرچند که اطلاعات ما فعلاً تنها بر مشاهدات مرتبط با تریلر فصل جدید واکینگ دد متمرکز شده و چیزهای اندکی در مورد اتفاقات و خط داستانی پیش رو می‌دانیم، اما با استنتاجی ساده می‌توان به چیزهای بیشتری دریافت. مثلا براساس رویدادهایی که تا به اینجا مخاطبان سریال شاهد آن بوده‌اند، احتمالاً در فصل تازه شاهد تمرکزی بیشتر روی روابط بین رهبر فرقه نجواگران یعنی آلفا، با نفر دوم گروه یعنی بتا با بازی «رایان هرست» (Ryan Hurst) خواهیم بود.

فصل ۱۰ مردگان متحرک (724press.com)

در جریان گفتگو با «واکر استاکر کان» (Walker Stalker Con)، هرست جزئیاتی از فصل دهم سریال را آشکار کرد. این هنرپیشه اشاره کرد که زمانی را همراه با آنجلا کانگ در مورد ارتباط بین دو شخصیت اصلی فرقه نجواگران یعنی آلفا و بتا به بحث و گفتگو پرداختند تا ببینند چگونه می‌توان به ابعاد بیشتر این ارتباط پرداخته و این رابطه را مهیج‌تر کرد. آنها در نهایت به پاسخ‌هایی هم رسیدند، مثلا اینکه بد نیست شروع به امتحان شکلی تازه از این ارتباط دوطرف کرده و واگرایی بین این دو شخصیت را به نمایش بگذارند. هرست ادامه می‌دهد که اگر در مورد میزان این تفاوت‌ها و اتفاقات پیش رو صحبت کند، احتمالاً بینندگان سریال از شدت هیجان پوست صورت‌شان را می‌خراشند.

نکته دوم اینکه اسکات گیمپل تهیه‌کننده و شورانر سابق سریال در گفتگو با «دیلی نیوز نیویورک» (NY Daily News) گفت فصل دهم قرار است صحنه‌های مهیجی حول محور خط داستانی و رویدادهای اصلی به وقوع پیوسته در کامیک بوک باشد. این اخبار بسته به اینکه نظر شما در مورد انحرافات صورت گرفته در فصول پیشین چه باشد، می‌تواند خبری عالی یا وحشتناک در نظر گرفته شود. به عنوان نمونه این خبر می‌تواند اشاره به خط داستانی جدیدی پیرامون جامعه‌ای تازه به نام «Commonwealth» باشد که در قسمت نهم اشاره‌ای به آنها شد یا ممکن است هرچیز جدیدی در انتظار مخاطبان باشد.

فصل ۱۰ مردگان متحرک (724press.com)

از سوی دیگر آنجلا کانگ تصدیق کرد که در فصل دهم سریال هم شاهد یک پرش زمانی دیگر خواهیم بود که قرار است برای روشن شدن ۳ خط داستانی در فصول پیشین سریال صورت بگیرد. در گفتگو با «اینترتینمنت ویکلی» (Entertainment Weekly)، کانگ اعلام کرد که این پرش زمانی چند ماهه خواهد بود. این بخش بیشتر با تمرکز روی بچه‌ها می‌گذرد؛ مثلاً ما شاهد هستیم که داستان بارداری رزیتا که در فصل گذشته مشخص شد، در اینجا به پایان رسیده است. روزها گذشته و جهان آنها تغییر کرده است، اکنون تعدادی از بازماندگان با قوانین نجواگران زندگی می‌کنند و تعدادی نیز از طریق روش‌های غیر منتظره به دنبال چیزی متفاوت هستند. به خصوص آنکه فصل گذشته با شوکی بزرگ همراه بود. 

فصل ۱۰ مردگان متحرک (724press.com)

به هر حال مدت زیادی تا شروع فصل تازه سریال مردگان متحرک باقی نمانده است، باید منتظر بود و دید اینبار این دنیای پر خشونت با رگه‌هایی از احساسات و عواطف، چه ره‌آوردی برای بینندگان به همراه خواهد داشت. 

به پایان این مطلب رسیدیم، نظر شما در مورد دورنمای فصل جدید واکینگ دد چیست؟ نظرات خود را با ما نیز در میان بگذارید.