تقویت زبان انگلیسی با تماشای سریال‌های تلویزیونی پیشنهاد تازه‌ای نیست. مسیر یادگیری زبان کم و بیش موانعی دارد که مرسوم‌ترین آن خستگی و بی‌انگیزگی است. تماشای سریال‌هایی که هم از لحاظ داستانی جذاب باشند و هم بتوانند برای یک زبان‌آموز قابل درک باشند، می‌تواند انرژی لازم را برای ادامه‌ی راه فراهم کند. با ۷۲۴پرس همراه باشید تا با ۱۰ سریال جذاب برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی خود آشنا شوید.

تقویت زبان انگلیسی با ۱۰ سریال تلویزیونی

بدون شک ریشه‌ی موفقیت یادگیری زبان، انگیزه است. انگیزه و هدف مشخص به شما کمک خواهد کرد تا یادگیری زبان را به حد مطلوبی برسانید. یادگیری زبان انگلیسی هم مانند تمام مهارت‌های این عالم نیاز به زمان و تمرین دارد. طبیعی است وقتی در یک کشور غیر انگلیسی زبان، زندگی می‌کنید، قرار گرفتن در فضای انگلیسی کار خیلی سختی باشد؛ بنابراین برای یادگیری زبان مجبور هستید، دست به دامن ابزارهای سرگرمی شوید.

کتاب‌های آموزش زبان و حل تکالیف آن‌ها یکی از این روش‌ها است. اما این روش ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد. روش مرسوم دیگر تماشای سریال‌های تلویزیونی به زبان انگلیسی است.

مطلب مرتبط: ترفندهایی جادویی برای آموزش زبان در یک هفته

در تماشای سریال‌های انگلیسی زبان لازم است به این نکات توجه کنید:

  • در هنگام لذت بردن از تماشای سریال، به دنبال بهبود تلفط کلمات انگلیسی هم باشید.
  • اگر به مهارت شنیداری خود چندان مطمئن نیستید پیشنهاد می‌شود که از زیرنویس انگلیسی فیلم کمک بگیرید. تماشای سریال با زیرنویس فارسی کمک چندانی به بهبود زبان شما نخواهد کرد.
  • از این که مجبور شوید نمایش را به عقب برگردانید، کلافه نشوید. شاید برای دفعات اول این کار آزار دهنده باشد، اما به مرور راحت‌تر می‌توانید سریال را دنبال کنید.
  • یک دفترچه‌ برای یادداشت عبارت‌های جدید در کنار خود داشته باشید.

در ادامه به معرفی سریال‌هایی خواهیم پرداخت که در خصوص یادگیری زبان انگلیسی پیشنهاد می‌شوند. فقط این نکته یادآور می شود که این سریال‌ها مخصوص بزرگسالان ساخته شده است!

۱. چگونه مادرت را ملاقات کردم (How I Met Your Mother)

چگونه با مادرت آشنا شدم

سریال چگونه مادرت را ملاقات کردم یا HIMYM یکی از موفق‌ترین کمدی‌های سیت‌کام (کمدی وضعیت همراه با صدای خنده‌ی استودیو) است که نه تنها در ایالات متحده بلکه در تمام جهان محبوبیت دارد. داستان سریال درباره‌ی ۵ دوست است که در نیویورک زندگی می‌کنند. در قسمت‌های مختلف این سریال موضوعاتی مانند زندگی عاطفی، کار، سرگرمی‌های مورد علاقه و دورهمی‌های این ۵ نفر به نمایش گذاشته می‌شود. تماشای این سریال در حین خنده‌دار بودن، اصطلاحات آمریکایی زیادی به شما آموزش می‌دهد.

۲. بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

بازی تاج و تخت

این روزها در گوشه و کنار، زیاد در مورد سریال بازی تاج و تخت صحبت می‌شود؛ اثری فوق‌العاده بر پایه مجموعه کتاب‌هایی از جرج آر آر مارتین. داستان کلی گیم آو ترونز یا همان بازی تاج و تخت به شکل عالی طراحی شده است و موضوع آن مبارزه‌ی هفت خانواده‌ی قدرتمند برای به دست آوردن پادشاهی در سرزمین افسانه‌ای وستروس است. زبان انگلیسی این سریال زیبا و درک ان آسان است. نکته‌ی جالب دیگر غیر قابل پیش‌بینی بودن این مجموعه‌ی جذاب تلویزیونی است.

