همه ما فجایع شخصی را در زندگی تجربه کرده و پشت سر گذرانده‌ایم. ممکن است با بیماری مهلکی دست و پنچه نرم کرده باشیم، از تبعات ورشکستگی رنج برده یا قلب‌مان شکسته شده باشد. سخت است که برای آن‌ها آماده باشیم، اما درک این نکته که زندگی همچنان ادامه دارد بسیار باارزش است. به همین مناسبت تصمیم گرفتیم فهرستی از فیلم‌های را به شما عزیزان معرفی کنیم که ثابت می‌کنند نحوه برخورد ما با مشکلات می‌تواند بسیار متغیر باشد. با ۷۲۴پرس همراه باشید.

 همه ما در طول زندگی خود، روزهای سختی را از سرگذراندیم؛ اوقاتی که گویی درهای آرامش به روی‌مان بسته شده و تنها کابوس مشکلات، استرس و فکر و خیال احاطه‌مان کرده است. اما فراموش نکنید که زندگی بی‌شباهت به جاده‌ای پرپیچ و خم نیست و هیچ کدام از ما نمی‌دانیم در پیچ بعدی چه چیزی در انتظارمان است. 

مقاله مرتبط: ۱۹ فیلم الهام بخش درباره قهرمانان زن را تماشا کنید

در این گونه مواقع شاید تماشای یک فیلم که آیینه‌ای از زندگی افرادی شبیه به ما است، الهام بخش باشد. شاید تماشای این لحظات سخت در قاب تصویر، به ما هم کمک کند که چالش‌ها و مشکلات زندگی خود را درک کنیم و برای عبور از آنها، از تمام توش و توان خود کمک بگیریم.

مقاله مرتبط: ۱۴ فیلمی که هر کارآفرین باید تماشا کند

در ادامه با مرور این آثار سینمایی الهام بخش و آموزنده با ۷۲۴پرس همراه باشید. 

اگر بمانم (If I Stay)

ستارگان: کلویی گریس مورتز (Chloë Grace Moretz)، میری انوس (Mireille Enos)، جیمی بلک‌لی (Jamie Blackley)

میا دختری با استعداد است که ویولن‌سل می‌نوازد، شیفته موسیقی کلاسیک است و عاشق آدام (Adam) شده که به حرفه‌ی موسیقی راک می‌پردازد. اما زندگی به یک باره برای او تغییر می‌کند؛ وقتی که در یک جریان یک تصادف به کما می‌رود. در حین یک تجربه خروج از بدن، او باید تصمیم بگیرد که بیدار شود و زندگی بسیار متفاوت از آن چیزی که تصور می‌کرد را ادامه دهد یا نابود شدن خانواده‌اش را به تماشا بنشیند.

نمره IMDb: ۶.۸


بی‌قید و شرط (Unconditional)

ستارگان: لین کالینز (Lynn Collins)، مایکل ایلی (Michael Ealy)، بروس مک‌گیل (Bruce McGill)

سامانتا کرافورد (Samantha Crawford) زندگی شاد و خرمی را در کنار همسر عزیزش سپری می‌کند. اما وقتی در جریان یک رویداد توأم با بی‌رحمی و خشونت همسرش را از دست می‌دهد، زندگیش بهم می‌ریزد. او ایمانش را از دست می‌دهد و دیگر نمی‌خواهد زندگی کند. پس از آن او جو (Joe) را ملاقات می‌کند که دوستی قدیمی است. جو بخشی از سیستم پشتیبانی او می‌شود و حس و نور را به زندگی سامانتا باز می‌گرداند.

نمره IMDb: ۷.۳


محافظ خواهرم (My Sister’s Keeper)

ستارگان: کامرون دیاز (Cameron Diaz)، ابیگیل برسلین (Abigail Breslin)، الک بالدوین (Alec Baldwin)

وکیلی باید دفاع از پرونده‌ای غیرمعمول را به عهده بگیرد. یک دختر ۱۱ ساله از والدینش شکایت می‌کند. این شکایت پس از این رخ می‌دهد که او پی می‌برد دلیل به دنیا آمدنش کمک کردن برای زنده ماندن خواهرش کیت است که مبتلا به سرطان خون است.

نمره IMDb: ۷.۴


 بخت پریشان (The Fault in Our Stars)

ستارگان: شایلین وودلی (Shailene Woodley)، انسل الگورت (Ansel Elgort)، نت وولف (Nat Wolff)، ویلم دافو (Willem Dafoe)

هزل (Hazel) سرطان دارد. با وجود اینکه بیماری او رو به بهبودی است، اما هزل احساس خوشحالی نمی‌کند. او به یک گروه پشتیبانی سرطان سر زده و آن‌جا آگوستوس (Augustus) را ملاقات می‌کند و عاشق او می‌شود. هزل و آگوستوس سفر پرنشاطی را آغاز می‌کنند تا در آمستردام یک نویسنده منزوی را ملاقات کنند.

