سریال محبوب مردگان متحرک یا همان «واکینگ دد» بالاخره این یکشنبه شب به پایان رسید؛ پایانی که بی‌شک همچون فریادهای توأم با درد و رنج «مگی»، برخلاف میل بسیاری از علاقمندان بود. اما زمان پخش فصل جدید این سریال و نیز پیش بینی وقایع رخ داده در فصل نهم، پرسش‌هایی است که در ادامه این مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

سریال مردگان متحرک از جمله محصولات پرطرفدار دنیای سرگرمی‌های تلویزیونی است که به همت شبکه AMC تهیه و پخش می‌شود. این سریال در زمان آغاز خود طرفداران بسیاری پیدا کرده و تا مدتی در شمار پرمخاطب‌ترین آثار تلویزیونی قرار داشت.

مطلب مرتبط: دورنمای فصل نهم سریال مردگان متحرک: از وداع با ریک تا رستگاری نیگان

اما همچون هر ماجراجویی دیگری، روند داستانی واکینگ دد نیز افت و خیزهای بسیاری را تجربه کرده و گاهی نیز با عدم استقبال مخاطبان مواجه شد. اگرچه کمیک بوک این اثر که سریال براساس آن ساخته شده، اثری قابل توجه و ماندگار است؛ اما گاهی تفکر کارگردان و تغییر روند داستانی فیلم موجب رنجش و چه بسی خشم مخاطبان این اثر شده است. رنجشی که کارگردان «اسکات گیمپل» (Scott Gimple) را در تازه‌ترین فصل این سریال درگیر مشکلاتی متعدد کرد.

 

نیم فصل این سریال در حالی به پایان رسید که بسیاری را در بهت و شوک ناشی از مرگ کارل گرایمز فرو برده بود؛ شوکی که خیلی زود جای خود را به اعتراضات متعدد علیه تصمیم این کارگردان داد. چرا که «کارل گرایمز» هنوز هم در کمیک بوک حضور داشته و در ماجراجویی‌های گروه نقش آفرینی می‌کرد.

مقاله مرتبط: نگاهی به آمارهای ناامید کننده سریال مردگان متحرک

در همان زمان حتی شایعاتی پیرامون اخراج «چندلر ریگز» بازیگر نقش کارل بر سر زبان‌ها افتاده و همین مسئله خشم طرفداران علیه کارگردان را بیشتر کرد. هرچند اسکات گیمپل از این تصمیم دفاع و اعلام کرد که هدف او از این غافلگیری غیر منتظره بهبود روند داستانی سریال بوده است. 

این مسائل به همراه پایان بندی غافلگیر کننده فصل هشتم، باعث شد که این سریال این فصل خود را باز هم با چاشنی کاهش مخاطب و نارضایتی شماری از علاقمندان به پایان ببرد؛ در این میان البته تغییراتی را نیز در تیم دست‌اندرکار ساخت این مجموعه شاهد بودیم. با این حال این سریال برای یک فصل دیگر نیز تمدید شده و باید دید این تغییر و تحولات درنهایت دوباره این مجموعه را به روزهای اوج خود بازمی‌گرداند، یا باید باز هم شاهد روند نزولی مخاطبان و دلسردی آنها از اتفاقات رخ داده در آن باشیم؟

اما در همین راستا بد نیست کمی بیشتر با حال و هوای این مجموعه در فصل اخیر، زمان پخش فصل جدید و نیز پیش بینی درمورد وقایع فصل نهم آشنا شویم.

زمان پخش فصل ۹ سریال واکینگ دد:

علیرغم نتایج ضعیف این فصل و ریزش مخاطبان سریال، به نظر می‌رسد این سریال برای یک فصل دیگر نیز تمدید شده است. شبکه AMC در اوایل سال جاری میلادی اخباری را در این زمینه اعلام کرد که با توجه مخاطبان روبرو شد. فصل نهم این سریال همچون گذشته احتمالاً در فصل پاییز امسال پخش خواهد شد. با این حال اگرچه زمان قطعی برای شروع سریال اعلام نشده، اما قاعدتاً مثل همیشه در ماه اکتبر سال جاری میلادی شاهد پخش این سریال خواهیم بود.

