بخش مهمی از هر مهمانی، شام است. این‌که چطور شام را تدارک می‌بینید و سفره‌تان را می‌آرایید یکی از عواملی است که کیفیت مهمانی شما را ارزیابی می‌کند. به تازگی کریسمس از راه رسید و بسیاری از مردم جهان و هموطنان ما را غرق شادی و شعف کرد. ضمن تبریک ایام کریسمس از شما دعوت می‌کنیم با ما همراه شوید تا ببینیم یک میز آراسته در این ایام باید چه حال و هوایی داشته باشد؟

 فقط با کمی خلاقیت، می‌توانید بدون آنکه مبلغ زیادی را هزینه کنید، از ساده ترین مواد در دسترس یک شام رویایی با دکور و تزییناتی فراموش نشدنی تدارک ببینید. در اینجا ۱۰ روش جذاب برای تهیه و تزیین یک میز و پذیرایی رویایی معرفی شده است. 

۱. سرزمین رویاهای زمستانی

 تزیینات شام کریسمس

ساده است! کافی است با انتخاب رومیزی و ظروف و دکوری به رنگ سفید، روشن کردن شمع‌های سفید و آراستن میز با رزهای سفید، حس و حال زمستان را به سفره‌تان القا کنید. 


۲. منظره‌ی برفی

تزیینات شام کریسمس

میوه‌ها را در ظرفی بچینید و با پاشیدن مقداری خاک قند بر روی آن‌ها، منظره‌ای برفی روی میزتان ایجاد کنید. 


۳. جاشمعی‌هایی با تم بلوط و آجیل

تزیینات شام کریسمس

آجیل و مغزها عضو جدانشدنی زمستان و مهمانی‌هایش هستند. می‌توانید از آن‌ها برای تزیین میزتان استفاده کنید. مثلاً یک شیشه‌ی خالی مربا را با مغزها نیمه پر کنید و شمع را در وسطش بگذارید. 


۴. درخت با دستمال سفره

تزیینات شام کریسمس

حتی در تا کردن دستمال‌های سفره هم می‌توان خلاقیت به خرج داد. دستمال‌ها را به سادگی به شکل مثلث تا بزنید و روی آن‌ها یک ستاره بگذارید. به‌این شکل یک کاج کریسمس روی هریک از قاب‌ها ساخته‌اید.


۵. هنرنمایی با شمع

 تزیینات شام کریسمس

شمع‌ها به تنهایی می‌توانند منظره‌ای رویایی خلق کنند، اما با خرج دادن کمی سلیقه از این هم بهتر می‌شوند، مثل تصویر می‌توانید شمع‌های کوتاه و دراز را به دور هم بچینید و اطرافشان را با گیاه‌های تزیینی به شکل یک حلقه پر گنید. از برگ‌های درخت کاج هم می‌توانید استفاده کنید. 


۶. گلدان گندم

تزیینات شام کریسمس

درست مانند سفره‌ی هفت سین نوروز، از گندم‌ها می‌توان برای تزییین دکور کریسمس هم استفاده کرد. گندم‌ها با رنگ طلایی و زیبای‌شان علاوه براینکه تداعی‌گر برکت هستند، حس گرما را در این روزهای زمستانی مهمان خانه‌تان می‌کنند.


۷. ترکیب رنگ قرمز و سفید

تزیینات شام کریسمس

قرمز از دیرباز رنگ اصلی کریسمس بوده، از ترکیب این رنگ و سفید نیز می‌توان سفره‌ی زیبایی آراست. این دو رنگ را در طرح رومیزی، بشقاب ها و گل هایی که انتخاب می‌کنید می‌توانید ترکیب کنید.  


۸. مخروط‌های کاج

تزیینات شام کریسمس

مخروط‌های کاج در این فصل همه جا و به رایگان یافت می‌شوند و از آن‌ها می‌توان در تزیین هرچیزی و به هرشکلی استفاده کرد. با رنگ و اکلیل و... به دلخواه بپوشانیدشان و در سفره‌آرایی استفاده کنید. 


۹. کاج‌های کاغذی کوچک

تزیینات شام کریسمس

مقواهای سبز رنگ را به شکل مخروطی لوله کنید و مانند تصویر به شکل درخت کریمس تزیین کنید و در جای‌جای سفره‌تان بگذارید. 


۱۰. رومیزی‌های دانه برفی 

تزیینات شام کریسمس

رومیزی‌های قلاب‌بافی شده در اکثر خانه‌های ایرانی پیدا می‌شوند. از این رومیزی‌های زیبا که اغلب به شکل دانه‌های برفی هستند می‌توان به‌عنوان رومیزی استفاده کرد. 

امیدوارم از این ایده‌ها استفاده کرده و نه تنها میزهای ایام کریسمس، که حتی دیگر مراسم و جشن‌های ملی و خانوادگی را به محلی برای نمایش سلیقه و ظرافت طبع خود تبدیل کنید. از همراهی شما با این بخش سپاسگزاریم.