این روزها شاهد نمایش خلاقیت و نبوغ معماران در خلق سازه های جدید و تماشایی هستیم. در این میان طراحان داخلی و ایده پردازان صنعت ساخت مبلمان نیز پا به پای دیگر افراد فعال در این حوزه از تمام ظرفیت های موجود برای ایجاد محیطی پویاتر نهایت استفاده را می برند. طراحی دکوراسیون و مبلمان داخلی اتاق کودک یکی از بهترین راه ها برای نمایش این ذوق و خلاقیت است. با ۷۲۴پرس همراه باشید تا به مرور یکی از ایده های جالب در این حوزه بپردازیم.

معمار و طراح خوش ذوق استیفن ولش (Steffen Welsch) یک مجموعه مبلمان جالب برای اتاق فرزندان خود طراحی کرده است که از آن با عنوان «عنکبوت در درخت کتابی» (Spider in the Book Tree) یاد می‌کند.

مطلب مرتبط: نگاهی به طراحی داخلی خلاقانه یک خانه کوچک در پرتغال

این معمار سعی کرده است در این طراحی خاص به شخصیت کودکانش توجه کرده و علائق و سرگرمی‌های آنها را منعکس کند. مبلمان چوبی همچنین برای کودکان جذابیتی دو چندان دارد؛ گویی خانه مخصوص به خود دارد که در دل خانه خانوادگی‌شان واقع شده است. همچنین این طراحی خاص دیوار اتاق کودکان را به فضایی جالب توجه تبدیل کرده که ظرفیت بیشتری برای جا دادن وسایل آنها را پیدا کرده است.

مطلب مرتبط: دنیای معماری: طراحی خلاقانه اتاق کودک

در همین زمینه شاهد هستیم که میزها به قفسه و محل‌هایی برای نشستن تبدیل شده‌اند. در عین حال فرم خاص کشوهای دراور یا کابینت‌ها به دستان کوچک کودکان اجازه می‌دهد که به راحتی آنها را باز و بسته کنند.

به هر حال لطف اصلی طراحی دکوراسیون و مبلمان اتاق کودکان در همین است که بچه‌ها از بودن در آنجا لذت برده و محیط را دقیقاً مطابق با نیازهای خود ببینند. نظر شما در مورد این طراحی خلاقانه چیست؟