تا پخش قسمت سوم سریال مردگان متحرک تنها چند ساعت باقی مانده است. در خلال پخش این چند قسمت، بسیاری به دنبال پیش بینی مرگ و زندگی شخصیت‌های سریال در فراز و نشیب‌های رخدادهای فصل هشتم بودند. با ما همراه باشید تا ببینیم بر طبق شواهد موجود فصل هشتم سریال واکینگ دد چه سرنوشتی را برای هر کدام از آنها رقم خواهد زد؟

سریال مردگان متحرک (واکینگ دد)، از جمله سریال‌های محبوبی است که علاقمندان بسیاری در اقصی نقاط جهان دارد. تاکنون هفت فصل این سریال به نمایش درآمده و به تازگی شاهد پخش فصل هشتم این سریال از شبکه AMC بودیم. تا چند ساعت دیگر بینندگان مشتاق و طرفداران همیشگی شاهد پخش سومین قسمت این سریال با نام «هیولاها» (Monsters) خواهند بود. اما در نهایت کدام یک از شخصیت‌های محبوب و منفور مردگان متحرک، این فصل را نیز به سلامت به پایان برده و در انتظار شروعی فصل نهم لحظه شماری خواهند کرد؟ برای پاسخ احتمالی به این پرسش، ۷۲۴پرس را دنبال کنید.

مطلب مرتبط: ۸ شخصیتی که احتمالا شاهد آخرین حضورشان در سریال واکینگ دد خواهیم بود!

 اریک

پیشبینی: مرگ در انتظار او است

خب در قسمت پیشین دیدیم که اریک مورد اصابت گلوله قرار گرفت و با توجه به محل جراحت و میزان خونریزی، به نظر نمی‌رسد اریک شانسی برای زنده ماندن و عبور از خطر داشته باشد. به همین خاطر پیش بینی می‌کنیم اریک در قسمت سوم این سریال و بعد از خداحافظی تلخ با آرون، مرگ را پذیرا خواهد شد.


سایمن

پیشبینی: مرگ در طالع او دیده می‌شود

سایمن علیرغم بازی خوب و تماشایی «استیون اوگ» (Steven Ogg)، دیگر شخصیتی است که نشان مرگ را بر پیشانی دارد. بسیاری دوست دارند همچنان شاهد بازی تماشایی این هنرپیشه در نقش این شخصیت خاص و البته منفور باشند، اما به نظر می‌رسد سرنوشت خوبی در انتظار او نیست و بعید است مدتی طولانی شاهد هنرنمایی او در نقش سایمن باشیم.


 دوایت

پیشبینی: و باز هم زندگی

در پیش‌بینی مرگ و زندگی این شخصیت فعلاً باید به اطلاعات‌مان از روند داستان در کمیک بوک بسنده کنیم. از این نظر دوایت حضوری نسبتاً طولانی خواهد داشت و به نظر هم نمی‌رسد دلیلی وجود داشته باشد که شاهد کشته شدن این شخصیت در این فصل از سریال مردگان متحرک باشیم. اکنون او از نیگان روی برگردانده و به سمت ریک تمایل پیدا کرده است و با این حساب ظاهراً دوایت از اوضاع خوبی بهره‌منده بوده و مرگ فعلاً از او چشم‌پوشی کرده است.


 ازکیل

ازکیل جزئی مهم و لاینفک از رویدادهایی است که احتمالاً دیر یا زود شاهد به وقوع پیوست‌شان خوایهم بود، به ویژه آن نبرد بزرگ و حماسی که سرنوشت بازماندگان و ناجیان را روشن خواهد کرد. به نظر می‌رسد ازکیل فعلاً مهمان ما خواهد بود و همچنان در میدان‌های متعدد نبرد تماشاگر شیوا است که بی‌رحمانه ناجیان را به نیش می‌کشد. در شرایط کنونی این شخصیت از وزنی مهم در روند داستان برخوردار  است و اگر قرار بر مرگ و کشته شدن او باشد، این امر حتماً معنایی مهم در سرنوشت این فصل از سریال و حتی فصل بعدی آن خواهد داشت.


