هنر گستره وسیعی از رشته های مختلف را در برمی‌گیرد. بافتنی و قلاب دوزی یا قلاب بافی از جمله هنرهای دستی و جالب توجهی هستند که از دیرباز تاکنون مورد توجه هنرمندان خوش ذوق قرار داشته است. امروزه اما هنرمندان سعی می‌کنند با عبور از نقش‌ها و طرح‌های سنتی و قدیمی، ایده‌های نوینی را در این حوزه به نمایش بگذارند. با ۷۲۴پرس در مرور آثار یکی از این هنرمندان خلاق همراه باشید.

هر کدام از ما استعداد و توانایی‌هایی مخصوص به خود داریم. شاید همه ما هنرمند نباشیم، اما در کار و فعالیتی بهتر ظاهر شده و خلاق‌تر عمل می‌کنیم. اما اگر دوست دارید مسیری رو به رشد و توأم با پیشرفت و شکوفایی را تجربه کنید، گاهی باید منطقه امن خود را رها کرده و استعداد و توانایی‌های خود را به چالش بکشید. و این درست همان کاری است که بانوی هنرمند ما انجام داده است.

مقاله مرتبط: ساخت عروسک با هنر کچه دوزی

«کیت جنکینز» (Kate Jenkins) یکی از طراحان خوش ذوق در زمینه طراحی بافت‌های کشباف است. زنی هنرمند که از حرفه خود لذت برده و از انجام آن خشنود بود؛ اما او همواره در جستجوی راه‌های تازه‌ای برای بیان عشق و علاقه بی حد و حصر خود به پشم، رنگ و البته نقش و خطوط پارچه‌های مختلف بود. اشتیاقی که ظاهرا سرانجام به خلق دنیای جالب و متفاوتی در عرصه بافتنی و قلاب بافی ختم شده است.

او در گفتگویی پیرامون این دستاورد جدید در این حوزه اشاره می‌کند که از دوران کودکی و از همان زمانی که این هنرها را از مادر و مادربزرگش آموخته، به آن‌ها علاقمند شده است. میزان این علاقه به حدی بود که او حتی حرفه‌ی آینده خود را براین اساس پی ریزی کرده و با استفاده از آموزه‌هایش در این زمینه به عنوان یک طراح بافت کشباف و الگوهای بافتنی مشغول به کار شد. امری که در نهایت از او یک هنرمند و بافنده خوش قریحه ساخت. او اکنون سعی می‌کند این علاقه را با زندگی روزمره در هم آمیخته و جلوه‌های جدیدی خلق کند و ظاهرا در گام اول علاقه او به خوراک و غذاهای دریایی الهام بخش مناسبی بوده است.

مقاله مرتبط: دنیای هنر: سوزن دوزی های تماشایی

با توجه به این ایده‌ی ذهنی، او بار سفر بسته و به کشورهایی همچون ایالات متحده، فرانسه و ژاپن سفر کرد تا با اشکال مختلف ماهی و آبزیان آشنا شده و ببیند شیوه نمایش و ارائه آنها به چه شکل است؟ در ادامه فرصتی عالی برای این بانوی هنرمند فراهم شد تا آثار خود را در قالب یک نمایشگاه بافت و کشباف که در سال ۲۰۱۵ در «کاخ الکساندر» (Alexander Palace) و در شهر لندن برگزار شد، به نمایش بگذارد. این پروژه‌ی جدید او را واداشت تا در مدت ۹ ماه یک کانتر کامل از انواع ماهی‌های بافته شده را برای نمایش آماده کند. او حتی گامی به جلو برداشته و ماهی فروش را نیز طراحی کرده و لباس مناسب را نیز برای او طراحی کرد تا نمایی کامل و چشمگیر را به بینندگان ارائه دهد.

مقاله مرتبط: هنرمند روس و ساخت اژدهایان نمدی

او در ادامه از علاقه خود به انواع ماهی و آبزیان پرده برمی‌دارد و می‌گوید که سال‌ها تلاش کرده است تا این مخلوقات را به شبیه‌ترین شکل ممکن در قالب نخ و بافت و پولک به نمایش بگذارد. کاری که باعث می‌شد شادی و رضایتی عمیق را در وجود خود احساس کند. او در این راه حتی به سراغ قلاب دوزی انواع سخت پوستان و سرپایان هم رفت و اجازه نداد پیچیدگی کار، مانع حرکت او در مسیر این هدف جذاب باشد. او مدام به دنبال راه‌هایی تازه برای بهبود بخشیدن به تکنیک‌ها و روش‌های فعلی خود است.

اما ظاهرا دنیای خلاقانه این بانوی هنرمند بی حد و مرز است؛ چرا که او اکنون در حال کار روی یک پروژه‌ی جدید است و این بار سعی دارد محصولات نانی را قلاب بافی کند. او می‌گوید که قرار است در جشنواره‌ای که در ماه می در بارسلونا برگزار می‌شود شرکت کند و به همین خاطر دست به خلق دست سازه‌هایی جدید زده است. اگرچه متأسفانه این بار خبری از ماهی‌های رنگارنگ است، اما در عوض شاهد مقدار زیادی انواع نان، کیک و دیگر محصولات غافلگیر کننده و شگفت انگیز هستیم.

در ادامه توجه شما را به گوشه ای از آثار این هنرمند خلاق و خوش ذوق جلب می‌کنیم.

Bfa8d5WBP-U-png700
BhZefichp-m-png700
BjwLcrNgty1-png700
Bk7KP3EA7Fd-png700
BkXk3A2DO-png700
Bkz-4GsAZsu-png700
BlPpoTlgdIB-png700
BmK3DJCgGZ3-png700
BmSorAe5W-png700
BnEDolgebr-png700
BnqBgb2BLHN-png700
BO1ypCUjdd4-png700
BogtjJagL1-png700
Bovqb1ygVib-png700
BPo0W2JjcUJ-png700
BQNBb2ijIFp-png700
BRm7QwJAAyz-png700
BrzqubCnwRp-png700
BTijyVvFtY7-png700
BUgXtRLlGVa-png700
BYVFNsXFEaU-png700
crocheted-seafood-kate-jenkins-3-5c5159fecc28c700
crocheted-seafood-kate-jenkins-4-5c515a11697bc700
crocheted-seafood-kate-jenkins-5-5c515a25557c2700