این روزها بسیاری به دنبال جذاب‌تر کردن هرچه بیشتر فضای داخلی منزل خود هستند. طراحی داخلی می‌تواند نقشی مهم در تغییر حال و هوا و هماهنگی بیشتر بخش های مختلف خانه با یکدیگر داشته باشد. اما گاهی یک تغییر کوچک مثل عوض کردن شکل، اندازه و یا حتی تعداد هم می‌تواند جلوه‌ای جذاب‌تر به محیط ببخشد. با ۷۲۴پرس همراه باشد تا ببینیم تغییرات آیینه‌ها چگونه روی فضاسازی حمام و سرویس بهداشتی اثر گذار است.

برای ایجاد یک محیط جذاب و زیبا راه‌های بسیاری پیش روی شما قرار دارد که می‌توانید بسته به امکانات و سلیقه‌ی خود بهترین‌ها را انتخاب کنید. به عنوان نمونه اگر به دنبال طراحی یک حمام زیبا و جالب توجه هستید، گاهی تنها یک تغییر رنگ یا استفاده از بافتی تازه می‌تواند شما را به هدف‌تان برساند. در این میان آیینه‌ها یکی از اجزای همیشگی سرویس‌های بهداشتی و حمام هستند که بازی کردن با شکل و اندازه و تعداد آنها خیلی بیشتر از چیزی که تصورش را دارید، روی فضای محیط اثر گذار است.

مطلب مرتبط: فضاسازی خلاقانه یک سالن زیبایی ناخن

اگر به دنبال بازسازی و طراحی مجدد حمام یا سرویس بهداشتی منزل خود هستید، یا فقط قصد دارید استایل داخل محیط را اندکی تغییر دهید در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا شما را با شماری از ایده‌های جذاب برای این تغییر و تحول آشنا کنیم که شاید الهام بخش شما شوند. 

استفاده از آیینه دوبل

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ایجاد نمایی تازه در سرویس بهداشتی یا حمام منزل، استفاده از دو آیینه است! بله، باور کنید این مسئله می‌تواند تأثیری جالب روی محیط داشته باشد. البته معمولا زمانی که از دو آیینه در حمام استفاده می‌شود، سینک دست‌ شویی را هم دو برابر در نظر می‌گیرند. اما این یک قانون کلی نیست و شما می‌توانید به جای دو سینک، از یک سینک اما با طول بیشتر استفاده کنید.


منحصربفرد بودن آیینه در شکل و اندازه ظاهری

یکی از ایده‌های محبوب برای طراحی حمام استفاده از اشکال غیرمرسوم آیینه در محیط است که یک راه حل آسان و البته کارآمد برای تغییر استایل و طراحی داخلی حمام است. به عبارت دیگر شکل و اندازه آیینه را از حالت قراردادی خارج کنید تا شاهد یک تغییر چشمگیر باشید. این روزها به جای آیینه های گرد و مربع و مستطیل، شاهد طراحی‌های پیچیده و اشکال سرگرم کننده‌تری هستیم که ارزش امتحان شدند را دارند.

بدین ترتیب بدون نیاز به اضافه کردن وسایل غیرضروری که اغلب تنها باعث شلوغی و درهم ریختگی محیط می‌شوند، می‌توان یک تکه خاص و جذاب به حمام اضافه کرد. 


ترکیب و هماهنگی

راه دیگر پیش روی شما برای خلق یک فضای جدید، استفاده از ابعاد یا حتی اشکال مختلف آیینه و آویزان کردن آنها در یک ترکیب گالری مانند روی دیوار سرویس بهداشتی یا حمام است. البته توجه داشته باشید که این ترکیب در کنار هم ظاهری دلپذیر و جذاب را به نمایش گذاشته و به عبارتی از هماهنگی لازم با یکدیگر برخوردار باشند.