شیوا

بله شیوا؛ شیوا هم چه بخواهیم یا نه اکنون یکی از سایه روشن‌های این سریال است که گاهی حضورش باعث شادی طرفداران هم شده است. البته این ببر خوش خط و خال که به لطف جلوه‌های ویژه جان گرفته، از نظر مالی هزینه بر است. از طرف دیگر حضور او و قدرتش در کشتن ناجیان و باز کردن مسیر در جهت اهداف ازکیل، او را در معرض خطر قرار داده است. به نظر می‌رسد با توجه به این ویژگی‌ها، شیوا احتمالاً یکی از نخستین قربانیان بازماندگان در مسیر جنگ با نیگان خواهد بود.


گریگوری

پیش‌بینی: طالعی نحس در انتظار او است

به نظر نمی‌رسد این جهان دیگر چندان پذیرای حضور این شخصیت باشد. از همان ابتدا شاهد تزلزل او در رهبری جامعه هیل تاپ بودیم و اکنون که او با نیگان همراه شده و به دوستان سابقش پشت کرده، بی هیچ تردیدی جایگاهی خاص در فهرست انتقام ریک را به خود اختصاص داده است. این مسئله بی‌شک خبری تلخ برای شخصیت گریگوری است که اکنون نه جایی در میان ساکنان هیل‌تاپ دارد و نه نیگان دیگر روی خوشی به او نشان خواهد داد.


پال روویا (Paul Rovia) ملقب به عیسی

«تام پین» در نقش عیسی بسیار خوش درخشیده است؛ شخصیتی که هنوز آنگونه که باید و شاید با زوایای زندگی و روحیات خاص او آشنا نشدیم و ممکن است فصل هشتم این سریال سرانجام موقعیتی برای شناخت بهتر او را در اختیارمان قرار دهد.

مطلب مرتبط: در فصل هشتم سریال مردگان متحرک در انتظار چه حوادثی هستیم؟

با توجه به قرائن موجود، عیسی هنوز کارهای بسیاری برای انجام دادن دارد؛ به ویژه در کلنی هیل تاپ که اکنون شاهد تغییر و تحولاتی چشمگیر از جمله تغییر رهبر خود بوده است. تغییراتی که بی تردید با نقش آفرینی تماشایی عیسی به وقوع پیوسته‌اند. به همین خاطر به نظر می‌رسد فصل نهم هم باید در انتظار شاهکارهای تماشایی او باشیم و بله، عیسی در این فصل احتمالاً همراه‌مان باقی خواهد ماند.


پدر گابریل

همچون کارول، گابریل هم مسیری طولانی را از نخستین حضورش در مقام کشیشی محلی در جورجیا تا این اواخر طی کرده است. او اکنون تمایل به جنگیدن پیدا کرده و همین مسئله نشان می‌دهد که او مشتاق زندگی در امنیت و سلامت است. اما به هر حال باید بپذیریم که گابریل اکنون در شرایطی سخت به سر می‌برد و با توجه به آنچه تاکنون شاهدش بودیم، سخت است که با قطعیت در مورد زندگی و مرگ او پیش‌داوری داشته باشیم.


مورگان جونز

در کتاب کمیک، این شخصیت بالاخره با سرانجام خود مواجه شده و جان سپرد؛ به همین خاطر نمی‌توان پیش بینی کرد که نویسندگان برای ادامه حضور یا خداحافظی او از روند سریال چه تمهیداتی اندیشیده‌اند. مورگان در خلال حضورش در سریال واکینگ دد فراز و نشیب‌های متعددی را تجربه کرد؛ زمانی هوش و حواس خود را از دست داده بود و زمانی دیگر با نگاهی کاملاً متفاوت از سایرین به زندگی و مرگ می‌اندیشید. در قسمت قبلی یکبار دیگر این تزلزل رفتاری او را شاهد بودیم. همین امر باز هم این دیدگاه را تقویت می‌کند که شاید اکنون زمانی ایده‌آل برای خداحافظی همیشگی با شخصیت مورگان باشد.


