«انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت»، تازه‌ترین فیلم ابرقهرمانی مارول است که از ۲۷ آوریل روانه پرده سینماها شده و در مدتی کوتاه به آنچنان فروش قابل توجهی دست یافته که به نوعی رکورد شکن به حساب می‌آید. در ادامه با مرور تازه‌ترین اطلاعات در مورد فروش گیشه این فیلم همراه ما باشید.

 همانگونه که گمانه زنی‌های پیشین مشخص کرده بود، تازه‌ترین محصول مارول از دنیای ابرقهرمانان به فروشی خیره کننده در گیشه دست یافته و رکوردی تازه را در باکس آفیس به نام خود ثبت کرد. فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت بیشترین میزان فروش افتتاحیه تاریخ سینما در تمامی دوران‌ها را از آن خود کرده و از رقیب پیشین خود یعنی فیلم «نیرو برمی‌خیزد» از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان پیشی گرفت. بدین ترتیب جنگ بینهایت فاتح بی‌رقیب گیشه‌ها است که در کمتر از یک هفته از آغاز اکران خود در سینماهای آمریکا، چنین فروش قابل توجهی را تجربه کرد.

مقاله مرتبط: جنگ بی‌ نهایت، تازه ترین اثر مارول در صف اکران

با توجه به ارقام موجود دست کم تا روز دوشنبه فروش این فیلم در آمریکای شمالی به ۲۵۸.۲ میلیون دلار رسید. در همین بازه زمانی این فیلم فروش جهانی ۳۸۲.۷ میلیون دلاری را تجربه کرده و مجموعاً ۶۴۰ میلیون دلار فروش داشت. البته همانگونه که اشاره کردیم این آمارها تا اواسط روز دوشنبه را در برمی‌گیرند.

بدین ترتیب این فیلم حقیقتاً رکوردی جالب توجه و جهانی را از خود برجای گذاشته و مارول را بار دیگر در صدر نشاند. رکورد قبلی متعلق به فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد بود که فروشی ۲۴۸ میلیون دلاری را در سال ۲۰۱۵ به نام خود ثبت کرده بود. این فیلم همچنین فروش افتتاحیه جهانی فیلم «سرنوشت خشمگین» از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» را نیز پشت سرنهاد که ۵۴۲ میلیون دلار فروش داشت. البته ذکر این نکته ضروری است که سرنوشت خشمگین بخشی از موفقیت خود را مدیون اکران در کشور چین بود، حال آنکه فیلم تازه اونجرز در کشور چین به نمایش درنیامده است.

مقاله مرتبط: انتظارات باکس آفیس از انتقام جویان: جنگ بینهایت

انتقام جویان: جنگ بینهایت بیشک یکی از فیلم‌های پرخرج جهان است اما مارول تاکنون با نوزده فیلم تولیدی خود نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار فروش داشته است. از آنجمله می‌توان به نخستین فیلم از مجموعه انتقام جویان با ۲۰۷ میلوین دلار و نیز فیلم دوم آن تحت عنوان عصر اولتران اشاره کرد که ۱۹۱ میلیون دلار فروش داشته‌اند. جالب اینکه نخستین فیلم در آمریکای شمال ۶۲۳ میلیون فروش داشت؛ در حالی که فیلم دوم به فروشی ۴۵۹ دلاری دست پیدا کرد.

براساس آخرین آمار موجود هم کنون این فیلم فروش خود را در آمریکای شمالی به ۳۰۰ میلیون دلا رسانده و فروش جهانی ۸۰۰ میلیون دلاری را از آن خود کرد. براساس پیشبینی‌های موجود ممکن است این فیلم تا روز جمعه فروش خود را به یک میلیارد دلار رسانده و رکوردی تازه را از آن خود کند.

برادران روسو «جو و آنتونی» (Joe and Anthony Russo) این فیلم را براساس فیلمنامه‌ای نوشته‌ی «کریستوفر مارکوس» (Christopher Markus) و «استیفن مک‌فیلی» (Stephen McFeely) ساختند. جنگ بینهایت به دوسال بعد از حوادث فیلم «کاپیتان آ»ریکا جنگ داخلی» می‌پردازد، زمانی که انتقام جویان به همراه پلنگ سیاه، دکتر استرنج و نگهبانان کهکشان متحد شده و در مقابل شخصیت شرور داستان یعنی تانوس قد علم می‌کنند.

در این فیلم بازیگران همچون «رابرت داونی جونیور» در نقفش مرد آهنی، «کریس همسورث» در نقش تور، «کریس ایوانز» در نقش کاپیتان آمریکا، «بندیکت کمپربچ» در نقش دکتر استرنج، «کریس پرت» در نقش استار لرد، «جاش برولین» در نقش تانوس و «مارک روفالو» در نقش هالک ظاهر شده‌اند.

مقاله مرتبط: بیوگرافی رابرت داونی جونیور (قسمت اول)

قرار است قسمت دوم این فیلم در سال ۲۰۱۹ اکران شده و ظاهراً طی آن شاهد حوادث متعدد و حتی مرگ شماری از ابرقهرمانان خواهیم بود. باید منتظر بود و دید که سرانجام ابرقهرمانان دنیای مارول چه خواهد شد.