فصل جوایز رقابت‌های عالم هنر هفتم و جادوی صفحه تلویزیون به صورت غیر رسمی معمولا با برگزاری مراسم گلدن گلوب آغاز می‌شود. همه چیز با معرفی اسامی نامزدهای گلدن گلوب در بخش‌های مختلف ،رنگ و بویی مهیج به خود گرفت. تا پیش از آغاز این مراسم بد نیست به مرور کوتاه شماری از جزئیات مراسم گلدن گلوب امسال بنشینیم، جزئیاتی که شاید برای بسیاری از علاقمندان دنیای پرزرق و برق سینما جذاب باشد.

مهمترین جزئیات گلدن گلوب ۲۰۱۹

مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۸، سبکی جدید از اعتراض را در این مراسم بنیان نهاد که جالب توجه بود؛ اعتراضی که در پاسخ به رسوایی جنسی «هاروی واینشتاین» (Harvey Weinstein) شکل گرفت. رسوایی اخلاقی که صنعت سینما رو عمیقاً تحت تأثیر خود قرار داد. در این میان ستارگان مطرح و شناخته شده‌ای همچون «مریل استریپ» (Meryl Streep) و «آنجلینا جولی» (Angelina Jolie) با لباس‌های سراسر مشکی در مراسم حاضر شدند که به نحوی سمبل و نشانی از اعلام همبستگی و همراهی با این جنبش بود.

در ادامه «ناتالی پورتمن» (Natalie Portman) این نکته را به تمامی نامزدهای بخشی بهترین کارگردانی گوشزد کرد و «اپرا وینفری» (Oprah Winfrey) یک سخنرانی تحسین برانگیز در مورد نابرابری جنسیتی و آینده نسل جدید زنان جوان ایراد کرد که با استقبال و ستایش حضار مواجه شد. در مجموع حال و هوای مراسم جوایز گلدن گلوب سال گذشته در مقایسه با تمامی مراسم‌های برگزار شده از سال ۱۹۴۴ تاکنون تفاوتی محسوس داشته و به شدت خاص بود.

در مراسم بعداز ظهر، «فرانسیس مک دورمند» (Frances McDormand) که برنده‌ی جایزه بهترین هنرپیشه زن شده بود اعلام کرد که تغییرات ساختاری بزرگی در ساختار صنعت فیلمسازی در حال وقوع است. او در ادامه اشاره کرد که امشب زنان حاضر در این مراسم برای غذا اینجا جمع نشدند، آنها می‌خواهند فعالیت کنند. همچنین در اقدامی متفاوت از گذشته، «استرلینگ کی براون» (Sterling K Brown) به عنوان نخستین هنرپیشه سیاه پوست عنوان بهترین بازیگر سریال‌های تلویزیونی درام را برای نقش آفرینی در سریال «این ماه هستیم» (This Is Us) از آن خود کرد.

مقاله مرتبط: مدل جواهرات ستارگان هالیوودی در گلدن گلوب ۲۰۱۸

به نظر می‌رسد این خط مشی جدید در مراسم گلدن گلوب سال جاری هم دنبال خواهد شد. اما در ادامه همراه ما باشید تا نکات بیشتری را در مورد مراسم امسال مرور کنیم.

زمان و محل برگزاری مراسم گلدن گلوب:

مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۹ در تاریخ ۶ ژانویه سال جاری میلادی (۱۶ دی ۱۳۹۷) برگزار می‌شود. زمان روی آنتن رفتن مراسم در نقاط مختلف آمریکا کمی تفاوت دارد؛ به طوری که شبکه NBC از ساعت پنج الی هشت شب به گلدن گلوب خواهد پرداخت، در حالی  که ET از هشت الی یازده شب این مراسم را پخش می‌کند. مراسم به صورت زنده در کانال‌های تلویزیونی انگلستان پخش نخواهد شد، اما از ساعت یک بامداد روز هفتم ژانویه در دسترس خواهد بود.

همچون سال‌های گذشته مراسم امسال هم در «هتل بورلی هیلتون» (Beverly Hilton hotel) در «بورلی هیلز» (Beverly Hills) کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

 میزبانی مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۹ با چه کسانی است؟

ستاره آثار درخشانی همچون «آناتومی گری» (Grey's Anatomy) و «کشتن ایو» (Killing Eve)، «ساندرا اوه» (Sandra Oh) به عنوان میزبان رسمی مراسم گلدن گلوب امسال معرفی شده است؛ البته در این راه «اندی سمبرگ» (Andy Samberg) کمدین آمریکایی ساندرا را همراهی خواهد کرد. این دو همچنین در کنار یکدیگر در بخش اعلام برندگان گلدن گلوب سال ۲۰۱۸ نیز حضور داشتند. این دو ظاهرا قرار است جا پای «ست مایرز» (Seth Meyers) بگذارند.