 آرون

حضور او در فصل پنجم، حضوری جالب، امید بخش و البته سرگرم کننده بود. هر چند متأسفانه شخصیت آرون تاکنون بیشتر به جنبه‌های منفی وناامید کننده هرچیزی نگریسته است؛ اما به نظر می‌رسد سرانجام دوران سیاهی به سرآمده و موقع درخشش تماشایی آرون از راه رسیده است. حدس ما برای این شخصیت، تداوم حضور و زندگی است.


رزیتا

رزیتا در فصل قبل تشنه انتقامی کورکورانه بود که می‌توانست همان سرنوشت ساشا را برایش رقم بزند. حضور او در واپسین قسمت‌های فصل هفتم، نمایشی از شخصیتی بی احتیاط و سرسخت بود؛ اما به نظر نمی‌رسد فصل جاری خطری برای او به همراه داشته باشد. برعکس شاید فصل هشتم سریال مردگان متحرک فرصتی در اختیار رزیتا قرار دهد تا آنگونه که دوست دارد انتقام مرگ ابراهام و دیگران را از نیگان بازپس بگیرد.


یوجین

مرگ در انتظار این شخصیت است، اما چرا؟ شاه ماهی هرگز نمی‌میرد. اما شاید فصل هشتم سرانجام همان زمانی باشد که ستاره بخت و اقبال یوجین افول کرده و سوسو زنان برای همیشه خاموش شود. بعد از همه اینها او به دوستانی که جانش را نجات دادند پشت کرد و در کنار دار و دسته خلافکاران ایستاد؛ امری که به نظر نمی‌رسد ریک به سادگی از کنارش عبور کند. به همین خاطر پیش بینی‌ها حکایت از آن دارند که ممکن است یوجین یکی از قربانیان آتش انتقامی باشد که بین دو شخصیت اصلی ریک و نیگان شعله کشیده است.


تارا

بی‌تردید تارا در خلال چندین فصل حضورش در این سریال رشد کرده است. او از دخترکی خودسر، نترس و البته ماجراجو به زنی سرسخت تبدیل شده که بی محابا به جستجوی انتقام می‌رود. تارا آرام آرام راه خود را به قلب طرفداران باز کرده است. تارا می‌تواند از این فصل هم جان سالم به در ببرد اگر و تنها اگر بتواند خشمش را کنترل کرده و عنان اختیارش را به دست بگیرد.


کارول

کارول بارها و بارها جهنمی زمینی را تجربه کرد و همچنون ققنوسی از نو از میان خاکسترهایش برخاست. زمانی قربانی خشونت‌های همسری بدخلق بود، وقتی دیگر در فراق از دست دادن دخترش سوفیا عذاب می‌کشید و زمانی از گروه طرد شد. اما او هر بار متفاوت‌تر از قبل بازگشت و اکنون عضوی مهم در نبرد میان بازماندگان علیه دار و دسته ناجی‌ها است.

مطلب مرتبط: ۱۱ مرگ دلخراش سریال مردگان متحرک کدامند؟

این امکان وجود دارد که او نیز در این فصل جان خود را از دست بدهد، اما بی‌شک این مسئله در نبرد بزرگ علیه نیگان خواهد بود و او مرگی تأثیرگذار و البته غم انگیز را تجربه خواهد کرد. با این وجود بعید است فعلاً شاهد از دست رفتن این کاراکتر قدیمی و ارزشمند باشیم.


مگی

اگر مگی از ماجراهای فصل هفتم سریال جان به در برده است، بعید به نظر می‌رسد که در فصل هشتم شاهد کشته شدنش باشیم. او کودکی در راه دارد و اکنون عهده‌دار مسئولیت مهم رهبری جامعه هیل تاپ است. عواملی که دست به دست هم داده و چشم‌اندازی روشن را برای این شخصیت به ارمغان آورده‌اند. با این حساب پیش بینی‌ها نه از مرگ او، که حکایت از حضور مجدد مگی در فصل بعدی سریال دارند.