مطلب مرتبط: تاثیر داربست‌های امروزی در پرورش گیاهان و چیدمان فضای خارجی منزل

البته استفاده از این روش شاید باب طبع همه نباشد؛ چون عدم توجه به هماهنگی می‌تواند باعث شود که فضای کلی سرویس بهداشتی به جای جذاب شدن، شبیه اتاق سرگرمی سیرک یا پارک‌های تفریحی شود! پس در انتخاب شکل، اندازه و نحوه قرارگیری آیینه‌ها روی دیوار دقت لازم را داشته باشید. 


آویزان کردن آیینه

آویختن آیینه روی دیوار مرسوم‌ترین روش استفاده آن در حمام و سرویس‌های بهداشتی است. اما گاهی برای جذاب‌تر کردن محیط باید از رسوم و قراردادهای همیشگی چشم پوشی کرده و به سراغ راه‌کارهای نوین و خلاقانه‌تر برویم. مثلا به جای آویختن آیینه روی دیوار، آن را با استفاده از طناب یا مفتول به صورت معلق و آویزان نگه داریم!

از یک طناب ضخیم برای بخشیدن حال و هوایی خاص با تم دریانوردی استفاده کنید؛ یا آیینه را با با یک تکه سیم و مفتول و به شکل مدرن‌تر آویزان کنید. اما در هر دو حالت امنیت کار را کاملا مد نظر قرار دهید تا از بروز حوادث ناخواسته جلوگیری شود.


درخشش و نورپردازی

یک آیینه در حالت ساده و معمولی خود هم می‌تواند روی محیطی اثرگذار باشد؛ اما می‌توان از انواع آیینه‌هایی که در قسمت داخلی آنها چراغ‌هایی تعبیه شده است نیز استفاده کرده و روشنایی و درخشش بیشتری به محیط حمام اضافه کرد. همچنین خودتان هم می‌توانید این کار را بنابر سلیقه و خلاقیت خود انجام دهید. آیینه‌های نورانی به ویژه برای آرایش کردن مناسب‌تر هستند؛ چون تمام چهره را با جزئیات به نمایش می‌گذارند. آنها همچنین برای حمام‌هایی با نور طبیعی اندک نیز ایده‌آل بوده و به نوعی کمبود نور محیطی را جبران می‌کنند.

در نهایت فراموش نکنید که لامپ‌های به کار رفته در آیینه نوری ملایم داشته باشند و تا حد ممکن استفاده از لامپ‌های مهتابی یا چراغ‌هایی با نور تند پرهیز کنید.


اندازه بزرگ‌تر آیینه

به جز تعداد آیینه‌های به کار رفته در حمام و سرویس بهداشتی، اندازه و ابعاد آنها هم می‌تواند نقشی مهم در تغییر فضاسازی محیط داشته باشد. استفاده از آیینه‌های بزرگ باعث تأثیرگذاری بیشتر آنها می‌شود؛ همچنین روی نور محیطی اثرات ملموسی به جا گذاشته و از سوی دیگر فضا و استایل مد نظر شما را به راحتی ایجاد می‌کند.

در این میان می‌توانید از آیینه دارای قاب استفاده کنید که ظاهری صیقلی و جلایافته به آن می‌بخشد؛ همچنین استفاده از آیینه بدون قاب هم می‌تواند نمادی از توجه شما به ساده گرایی و مینیمالیسم باشد که در نوع خود جذاب است. 

مطلب مرتبط: بهترین‌ های دنیای معماری در پینترست

می‌بینیم که گاهی اوقات تغییرات کوچک هم می‌توانند تأثیرات چشمگیری داشته باشند؛ پس به جای صرف هزینه‌های هنگفت برای بازسازی محیط، می‌توانید از این ایده‌های ساده برای جذاب‌تر کردن فضای سرویس بهداشتی و حمام منزل‌تان استفاده کنید. امیدوارم از میان این چند راهکار، چیزی باب طبیع و سلیقه خود پیدا کرده و رنگ و لعابی تازه به حمام و سرویس بهداشتی خانه ببخشید.