نمره IMDb: ۷.۸


 آشپزخانه روح (Soul Kitchen)

ستارگان: آدام بوسدوکس (Adam Bousdoukos)، موریتس بلایبتروی (Moritz Bleibtreu)، فیلین روگان (Pheline Roggan)

زینوس کازانتساکیس (Zinos Kazantsakis) صاحب یک رستوران نه‌چندان معروف و محبوب در هامبورگ است. اوضاع زمانی که یک آشپز جدید استخدام می‌کند کمی تغییر می‌کند. موفقیت تازه کسب شده او زندگی آرام و ساکت او را بر هم زده و او خود را میان بدبختی های فراوان می‌یابد که از هر سو به او هجوم آورده‌اند.

نمره IMDb: ۷.۳


الان خوبه (Now Is Good)

ستارگان: داکوتا فنینگ (Dakota Fanning)، جوزف آلتین (Josef Altin)، جرمی ایروین (Jeremy Irvine)، اولیویا ویلیامز (Olivia Williams)

تسا (Tessa) هفده سال دارد و با وجود دست‌وپنجه نرم کردن با سرطان خون، در حال مرگ است. اما او آرزو دارد که یک نوجوان معمولی باشد. بنابراین او لیستی از کارهایی که می‌خواهد پیش از مرگش انجام دهد، تهیه می‌کند.

نمره IMDb: ۷.۲


همچنان الیس (Still Alice)

ستارگان: جولیان مور (Julianne Moore)، الک بالدوین (Alec Baldwin)، کریستن استوارت (Kristen Stewart)، کیت باسورث (Kate Bosworth)

الیس هالند (Alice Howland) استاد زبان‌شناسی است. او خانواده‌ای خوشحال و شاد دارد و سه فرزند بالغ. اما مسائل وقتی تغییر می‌کنند که او کم کم شروع به فراموش کردن کلمه‌ها می‌کند.

نمره IMDb: ۷.۵


زندگی من بدون من (My Life Without Me)

ستارگان: سارا پالی (Sarah Polley)، اسکات اسپیدمن (Scott Speedman)، مارک روفالو (Mark Ruffalo)

آن ۲۳ ساله، دو دختر و شوهری بیکار دارد که از همه متنفر است و پدری که تازه از زندان آزاد شده است. او به عنوان سرایدار در یک دانشگاه کار می‌کند. زندگی یکنواخت او پس از اینکه متوجه می‌شود مبتلا به سرطانی کشنده است و تنها ۳ ماه برایش زمان باقی مانده است، به کلی تغییر می‌کند. او تصمیم می‌گیرد که زندگی‌اش را به شدت تغییر دهد.

نمره IMDb: ۷.۶


دزد کتاب (The Book Thief)

ستارگان: سوفی نیلیس (Sophie Nélisse)، جفری راش (Geoffrey Rush)، امیلی واتسون (Emily Watson)

آلمان، جنگ جهانی دوم! لیزل ۹ ساله به همراه پدرخوانده و مادرخوانده اش به مونیخ مهاجرت می‌کند و خواندن را فرا می‌گیرد. کتاب برای او معنای زندگی پیدا کرده بود و او شروع به دزدیدن آنها می‌کند. خواندن کتاب‌ها کم کم به او کمک می‌کند که بهتر درک کند در اطراف او چه می‌گذرد.

نمره IMDb : ۷.۶


بی‌قرار (Restless)

ستارگان: میا واسیکوفسکا (Mia Wasikowska)، هنری هاپر (Henry Hopper)، ریو کیس (Ryo Kase)

ایناک (Enoch) که از مرگ در کلینیک نجات پیدا کرده بود و والدینش را در یک تصادف از دست داده بود، آنابل (Annabel) را در یک مراسم ختم ملاقات می‌کند. به زودی این دو جوان عاشق یکدیگر می‌شوند. اما مشخص می‌شود آنابل بیماری مرگبار دارد. ایناک سعی می‌کند معشوقه اش را برای این اتفاق اجتناب‌ناپذیر آماده کند.

نمره IMDb: ۶.۸


لیون (Lion)

ستارگان: دو پاتل (Dev Patel)، نیکول کیدمن (Nicole Kidman)، رونی مارا (Rooney Mara)

سارو (Saroo) در خانواده‌ای فقیر در هند به‌دنیا آمده و در ۵ سالگی گم می‌شود. او اطراف کلکته آواره می‌شود و چالش های بسیاری پشت سر می‌گذارد تا در نهایت توسط خانواده‌ای استرالیایی به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شود. او پس از گذشت ۲۵ سال شروع به گشتن دنبال خانواده‌ی اصلی اش می‌کند. این فیلم بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده است.

نمره IMDb: ۸.۱

نظر شما در مورد این فهرست چیست؟ کدام یک از این آثار سینمایی را تماشا کردید؟ و چه فیلم‌هایی را برای اضافه شدن به این لیست پیشنهاد می‌دهید؟