تماشای فیلم ترسناک چیزی نیست که از عهده‌ی همه بر‌بیاید؛ هرچند فیلم‌های ترسناک نیز از نظر میزان ایجاد ترس و دلهره با یکدیگر تفاوت‌های بسیار دارند. سوژه‌ی بعضی از این فیلم‌ها با استناد به واقعیت یک فرد، مکان یا اتفاق خاص انتخاب شده است و همین امر بر ترسناک‌تر شدن فیلم می‌افزاید. با ۷۲۴پرس برای معرفی هیجده فیلم ترسناکی که برای تماشا در شب هالووین مناسبند، همراه باشید.

بی مقدمه به سراغ معرفی فیلم‌های درخور توجه برای ترسیدن در شب هالووین می‌رویم تا از زمان باقیمانده برای آماده کردن فیلم استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۲۲ روش خلاقانه برای برگزاری مهمانی هالووین

۱. جادوگر عشق « The Love Witch »

این فیلم محصول سال ۲۰۱۶ است. داستان این فیلم در مورد یک جادوگر کاملاً امروزی است که با جادو و افسون مردان را عاشق خود می‌کند. این فیلم صد و بیست دقیقه‌ای با بازی هنرمندانی چون سامانتا رابینسون، جفری وینسِنت و لائورا وادِل و با کارگردانی آنا بیلر،  امتیاز ۶.۲ را کسب کرده است.


۲. در شب می‌آید « It Comes at Night »

امتیاز این فیلم نیز ۶.۲ بوده و محصول سال ۲۰۱۷ است. تِرِی ادوارد شالتز کارگردانی آن‌را به عهده داشته و جوئل ادگِرتون، کریستوفر ابوت، رایلی کو‌یِه از جمله بازیگران آن هستند. داستان این فیلم ۹۱ دقیقه‌ای در مورد زمانی است که پس از شیوع گسترده‌ی یک بیماری مسری در جهان فقط عده‌ی کمی نجات یافته‌اند. پائول، سارا و پسر نوجوان‌شان از ترس این بیماری و حتی دیگر بازماندگان که به دنبال غذا و جای مناسب بوده و حتی حاضر به قتل دیگران هستند، در یک خانه‌ی متروکه در اعماق جنگل پنهان شده‌اند. آن‌ها مجبور می‌شوند خانواده‌ی دیگری را هم در کنار خود بپذیرند و همین سرآغاز شکل‌گیری دردسرهای بعدی خواهد شد.

مطلب مرتبط: فواید تماشای فیلم های ترسناک برای سلامت انسان


۳. خانه‌ی شبح « Ghost House »

فیلم محصول سال ۲۰۱۷ است و ریچ رَگزدِیل آن‌را کارگردانی کرده است. اسکات تیلور، جیمز لَندری هِبِرت، مارک بون جونیور و راسل جفری بَنکس در این فیلم بازی کرده‌اند. این فیلم ۸۹ دقیقه‌ای امتیاز ۴.۶ را کسب کرده است.

یک زوج جوان به سفری ماجراجویانه در کشور تایلند می‌روند اما به خاطر بی‌احترامی به یک خانه‌ی روح زده، توسط یک روح خبیث شکار می‌شوند.


۴. آنابل، آفرینش « Annabelle: Creation »

دنباله‌ی فیلم ترسناک آنابل این بار به شکل گیری اولیه‌ی این عروسک هراس‌انگیز پرداخته است؛ این‌که چطور این عروسک به ظاهر دوست‌داشتنی به تسخیر یک شیطان خبیث درآمده است. فیلم داستان یک عروسک‌ساز و همسرش را به تصویر می‌کشد که ۱۲ سال بعد از مرگ فرزندشان، پذیرای یک پرستار راهبه و چند دختر نوجوان تحت حمایت وی در منزل خود می‌شوند. این فیلم ۱۰۹ دقیقه‌ای و محصول سال ۲۰۱۷ جزئیات آفرینش این عروسک و شیطان درونش را به خوبی نمایش می‌دهد و با سکانس‌های پر از دلهره امتیاز ۶.۷ را از آن خود می‌کند.

مطلب مرتبط: اسرار تاریک عروسک تسخیر شده آنابل

دوید. اف. سندبرگ کارگردانی این فیلم را به عهده داشته و آنتونی لاپاگلیا، سامارا لی، میراندا اوتو و برَد گرین‌کوئیست در آنابل: آفرینش به ایفای نقش پرداخته‌اند.


۵. آن « It »

نسخه‌ی اصلی فیلم با نام «It» یک مینی سریال دو قسمتی با زمان کل ۳ ساعت و ۱۲ دقیقه بود که در سال ۱۹۹۰ پخش شد و به ترس و هراس چند بچه در سال ۱۹۶۰ از هیولای زندگیشان که یک دلقک بود، پرداخته بود. امسال فیلم ۱۳۵ دقیقه‌ای با همین نام توسط اندی ماس‍کی‌یِتی ساخته شد که به تازگی در سینما پخش شده و در میان فیلم‌های ترسناک مطرح، امتیاز ۷.۸ را گرفته است.

