برخلاف سال نوی ایرانی که با نوبهار آغاز می‌شود، شروع فصل زمستان زمان شادی و جشن آغاز سال نو در تاریخ میلادی است. کریسمس زمان بسیار خوبی برای هنرنمایی و خلق کاردستی‌های نوید دهنده‌ی سال نو است. در ادامه ساخت یک شمع کاردستی با الهام از آدم برفی برای طرفداران کریسمس آموزش داده می‌شود. با ۷۲۴ پرس همراه باشید.

حوصله‌ی کار هنری را که داشته باشید از امتحان کردن هر هنر دستی که شما را از خرید فروشگاهی محصول مشابه آن بی‌نیاز کند استقبال خواهید کرد. معمولاً شمع‌های تزئینی تا مدت‌ها جای خود را در منزل حفظ می‌کنند چرا که زیبایی و هنرپردازی به کار رفته در ساخت آن‌ها باعث می‌شود تا جای ممکن روشن کردن آن‌ها را به تأخیر بیندازیم. شمع‌های آدم برفی به مناسبت فرارسیدن کریسمس زینت‌بخش محیط اطراف شما خواهد شد که علاوه بر ظاهر نمکین آن، پیام‌آور زمان شادی و دورهمی‌های خانوادگی و تعطیلات فرح‌بخش نیز می‌باشند.

مقاله مرتبط: ساخت پروانه‌های رنگارنگ

اگر در ساخت شمع استاد باشید می‌توانید به راحتی شمع مورد نظر خود را با هر سایز و اندازه‌ای و در درون جاشمعی شیشه‌ای استوانه‌ای آماده کنید؛ اما اگر وسایل و امکانات تهیه‌ی شمع را در اختیار ندارید و می‌خواهید تمام هنر خود را صرف تزئین شمع و خلق یک آدم برفی پارافینی با جزئیات هنرمندانه کنید می‌توانید شمع‌های آماده‌ی سفیدرنگ خریداری کنید و کار را با آن‌ها شروع کنید.

وسایل مورد نیاز:

  • چند شمع استوانه‌ای سفید رنگ با جا شمعی شیشه‌ای
  • رنگ مناسب نقاشی بر روی شیشه «رنگ ویترای»
  • چند قلم‌موی کوچک
  • ربان رنگارنگ
  • قیچی
  • چسب حرارتی و دستگاه آن
  • چند عدد دکمه متوسط
  • بند یا بست پلاستیکی

طرز کار:

با کمک رنگ ویترای بر روی شیشه‌ی جا شمعی صورت خندان یک آدم برفی با بینی هویجی را ترسیم کنید و اجازه دهید رنگ به خوبی خشک شود. از رنگ مشکی برای چشم‌ها و لبخند زیبا و رنگ نارنجی برای نقاشی بینی هویجی استفاده کنید. در مرحله‌ی بعد به کمک یک تکه ربان یک شال گردن برای آدم برفی درست کنید و به کمک چسب حرارتی آن را در جای خود محکم کنید. لبه‌های ربان را با قیچی تیز برش بزنید.

زیر این شال گردن دکمه‌ها را در یک راستا بچسبانید. صبر کنید خوب در جای خود محکم شوند. سپس چند تکه بست پلاستیکی را به کمک مقدار اندکی چسب حرارتی به هم وصل کنید و یک دست شاخه‌ای با چند انگشت درست کنید و آن‌گاه زیر گردن آدم برفی با چسب بچسبانید و چند لحظه صبر کنید تا چسب خودش را بگیرد. برای طرف دیگر نیز همین کار را انجام دهید.

می‌توانید از سایزهای مختلف شمع استفاده کنید و آدم برفی‌های بلند و کوتاه یا چاق و لاغر درست کنید و روی میز و دکور خود قرار دهید و از انرژی مثبت این شمع‌ها که با دستان خود تهیه کرده‌اید لذت ببرید.