۳. روزی روزگاری (Once Upon a Time)

روزی روزگاری

چنانچه در دوران کودکی و نوجوانی اهل داستان خواندن بوده‌اید، این نمایش تلویزیونی را دوست خواهید داشت. ایده‌ی اصلی این سریال ساده اما جذاب است: اگر تمام شخصیتٰ‌های داستانی کتاب‌های مورد علاقه‌ی ما واقعی شوند و مجبور به زندگی با آن‌ها شویم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بدون آن که شخصیت‌ها بدانند متعلق به کدام کاراکتر کتاب هستند و تمام خاطرات‌شان پاک شده باشد؟ چه کسی می‌تواند سفید برفی باشد؟ و چه کسی جو کوچولو در داستان رابین هود؟ زبان این سریال هم ساده و قابل درک است و شما می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

مطلب مرتبط: زبان‌های مختلف را چگونه می‌توان یاد گرفت؟

۴. شرلوک (Sherlock)

شرلوک

شرلوک یک شاهکار بریتانیایی است؛ در واقع داستان شرلوک نسخه‌ی مدرن شرلوک هولمز اصلی است. لهجه‌ی بریتانیایی، بازیگران فوق‌العاده، مکالمات طولانی و شاد به همراه طنز قوی و داستان‌های باورنکردنی از جمله ویژگی‌های این سریال است.

۵. خانه‌ی پوشالی (House of Cards)

خانه پوشالی

داستان خانه‌ی پوشالی در ابتدا در شبکه‌ی بی‌بی‌سی بریتانیا به عنوان یک مینی سریال ساخته شد. فرانک آندروود ( با بازی کوین اسپیسی)، یکی از اعضای حزب دموکرات است؛ درست زمانی که انتظار ارتقای مقام دارد، از طرف اعضای بلندمرتبه نادیده گرفته می‌شود. اکنون او تصمیم به انتقام گرفته است تا جایگاه خود را به بالاترین مقام‌های سیاسی برساند. قلاب گیرای این داستان از ابتدا تا انتها شما را اسیر خود خواهد کرد.

تماشای این سریال، برای تمرین درک عبارات آمریکایی و آشنایی با بسیاری از اطلاعات تجاری و فنی عالی است. برای تماشای خانه‌ی پوشالی قطعا به زیرنویس نیاز خواهید داشت. اما نگران این موضوع نباشید. بعد از دیدن این سریال دانش زبان انگلیسی شما افزایش پیدا خواهد کرد؛ ضمن آن که از تماشای یک اثر خیلی خوب لذت برده‌اید.

مطلب مرتبط: با سخت‌ترین زبان‌های دنیا آشنا شوید

۶. بریکینگ بد (Breaking Bad)

بریکینگ بد

بریکینگ بد ارزش آن را دارد که به احترامش کلاه خود را از سر برداریم. بریکینگ بد اگر بهترین سریال همه‌ی زمان‌ها نباشد، باز هم جزو بهترین‌های دهه‌های اخیر محسوب می‌شود. والتر وایت با بازی برایان کرانستون یک معلم شیمی دبیرستان است که از زندگی روزمره‌ی خود خسته شده است. به نظر می‌رسد که دنیای والتر علیه او قیام کرده است؛ زیرا همزمان که مبتلا به سرطان شده است، اوضاع مالی جالبی ندارد. او می خواهد زندگی بهتری برای خود و خانواده‌ای فراهم کند.

والتر مجبور است علاوه بر معلمی، بخشی از وقت خود را صرف کار در یک کارواش محلی کند. والتر از مهارت خود در دانش شیمی استفاده می‌کند تا بتواند از این بدبختی نجات پیدا کند. بنابراین به ساخت ماده‌ی مخدر شیشه (آن هم از نوع مرغوب!) روی می‌آورد. در این مسیر دانش‌آموز بدقلق کلاسش، جسی پینکمن (با بازی آرون پاول) هم او را همراهی می‌کند و با یکدیگر امپراتوری شیشه را بنا می‌کنند. با آن که این دو نفر پول خوبی به دست می‌آورند، اما در ادامه همه چیز به سادگی پیش نمی‌رود.

شخصیت‌های جذابی در این سریال گرد هم جمع شده‌اند تا هر کدام چیزی به داستان اضافه کنند. این سریال به آن دسته از افرادی که به دنبال یادگیری واژگان شیمی و همچنین عبارات عامیانه و خیابانی هستند، پیشنهاد می‌شود. با تماشای این سریال بابت این که زودتر از این‌ها، آن را تماشا نکرده‌اید، از خودتان عذرخواهی خواهید کرد!