مقاله مرتبط: ۱۱ مرگ دلخراش سریال مردگان متحرک کدامند؟

فصل هشتم این سریال علیرغم روند داستانی نه چند خوشایندش با غافلگیری غیرمنتظره و دلخراش مرگ کارل گرایمز با بازی چندلر ریگز باعث ناخشنودی بسیاری از مخاطبان و طرفداران این سریال شد. شخصیتی که همچنان در کمیک بوک حضور داشته و همین مسئله باعث آزار و ناراحتی بسیاری از بینندگان شد، به طوری که عده‌ای به دنبال امضای طوماری برای برکناری اسکات گیمپل از ادامه‌ی ساخت این سریال بودند. و اینک اخبار موجود حکایت از تغییر و تحولاتی در تیم سازنده‌ی سریال دارد.

به نظر می‌رسد اسکات گیمپل از سوی شبکه AMC به سمت مدیر ارشد محتوا ارتقا داده شده است. علیرغم تمامی انتقادات باید پذیرفت که گیمپل دید خوب و همه جانبه‌ای به تمامی ابعاد دنیای مردگان متحرک و نیز خواهر خوانده‌ی آن یعنی سریال «ترس از مردگان متحرک» (Fear The Walking Dead) دارد و این مسئله باعث شده تا این شبکه راهی دیگر برای استفاده از تجربیات آقای گیمپل پیدا کند.

در عین حال AMC اعلام کرده که قرار است گیمپل روی پتاسیل‌های موجود برای توسعه این برند روی پلتفرم‌های گوناگون نیز کار کند؛ امری که ممکن است در نهایت به تولید اسپین آف (Spin-off) دیگری از دنیای واکینگ دد ختم شود. گیمپل همچنین در حال آماده سازی و نمایش شخصیت «مورگان جونز» (Morgan Jones) با بازی «لنی جیمز» (Lennie James) بوده که قرار است در نمایش موازی در سریال «فیِر د واکینگ دد» هم حاضر شود.

 

و در نهایت زین پس «آنجلا کانگ» (Angela Kang) نویسنده و تهیه کننده‌ی این سریال به جای گیمپل در سمت کارگردانی این سریال ظاهر خواهد شد. 

در همین زمینه اسکات گیمپل اعلام کرد:

مردگان متحرک یک نمایش ویژه است که در یک دوره‌ی زمانی کاملاً متفاوت در تلویزیون پخش شد.

او ادامه می‌دهد:

در این عصر نوین، این فرصت مهیا شده تا راوی داستان‌های هیجان‌انگیز بیشتری برای مخاطبان بوده و آنها را عمیقاً با شخصیت‌های سریال درگیر کنیم. البته در این میان نمی‌توان نقش کمیک بوک درخشان و تحسین برانگیز «رابرت کرکمن» (Robert Kirkman) را در موفقیت این مجموعه نادیده گرفت.

او در ادامه اشاره می‌کند که این نمایش رفته رفته به ده سالگی خود نزدیک می‌شود و او افتخار می‌کند که در این مدت با تیمی هوشمند و با استعداد در ساخت این پروژه همکاری داشته است، چه کسانی که پشت دوربین مشغول فعالیت بودند و چه کسانی که در مقابل آن نقش‌آفرینی کردند. به نظر اسکات گیمپل تمامی این مسائل دست به دست همه داده تا دنیای مردگان متحرک به جایگاهی قابل توجه دست یافته و در عین حال با حضور مجموعه‌های دیگری همچون ترس از مردگان متحرک توسعه پیدا کند.

و در نهایت آقای گیمپل در مورد سکاندار جدید تولید و کارگردانی این سریال چنین می‌گوید:

آنجلا بخش بزرگی از قلب و روح این مجموعه است و من مشتاقانه در انتظاری همکاری و کمک به او در گسترش و نمایش دیدگاهش در نمایش بعدی این سریال هستم.

 شخصیت‌های حاضر در فصل نهم چه کسانی هستند؟

در یک چرخش غیرمنتظره ریک علیرغم بریدن گلوی نیگان، از کشتن او صرفنظر کرده و جان او را نجات داد و همین مسئله باعث شکل‌گیری پایانی خاص شد. با این حساب چندان دور از انتظار نیست که شاهد حضور شخصیت‌های منفور و البته بدمن‌های بیشتری در فصل بعدی این سریال باشیم.

در عین حال هم اکنون گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد آینده نامشخص شخصیت مگی ری با بازی «لوری کوهن» در ادامه این سریال وجود دارد. به خصوص از آنجایی که قرارداد او برای ساخت فصل جدید هنوز تمدید نشده و او هم اکنون به شوی جدیدی تحت عنوان «Whiskey Cavalier» پیوسته است که همین مسئله، باعث ایجاد نگرانی‌هایی برای علاقمندان این سریال شده که ممکن است در کنار خداحافظی تلخ با کارل، اکنون از حضور مگی دوست داشتنی نیز محروم شوند.

