کریسمس نزدیک است و بسیاری در اقصی نقاط جهان به انتظار این مناسب نشسته‌اند، خیلی ها از هفته‌ها جلوتر به فکر تدارکات هستند تا کریسمسی با فضایی زیبا و گرم و خلاقانه ترتیب ببینند. اگر شما هم برای برگزار کردن این عید برنامه دارید، اما هنوز ایده‌ای ندارید که چطور با کمترین هزینه زیباترین کریسمس ممکن را خلق کنید، این مطلب برای شماست. با ما همراه باشید تا با شماری از روش‌های تزیین و دکور کریسمس آشنا شوید. 

اسم کریسمس و تزیینات و دکوراسیون که به میان می‌آید، ناخوآگاه به یاد درخت‌ کاج و دانه‌های برفی و عروسک‌های بابانوئل می‌افتیم. اما دکور کریسمس می‌تواند خیلی بیشتر از این کلیشه‌ها باشد. اگر می‌خواهید با کمترین هزینه خلاقانه‌ترین تزیینات را تدارک ببینید؛ روش‌های زیر به شما کمک خواهند کرد تا به سادگی حال و هوای یک کریسمس گرم و شاد را به خانه‌تان بیاورید.  

مطلب مرتبط: زیباترین تزئینات پیشنهادی برای درخت کریسمس

۱. جوراب‌های هدیه رنگارنگ 

ایده های تزیین کریسمس

جوراب‌های هدیه یکی از سنت‌های قدیمی کریسمس هستند، جوراب‌هایی که به بالای شومینه آویزان می‌شوند تا صبح با هدیه‌های کوچک پر شوند. می‌توانید با کمی خلاقیت از پارچه‌های قدیمی، پتوهای پشمی و یا هر پارچه زیبایی که به نظرتان می‌تواند باعث شود فضا شادتر به نظر بیاید استفاده کنید. 


۲. درخت کریسمس با شیشه‌های مربا

بله! با شیشه مربا هم می‌توان درخت کریسمس ساخت! دقیقا مطابق با تصویر شیشه‌های مربا را روی هم قرار دهید تا شکلی شبیه درخت کریسمس بسازید. داخل شیشه‌ها را با هرچیزی که به فکرتان می‌رسد تزئین کنید. از قرار دادن شمع و وارمر در آن‌ها تا دانه‌های برفی و مروارید و عروسک‌های بابانوئل و فرشته‌ها. روی آخرین شیشه هم ستاره‌ای قرار دهید تا دقیقا شبیه درخت کریسمس شود. 


۳. درخت کریسمس نقاشی شده

ایده های تزیین کریسمس

اگر امکان این را ندارید تا یک کاج واقعی در خانه‌تان داشته باشد، نگران نباشید؛ می‌توانید با کمی خلاقیت درخت کریسمس خودتان را بسازید. می‌توانید مانند تصویر روی یک تکه چوب یا حتی دیواری در منزل با رنگ‌های اکرلیک یک درخت کاج رسم و رویش را با هرچیز که خواستید تزیین کنید و شکلی سه بعدی به آن بدهید. 


۴. نمکدان‌های برفی

ایده های تزیین کریسمس

کاج های کوچک را می‌توانید از هر لوازم ماکت سازی فروشی‌ تهیه کنید. آن‌ها را با کمی چسب حرارتی به ته نمکدان‌ها بچسبانید و تا نصفه از نمک پر کنید. به همین سادگی داخل هر کدام از نمکدان‌ها یک منظره‌ی برفی زیبا خواهید داشت که مهمان‌های‌تان را غافلگیر خواهند کرد. 


۵. گیفت‌‌های کریسمس

ایده های تزیین کریسمس

اگر برای مهمان‌ها هدیه یا  گیفت در نظر گرفته‌اید، لازم نیست حتماً آن را در کاغذ کادوهای معمول بپیچید. می‌توانید آن‌ها را در کاغذ‌های کاهی به شکل ستاره و کاج و جوراب و سایر چیز‌هایی که نماد کریسمس هستند کادو کنید. به این صورت که از شکلی که مد نظر دارید دو طرح روی کاغذ درآورید، گیفت را در بین آن‌ها بگذارید و دو طرف کاغذ‌ها را با نخ به هم بدوزید یا با چسب بچسبانید. 