۷. بیگ بنگ تئوری (The Big Bang Theory)

بیگ بنگ تئوری

 لئونارد (جانی گالیکی) و شلدون (جیم پارسونز) دو محقق فیزیک هستند که با هم در یک آپارتمان مشترک زندگی می‌کنند. پنی (کلی کوکو) دختر جذابی است که در همسایگی آن‌ها سکونت دارد. لئونارد و شلدون بر خلاف هوش بالایی که در فیزیک دارند، از روابط اجتماعی چندانی برخوردار نیستند و این درست نقطه‌ی مقابل شخصیت پنی است که همین تقابل داستان‌های خنده‌داری را رقم می‌زند. اگر شما هم جزو گروه گیگ‌ها و خوره‌های دنیای تکنولوژی هستید، مطمئنا از این سریال استقبال خواهید کرد. نکته‌ی جالب این که، شخصیت‌های مشهوری مانند استیون هاوکینگ و استن لی جزو مهمان‌های این مجموعه‌ی تلویزیونی هستند.

سریال بیگ بنگ تئوری برای زبان‌آموزان انگلیسی مجموعه‌ی کاملی است که در آن از تنوع لهجه‌های مختلف ایالت‌های آمریکا و همچنین لهجه‌هندی شخصیت راجش کوترپالی برخوردار است؛ ضمن این که مشاهده خواهید کرد که راجش کوترپالی به عنوان یک هندی زبان، چگونه انگلیسی را به صورت زبان دوم صحبت می‌کند.

۸. فرندز (Friends)

فرندز

تقریبا همه‌ی افراد سریال فرندز را دیده‌اند و فقطعا نمی‌توان در چنین فهرستی اسمی از این مجموعه ی تلویزیونی نیاورد. با گذشت زمان طولانی از تمام شدن آخرین قسمت این مجموعه، هنوز هم فرندز جذاب و تماشای آن، اعتیادآور است. در فرندز لهجه‌های متفاوتی را می‌شنوید وبا اصطلاحات عامیانه‌ی بسیاری مواجه هستید؛ به همین دلیل فرندز جزو اولین گزینه‌هایی است که به زبان‌آموزان پیشنهاد می‌شود. طرح کلی این مجموعه بسیار قابل فهم است. ماجرای حول محور شش دوست به نام‌های راس، ریچل، چندلر، مونیکا، جویی و فیبی می‌گردد. تمام این شخصیت‌ها درگیری‌های شغلی، عاطفی و موارد مربوط به خود را دارند. در بخش‌هایی از این مجموعه، متوجه تفاوت‌های لهجه‌ی بریتیش و آمریکن خواهید شد.

۹. دادخواست‌ها (Suits)

دادخواست ها suits

داستان این سریال برای دانشجویان رشته‌ی حقوق یا وکلای جوان جذاب خواهد بود. داستان سوتس از آنجا شروع می‌شود که مایک راس باهوش، در حین فرار از پلیس به علت فروش مواد مخدر، سر از یک موسسه‌ی حقوقی در می‌اورد. او موفق می‌شود که دستیار هاروی اسپکتر، وکیل معروف این موسسه شود. راس پیش از این دانشجوی حقوق دانشگاه هاروارد بوده است که از این دانشگاه اخراج شده است. رابطه‌ی کاری این دو نفر به دوستی می‌انجامد. مبارازات قدرتمندانه‌ی آن‌ها در پیشبرد پرونده‌ها بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است. در این مجموعه با لغات فنی جدید زیادی آشنا می‌شوید؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که یک دفترچه‌ی یادداشت کنار دست داشته باشید. 

۱۰. سیمپسون‌ها (The Simpsons)

سیمپسون ها

شاید تا به حال انیمیشن سیمپسون‌ها را به زبان فارسی تماشا کرده باشید؛ اما هیچ چیز بهتر از تماشای این مجموعه به زبان انگلیسی نیست. سیمسپسون‌ها روایتگر داستان اعضای یک خانواده با همین نام است که در شهر خیالی اسپرینگفیلد زندگی روزمره‌ی خود را سپری می‌کنند. در این مجموعه، موقعیت‌های خنده‌داری به چشم می‌خورد که باعث می‌شود با صدای بلند قهقهه بزنید! در سیمپسون‌ها، با جنبه‌های عامیانه و جوک‌های معمول فرهنگ آمریکایی برخورد خواهید کرد که می‌توانید از آن‌ها در زبان خودتان هم استفاده کنید. علاوه بر این، چنانچه از زیرنویس هم استفاده کنید با کلمات دشوار چندانی درگیر نخواهید شد.

سیمپسون‌ها را حتما تماشا کنید و مطمئن باشید که از این انتخاب پشیمان نخواهید شد!