ریک که با رفتار عجیبش بخشی از مخاطبان را از رسیدن به لحظه شیرین انتقام و مرگ دردناک نیگان محروم کرده، مجدداً در قالب افسر پلیس دیروز و رهبر امروز در این سریال حضور خواهد داشت، همچنین «نورمن ریدس» با شخصیت دوست داشتنی «درل دیکسون» در این سریال حاضر خواهد بود. از سوی دیگر «هالیوود ریپورتر» در گزارشی اعلام کرده این باید برسر پاره‌ای مسائل مذاکرات مجددی با تیم سازنده داشته باشند.

مقاله مرتبط: فصل هشتم سریال مردگان متحرک در قاب تصویر

با شروع نیم فصل دوم بر همگان مشخص شد که کارل گرایمز مسلماً دیگر در این سریال حضور نخواهد داشت؛ هرچند پیشتر خالق این مجموعه رابرت کرکمن در اشاراتی عجیب اعلام کرده بود که ممکن است این شخصیت زنده مانده و حتی شاهد بازگشت او باشیم!

 از سوی دیگری احتمالاً به جای کارل شخصیت جدید دکتر صدیق با بازی «اوی ناش» (Avi Nash) در این مجموعه حضور خواهد داشت. اما صرفنظر از تمامی این مسائل یک نکته مشخص است و آن حضور مجدد «ملیسا مک براید» در نقش «کارول پلتیر» است. همچنین «میشون» با هنرنمایی «دانای گوریرا» از دیگر شخصیت ماندنی این سریال است. البته طبق اخبار موجود حضور مورگان جونز نیز در هاله‌ی ابهام است که ممکن است نشان دهنده ترک سریال واکینگ دد و هنرنمایی او در سریال ترس از مردگان متحرک باشد.

در فصل نهم واکینگ دد انتظار چه اتفاقاتی را داریم؟

اگرچه هنوز جزئیات فیلمنامه و روند داستانی فصل نهم سریال مردگان متحرک دقیقاً مشخص نیست، اما بی‌شک این مسئله کاملاً به نحوه وقوع رخدادهای فصل هشتم و جنگ تمام عیار ریک و نیگان وابستگی خاص دارد.

در کامیک بوک کرکمن که الهام بخش ساخت این مجموعه بوده، در قالب دو بخش به این جنگ پرداخته شده که همین مسئله نمایانگر ماجراهای احتمالی سریال خواهند بود.

از سوی دیگر کتاب جدید این مجموعه تحت عنوان «آغاز دوباره» (A New Beginning) نگاهی به زندگی پس از پایان این جنگ بزرگ دارد. اگر همین روند را در سریال نیز شاهد باشیم، پس قاعدتاً فصل نهم باید به زندگی شخصیت‌ها دوسال بعد از اتمام جنگ و زندانی شدن نیگان پرداخته و به حال و روز جوامع رو به رشد معرفی شده در خلال این داستان بپردازد.

زمان پخش تریلر فصل ۹ مردگان متحرک

هم اکنون هیچ تریلری پیرامون فصل نهم این سریال ساخته نشده است و فعلاً باید در انتظار رونمایی از حوادث احتمالی این مجموعه باشیم.

اما در خاتمه و در احترام به شخصیت دوست داشتنی و جاویدان کارل گرایمز جوان، بد نیست از دید شخصیت درل خداحافظی کارل با این مجموعه را مرور کنیم. نورمن ریدس ایفاگر نقش درل در مصاحبه‌ای اعلام کرده که خود عمیقاً در مورد مسئله‌ی ناخوشایند غیرمنتظره مرگ کارل بسیار ناراحت و ناخشنود است؛ امری که در عین حال باعث خشم بسیار طرفداران این سریال شد.

نورمن در ادامه می‌گوید که در خلال ساخت این سریال او شاهد رشد چندلر از پسری کوچک به مردی جوان بود. به همین خاطر از دست دادن کسی که همچون عضوی از این خانواده بوده، قلب او را عمیقاً شکسته و او را غمگین کرده است.

او می‌گوید:

بی‌شک چندلر برای من عضوی از خانواده است و در مورد خداحافظی او با سریال ناراحت هستم. همیشه فکر می‌کردم چندلر آخرین کسی است که همچنان پابرجا باقی مانده و سرپا ایستاده است.

 به پایان این مطلب رسیدیم. در مجالی دیگر شما را بیشتر با حاشیه‌های فصل هشتم این سریال و حوادث احتمالی فصل بعد آن آشنا خواهیم کرد.