۶. آویز درخت شیشه‌ای 

ایده های تزیین کریسمس

به جای آویزهای طلایی و قرمز معمول، می‌توان از آویزهای شیشه‌ای استفاده کرده و داخل‌شان را با خلاقیت پر کرد. اگر در مغازه‌ این آویزها را پیدا نکردید، خودتان دست به کار ساخت‌شان شوید. یک تنگ با دهانه‌ی کوچک ر ا انتخاب کنید، درونش را با هرچه خواستید پر کنید و درب آن را با چوب پنبه ببندید و با رد کردن قلابی فلزی از آن آویزی زیبا بسازید. 


۷. آویزهای نقاشی شده

ایده های تزیین کریسمس

یک ایده‌ی دیگر برای جایگزین کردن آویزهای همیشگی، ساختن آن ها به وسیله تکه‌‌های نازک بریده شده‌ی چوب است که می‌توانید با خلاقیت و هنر خودتان تقاشی و تزیین‌شان کنید.  


۸. کندوی عسل تزیینی

ایده های تزیین کریسمس

با رول کردن تکه های مقوای کاهی  و چسباندن آن‌ها به دور هم، شکل یک کندوی زیبا را بسازید. داخل حفره‌ها را با زنگوله‌ها و آویزهای طلایی پر کنید.  


۹. آویز درخت با استفاده از مخروط کاج

ایده های تزیین کریسمس

مخروط‌های کاج در این فصل همه‌ جا یافت می‌شوند. آن‌ها را به هر رنگ و شکلی که دوست دارید رنگ‌آمیزی کنید و به درخت‌تان آویزان کنید. 


۱۰. حلقه‌ی عکس به جای حلقه‌‌ی گل

ایده های تزیین کریسمس

عکس‌های خانوادگی و نوستالوژیک‌تان را گلچین کنید و با چساندن آن‌ها به دور هم، یک حلقه‌ی گل از عکس ها بسازید. 


۱۱. درخت کریسمس با کارت و عکس

ایده های تزیین کریسمس

درست مثل شیشه‌های مربا، می‌توانید با کنار هم قرار دادن کارت پستال های تبریک کریسمس و عکس‌هایی که دوست‌شان دارید شکلی شبیه به یک درخت کریسمس بسازید.    


۱۲. لوسترهای درختی

ایده های تزیین کریسمس

فقط کافی است یک شاخه‌ی خشک پیدا کنید و آن را بالای میز شام مهمانی‌تان نصب کنید و با آویزان کردن آویزهای دلخواه و لامپ و ریسه‌های روشنایی به آن یک لوستر زمستانی زیبا و خاص بسازید.  


۱۳. تزیین درخت با پاپیون 

ایده های تزیین کریسمس

اگر از میان ایده‌های بالا بازهم نتوانستید آویز تهیه کنید، کافی است درخت را با پاپیون‌های ساده‌ی ساخته شده با روبان‌ تزیین کنید. این پاپیون‌های رنگارنگ به تنهایی می‌توانند دکورتان را گرم و شاد کنند.  


۱۴. دانه‌های برفی با چوب

ایده های تزیین کریسمس

تعدادی چوب خشک های کوچک پیدا کنید و آن‌ها را به صورت دورانی به دور هم بچسبانید تا شبیه دانه‌های برفی شوند. مرکز آن‌ها را با دکمه و زنگوله و هرچیزی که به ذهن‌تان می‌رسد تزیین کنید. از این دانه‌های برفی می‌توانید به‌عنوان آویز برای درخت و یا در ورودی استفاده کنید.  


۱۵.جاشمعی‌های چوبی

ایده های تزیین کریسمس

مطلب مرتبط: حال و هوای اتاق نشیمن در ایام کریسمس

یک شاخه خشک را به قطعات کوچکی اره کنید و به اندازه‌ی یک شمع وارمر درون‌شان را خالی کنید. به همین سادگی یک جاشمعی خاص و مناسب دکور کریسمس ساخته‌اید.    

این هم از ایده‌های ساده اما خلاقانه برای برگزاری یک کریسمس گرم و صمیمی. فراموش نکنید حتماً نظرات‌تان را با ما در درمیان بگذارید. آیا ایده‌های بالا الهام بخش شما در برپایی یک دکور خاص و فراموش نشدنی بودند؟ کدام یک را عملی‌ کردید و چه نتیجه‌ای گرفتید؟