از سوی دیگر «ایسان البا» (Isan Elba) به عنوان سفیر گلدن گلوب معرفی شد؛ همچنین دختر برنده جایزه گلدن گلوب «ادریس البا» (Idris Elba)، امسال وظیفه توزیع جوایز را برعهده داشته و برندگان را هنگام ترک صحنه همراهی می‌کند. همچنین به عنوان بخشی از نقشش در مراسم امسال، او در کاری بشردوستانه نیز مشارکت دارد که قرار است به ویژه روی مبحث سلامت روانی متمرکز باشد. او در این زمینه اشاره می‌کند که سلامت روانی به ویژه در میان جامعه آمریکایی‌های آفریقایی تبار و آشنایی او موضوع خاصی است؛ به همین خاطر او دوست دارد بیش از پیش در این مورد صحبت شود. او معتقد است که بسیاری با این مسئله مثل یک موضوع ننگ آور برخورد می‌کنند و گروهی برای بیان مشکلات‌شان در کشمکش هستند. به همین دلیل  جامعه نیازمند است تا به افراد جوان کمک کند تا از درخواست کمک برای حل مشکلات‌شان نترسند.

کاندیدهای گلدن گلوب امسال چه کسانی هستند؟

امسال هم ستارگان شناخته شده بسیاری در بخش‌های مختلف نامزد جوایز گلدن گلوب هستند. از بازیگران شناخته شده‌ای همچون نیکول کیدمن، گلن کلوز و لیدی گاگا که نامزد جوایز بهترین بازیگر نقش اول زن هستند تا جیم کری، مایکل داگلاس و دونالد گلاور که برای بهترین بازیگر مرد سریال‌های تلویزیونی نامزد شده‌اند. در کنار این اسامی می‌توان به بازیگران سرد و گرم چشیده و باسابقه‌ای همچون رابرت ردفورد و ویلم دفو نیز اشاره کرد. امسال همچنین دوباره شاهد نامزدی بازیگرانی همچون ویگو مورتنسن، سم راکول، ریچل برازنان و لورا درن هستیم که سال گذشته نیز نامزد دریافت جوایز شده و حتی تعدادی از آنها موفق به بردن آن شدند.

امسال بردلی کوپر علاوه بر بهترین بازیگر مرد در بخش بهترین کارگردان نیز نامزد دریافت جایزه است که در این راه با اسپایک لی، آلفونسو کوآرون، پیتر فارلی و آدم مک کی رقابت می‌کند. فیلم او که «ستاره‌ای متولد می‌شود» نام دارد همچنین در بخش بهترین فیلم هم نامزد دریافت جایزه است.

برای مرور فهرست کامل جوایز گلدن گلوب امسال می‌توانید مطلب زیر را مطالعه کنید:

مقاله مرتبط: معرفی نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۱۹

اما در مورد مد امسال و مدل لباس‌های احتمالی نامزدها به نظر می‌رسد تاکسیدو و لباس‌های شب بلند در مرکز توجه قرار خواهد داشت. همچنین طراحانی همچون «اسکار دلا رنتا» (Oscar De La Renta)، «جیوانچی» (Givenchy) و «ایو سن لورن» (Saint Laurent) در میان دیگر طراحانی قرار دارند که به نظر می‌رسد در صدر فهرست طراحان مورد علاقه هالیوودی‌ها قرار دارند.

مقاله مرتبط: بهترین لباس‌ های فرش قرمز مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸

در همین رابطه بد نیست نگاهی به بهترین لباس‌ها مراسم فرش قرمز گلدن گلوب سال گذشته داشته باشیم. همانگونه که پیش‌تر اشاره کردیم ستارگان زن عمدتا از رنگ سیاه برای اعتراض نهایت استفاده را برده بودند؛ با این حال لباس‌های جذابی در این میان توجه عموم را به خود جلب کرد. آنجلینا جولی، نیکول کیدمن، «دایان کروگر» (Diane Kruger) به خاطر لباس‌های حریر رمانتیک و جواهرات الماس خود مورد توجه قرار گرفتند، این در حالی بود که «وایولا دیویس» (Viola Davis)، «زوئه کراویتس» (Zoe Kravitz) و «داکوتا جانسون» (Dakota Johnson) با مخمل سیاه جادو کرده بودند.

تنها چند روز تا برگزاری این مراسم باشکوه و پرزرق و برق باقی مانده است. منتظر خواهیم ماند تا ببینیم امسال جایزه گلدن گلوب به چه کسانی تعلق خواهد گرفت؟