چشم برهم زدیم و یک سال گذشت و دوباره به زمان برگزاری یکی از معتبرترین مراسم‌های عالم سینما نزدیک شدیم. بله دیگر چیزی تا برگزاری مراسم جوایز گلدن گلوب باقی نمانده است. به همین مناسبت در این مجال همراه ما باشید تا ببینیم احتمالاً امسال کدام فیلم‌ها گوی سبقت را از بقیه ربوده و جوایز اصلی را از آن خود می‌کنند؟

بخت نخست جوایز اسکار یعنی فیلم «دانکرک» (Dunkirk) از قضا یکی از برندگان حتمی مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۸ است، دست کم این پیش‌بینی ۱۶ نفر از خبره‌ترین کارشناسان دنیای سینما است که به دلیل حرفه‌ی خود به خوبی با زیر و بم مراسم‌های این چنینی آشنا هستند.

مقاله مرتبط: معرفی نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۱۸

از این میان ۱۰ کارشناس که برای مهمترین‌های دنیای رسانه از جمله روزنامه‌های «هافینگتن پست»، «یو اس اِی تودی» (USA Today)، «رولینگ استون» (Rolling Stone) و... قلم می‌زنند، پیش بینی کرده‌اند که این حماسه‌ی جنگ جهانی دومی که اثر یکی از کارگردانان مطرح دنیای سینما یعنی «کریستوفر نولان» (Christopher Nolan) است، احتملاً اصلی‌ترین جایزه این مراسم مهم دنیای سینما را از آن خود خواهد کرد.

نیمی دیگر از این خُبرگان عالم سینما به اسامی دیگری همچون رمانس «لوکا گوادانینو» با عنوان «با اسم خودت صدایم کن» (Call Me By Your Name)، فیلم «پست» (The Post) اثر نابغه‌ی عالم سینما «استیون اسپیلبرگ»، «شکل آب» (The Shape of Water) فانتزی خیال پردازانه‌ی «گیلرمو دل تورو» و نیز فیلم «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) اثر «مارتین مک دونا» اشاره کرده و آنها را از دیگر بخت‌های مسلم رقابت امسال می‌دانند. 

در شصت و چهارمین مراسم گلدن گلوب، برندگان بهترین فیلم در مراسم اسکار نیز موفقیت خود را تکرار کردند و همین مسئله باعث شد گروهی معتقد باشند برندگان گلدن گلوب جایی در بین برندگان اسکار نیز خواهند داشت. هرچند از زمانی که آکادمی بخش بهترین فیلم خود را در سال ۲۰۰۹ بسط و گسترش بیشتری داد، فقط سه فیلم از هشت برنده، پیش‌تر در مراسم گلدن گلوب نیز موفق به دریافت جایزه شده بودند. از جمله بهترین فیلم درام سال گذشته گلدن گلوب یعنی فیلم نور مهتاب (Moonlight).

مقاله مرتبط: تاریخچه گلدن گلوب

بدین ترتیب باید منتظر بود و دید گلدن گلوب امسال چه شگفتی‌های به دنبال خواهد داشت و آیا این پیش بینی‌ها محقق خواهد شد یا خیر؟ مراسم امسال در تاریخ هفتم ژانویه سال ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد. فراموش نکنید برای آشنایی بیشتر با نامزدها، فرش قرمز و دیگر رویدادهای این مراسم معتبر جهانی، ۷۲۴پرس را دنبال کنید.