 کارل

به نظر می‌رسد کارل این بار هم جان سالم بدر خواهد برد. او اکنون بزرگ‌تر شده و وقتش است که شاهد حضور پررنگ‌تری از این شخصیت در سریال باشیم.


درل دیکسون

این شخصیت محبوب و آشوبگر به نظر جاودانه می‌رسد. هر چند همیشه به طرق مختلف جانش در معرض خطر بوده و بارها ممکن بود برای همیشه از دست برود، اما درل قهرمانانه بازمی‌گردد و هربار حضوری جذاب‌تر از قبل را تجربه می‌کند. مهم نیست سرنوشت او چیست، مهم جایگاهی است که او را در قلب طرفداران سریال جاودانه و ماندگار کرده است. امیدواریم او همچنان نامیرا به زندگیش ادامه دهد و با حضورش بینندگان را خرسند و راضی نگه دارد.


میشون

این سوال پرسیدن دارد؟ معلوم است که میشون حالا حالاها با ما است.


نیگان

پاسخ به این پرسش بسیار سخت است. با وجود اینکه گوی بلورین پیشگویی را در دست گرفته‌ایم، اما سرنوشت نیگان آنچنان در میان مه و دود پنهان شده که نمی‌توان به درستی درموردش قضاوت کرد. یک احتمال کشته شدن نیگان به دست ریک در قسمت پایانی فصل هشتم است؛ احتمالی که بسیاری در آرزوی تحقق آن هستند. اما این حقیقت هم را نمی‌توان نادیده گرفت که شخصیت نیگان هنوز در کمیک بوک زنده است. حتی بعد از پایان جنگ و تمامی شرارت‌ها، این شخصیت سیاه اما متفاوت در زندانی در الکساندریا به حیات خود ادامه می‌دهد.

مطلب مرتبط: سریال مردگان متحرک: فصل هشتم و نفرت بیشتر بینندگان از نیگان!

پرسش این است: آیا شبکه AMC تمایل دارد همچنان حقوق «جفری دین مورگان» را پرداخت کند تا در نقش نیگان و مثل داستان کمیک بوک، روزگارش را در زندان بگذارند؟ اگر نیگان زده بماند، احتمالاً باز هم در چندین قسمت از فصل نهم حضوری پررنگ خواهد داشت تا سرانجام با سرنوشت خود مواجه شود. در حالی که گروهی در انتظار مرگ نیگان روزشماری می‌کنند، بسیاری دیگر امیدوارند که ریک تنها به زندانی کردن نیگان قناعت کند.


ریک گرایمز

ریک گرایمز چه خواهد کرد؟ سرنوشتش چه خواهد بود؟ آیا همه چیز با کشته شدن نیگان برای ریک رنگ آرامش خواهد گرفت؟ یا نه، هنوز مصیبت‌های دیگر در مسیر او کمین کرده‌اند؟ آیا «اندرو لینکلن» مایل به ادامه حضور در نقش این شخصیت است؟ یا نه، خسته شده و دوست دارد بالاخره همه چیز به پایان برسد؟ امیدواریم ریک با ما باقی بماند و جایی نرود، آرزویی که هنوز نمی‌توان با قطعیت در مورد برآورده شدن آن اظهار نظر کرد. اما دست کم می‌دانیم که تا آن نبرد حماسی و آخرالزمانی، ریک همچنان در کنار ما حضور خواهد داشت.

مطلب مرتبط: آیا ریک گرایمز در «فصل هشتم سریال مردگان متحرک» می‌میرد؟

به پایان این مطلب رسیدیم. نظر شما در مورد آینده هر کدام از شخصیت‌های این سریال چیست؟ مایلید در پایان با کدام شخصیت‌ها خداحافظی کنید؟