چند ماه قبل با معرفی برندگان هفت و پنجمین دوره جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۸ همراه شما عزیزان بودیم، اما نکته قابل توجه این مراسم حضور چشمگیر شبکه تلویزیونی HBO با ۱۲ نامزدی در رشته‌های مختلف بود. با توجه به محبوبیت سریال بازی تاج و تخت و محصول این شبکه، بد نیست در این‌جا نگاهی اجمالی به نامزدی‌های اعطا شده به این شبکه در بخش‌های مختلف داشته باشیم و ببینیم راز موفقیت HBO در چیست؟ 

بی‌شک نام شبکه‌ی HBO برای بسیاری آشناست. این شبکه تلویزیونی آمریکایی که بیش‌تر برای تولید و پخش سریال‌هایی مانند «بازی تاج و تخت» (Game of thrones) و «دروغ‌های کوچک بزرگ» (Big little lies) به شهرت رسیده، در این دوره از جوایز گلدن گلاب نامزد ۱۲ جایزه‌ی هنری در بخش های مختلف را از آن خود کرد.

با معرفی نامزدهای جوایز سالانه گلدن گلوب 2018، مشخص شد که انجمن مطبوعات خارجی هالیوود محصولات تولیدی این شبکه را در ۱۲ رشته نامزد جوایز این مراسم دانسته است. از این نظر HBO برترین شبکه در تعداد نامزدی سریال‌ها و سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» (Big Little Lies) بیشترین تعداد نامزدی میان سریال‌ها را داشت.

اما برترین محصولات این شبکه در سال جاری کدامند؟

سریال پرطرفدار «دروغ‌های کوچک بزرگ» (Big little lies) به تنهایی نامزد ۶ جایزه، از جمله جایزه بهترین سریال کوتاه تلویزیونی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن بود که از این نظر رکوردی قابل توجه را از آن خود کرد. در این میان بازیگران این سریال همچون «نیکول کیدمن» (Nicole Kidman) و «ریس ویترسپون» (Reese Witherspoon) نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن، «الکساندر اسکارشگرد» (Alexander Skarsgård) نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد، و «شیلین وودلی» (Shailene Woodley) و «لورا درن» (Laura Dern) نامزد بهترین بازی نقش مکمل زن بودند.

در نهایت نیکول کیدمن عنوان بهترین هنرپیشه زن سریال کوتاه تلویزیونی را از آن خود کرده و «الکساندر اسکارشگرد» و «لورا درن» به ترتیب جوایز بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد و زن را برای سریال دروغ‌های کوچک بزرگ را دریافت کردند همچنین این سریال به عنوان بهترین مینی سریال امسال معرفی شد.

گلدن گلاب

هفتمین فصل از معروف و پرطرفدارترین سریال تاریخ این شبکه یعنی، «بازی تاج و تخت» (Game of thrones) نیز نامزد جایزه‌ی بهترین سریال شد.

بازی تاج و تخت

مطلب مرتبط: ۹ واقعیت درباره گیم آف ترونز که می تواند جالب باشد

از دیگر نامزدی‌های کسب شده برای آثار منصوب به این شبکه، می‌توان موارد زیر را نام برد:

«مگی جیلنهال» (Maggie Gyllenhaal) بازیگر نقش کَندی در سریال (The Deuce) برای عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال های درام نامزد شد.

«عیسی ری» (Issa Rae) خالق و ستاره ی سریال «نا‌امن» (Insecure) نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال های موزیکال و کمدی شد.

«رابرت دنیرو» (Robert De Niro) و «میشل فایفر» (Michelle Pfeiffer)، هم‌بازی های سریال «جادوگر دروغ‌ها» (Wizard of Lies) نامزد بهترین بازیگر نقش اول در بخش سریال‌های کوتاه و سریال‌های مخصوص تلویزیون شدند.

و در آخر «جود لا» (Jude Law) ستاره‌ی سریال «پاپ جوان» (The Young Pope) نیز، نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در بخش سریال‌های کوتاه شد.

با این حساب امسال سالی پربار برای این شبکه بوده و چهره‌ای موفق از خود به نمایش گذاشت. باید منتظر بود و دید سال آینده چه دستاوردهایی برای این شبکه مطرح به همراه خواهد داشت.