درست کردن کاردستی به ویژه برای کودکان کاری سرگرم کننده و لذت بخش است. اما در کنار ساخت کاردستی می‌توان قوه تخیل کودک را پرورش داده و خلاقیت و استعدادهای او را شکوفا کرد. زیبا است که والدین گاهی در کنار فرزندان‌شان به امتحان کردن روش‌های جدید پرداخته و چیزهای متنوع و سرگرم کننده بسازند. پروانه مگنتی امروز ما نمونه‌ای مناسب برای این همیاری است.

 این روزها درهای یخچال منزل شبیه به دفتر یادداشت یا آلبوم عکس شده و بسیاری با استفاده از استیکی نوت یا مگنت‌های تزئینی، پیام، عکس و یادداشت‌های روزمره خود را در معرض دید قرار می‌دهند. بسیاری از این وسایل تزئینی به صورت آماده در بازار وجود دارند، اما نظرتان در مورد ساخت یک پروانه رنگی رنگی زیبا که محصول دست کودکان‌تان باشد چیست؟ 

پس وقت آن رسیده که در کنار کودکان‌تان دست به هنرنمایی زده و بعداً اثر هنری خود را در محل مناسب به نمایش بگذارید.

وسایل مورد نیاز:

  • مقوا
  • چسب
  • پم پم در دو اندازه متوسط و کوچک (یا اندازه دلخواه شما)
  • چشم عروسک (یک جفت)
  • سیم گلسازی
  • آهنربا (مگنت)
  • یک عدد چوب بستنی
  • چسب

روش ساخت:

در ابتدا لازم است الگوی بال‌های پروانه را روی مقوای ساده یا رنگی پیاده کنید. برای این کار می‌توانید از الگوهای آماده استفاده کرده یا با نبوغ و خلاقیت خود، طرح دلخواه خود را روی مقوا منتقل کنید.

حالا چوب بستنی را در قسمت میانی بال‌های آماده قرار داده و با چسب محکم کنید. بعد از خشک و آماده شدن چوب بستنی، نوبت پم پم‌ها است. پم پم بزرگتر را چسب زده و آن را در قسمت بالای چوب قرار دهید، این پم پم در واقع سر پروانه است. اکنون چشم عروسک را روی این پم پم بچسبانید و با استفاده از سیم گلسازی شکلی شبیه به حرف V ساخته و آن را در پست سر پروانه متصل کنید. این سیم شاخک پروانه را تداعی می‌کند.

اکنون با چسباندن پم پم های کوچکتر، بدن پروانه رنگارنگ خود را نیز کامل کنید. اکنون دیگر کاری نمانده به جز آنکه آهنربای مورد نظر خود را نیز در پشت کاردستی زیبای‌تان بچسبانید. در ضمن می‌توانید روی بال پروانه را نیز با پولک یا نگین‌های رنگی تزئین کنید، امری که بستگی به سلیقه شما دارد.

خب کار تمام است و پروانه شما آماده درخشیدن و جلوه گری است، محصولی از گذراندن اوقات شاد در کنار فرزندان دلبندتان.

make-butterfly-pom-pom-craft-stick-1
make-butterfly-pom-pom-craft-stick-2
make-butterfly-pom-pom-craft-stick-3
make-butterfly-pom-pom-craft-stick-4
make-butterfly-pom-pom-craft-stick-5
make-butterfly-pom-pom-craft-stick-6
make-butterfly-pom-pom-craft-stick-7
pom-pom-butterfly-diy