این فیلم همانند نسخه‌ی اولیه، داستان چند بچه را روایت می‌کند که یک گروه صمیمی را با یکدیگر تشکیل می‌دهند؛ درست زمانی که یک موجود شیطانی در چهره‌ی یک دلقک ظاهر شده و شروع به شکار کودکان می‌کند. وجه تمایز این فیلم با فیلم اولیه ظاهر بسیار مهیب دلقک است که بر خلاف چهره‌ی نسبتاً خنثی دلقک فیلم اول، بر هراس‌انگیزتر بودن فیلم افزوده است.

بازیگران: بیل اسکارس‌گارد، جیدن لی‌بِر‌هِر، فین ولف‌هارد، سوفیا لیلیز


۶. مخزن « The Vault»

فیلم مخزن نیز جزو فیلم‌های پخش شده در سال جدید است و با توجه به نظرسنجی امتیاز ۴.۷ را کسب کرده است. دو خواهر که روابط سردی با یکدیگر دارند مجبور می‌شوند تا برای حفظ برادرشان یک بانک را سرقت کنند؛ اما این، یک بانک عادی نیست چرا که این دو خواهر مجبور به حضور در مکانی می‌شوند که یک موجود اهریمنی ساکن است.

مدت این فیلم ۹۱ دقیقه بوده و هنرپیشگانی همچون جیمز فرنکو، تارین مَنینگ، فرانچسکا ایست‌وود و اسکات هیز در آن ایفای نقش کرده‌اند. دَن بوش کارگردان این فیلم است.


۷. خانه‌های ساخت اکتبر، اپیزود ۲ « The Houses October Built 2»

این فیلم دنباله‌ایست بر قسمت اول خانه‌های ساخته شده در اکتبر که در آن یک گروه دوستانه تصمیم می‌گیرند برای هالووین به ترسناک‌ترین خانه‌های تسخیر شده در آمریکا بروند. آن‌ها می‌خواهند از تجربه‌ی خود در این خانه‌ها فیلم بگیرند و نقش بازیگران آن فیلم را بازی کنند اما نمی‌دانند که با اولین حضورشان در یک خانه‌ی تسخیر شده، مسبب شروع حملاتی از تسخیر کننده‌ی این خانه خواهند شد. در قسمت دوم این فیلم بازماندگان آن گروه به سراغ خانه‌ی بعدی می‌روند تا شاید بتوانند بر ترس‌های خود پیروز شوند اما از آن‌چه در انتظارشان است خبری ندارند.

مطلب مرتبط: بهترین فیلم های ژانر وحشت در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰

بِرَندی شیفر، زک اندروز، مایکی رو، بابی رو از جمله بازیگران این فیلم ۴.۳ امتیازی هستند و بابی رو کارگردانی این فیلم ۱۰۱ دقیقه‌ای  را هم برعهده داشته است.


۸. شیطان درون « The Evil Within »

داستان این فیلم در مورد حکایت سادیستی یک معلول ذهنی تنها است که با انعکاسش در یک آینه‌ی قدیمی سَر و سِر دوستانه‌ای دارد. این موجود اهریمنی به او دستور می‌دهد مردمی که او بیشتر دوست دارد را به طرز فجیعی به قتل برساند. این فیلم ۹۸ دقیقه‌ای است و اندرو گِتی آن‌را کارگردانی کرده است. از بازیگران این فیلم می‌توان به فردریک کوهلر، شون پاتریک فِلَنری، برایانا براون و دینا مِیِر اشاره کرد. امتیازی که این فیلم کسب کرده ۷ است.


۹. محتضران « Flatliners »

این فیلم ۱۱۰ دقیقه‌ای و محصول سال ۲۰۱۷، داستان چند دانشجوی رشته‌ی پزشکی را روایت می‌کند که خسته و بیزار از دروغ‌هایی که در پس این زندگی وجود دارد، دست به آزمایشی متهورانه می‌زنند یعنی قلب خود را برای مدت کوتاهی از تپش متوقف می‌کنند و با این اقدام که آن‌ها را تا سر حد مرگ پیش می‌برد، تجربیات دست اولی از زندگی پس از مرگ کسب می‌کنند.

اِلِن پیج، دیه‌گو لونا، نینا دوبروف، جیمز نورتون نقش جویندگان مرگ را در این فیلم به کارگردانی نیلز آردن اُپلِف بازی کرده‌اند. امتیاز ۶.۶ برای این فیلم کسب شده است.


۱۰. نفرت انگیز، اپیزود ۲ « Creep 2 »

فیلم نفرت‌انگیز ۲، دنباله‌ی قسمت اول creep تولید سال ۲۰۱۴ است. این‌بار قاتل با نام قربانی قبلی خود به شکار بعدی می‌پردازد. سارا که در حال حاضر یک دانشجو است به دنبال کار در حیطه‌ی تهیه‌کنندگی فیلم است. او دعوت کسی را برای کارقبول می‌کند و بعد از سپری کردن یک روز در کنار کارفرمایش می‌فهمد که اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

مطلب مرتبط : معرفی بهترین فیلم های خون آشامی

امتیاز این فیلم ۷.۶ است که نشان می‌دهد به اندازه‌ی کافی ترس و وحشت را در دل بیننده ایجاد خواهد کرد. برایسِ کارگردان در کنار مارک داپلاس، کارن سونی و دِسیری اخوان در این فیلم ۷۸ دقیقه‌ای بازی کرده‌اند.


۱۱. مترسک‌های ترسناک ۳ « Jeepers Creepers III »

سومین قسمت از مجموعه‌ی مترسک‌های ترسناک امسال به روی پرده رفت و تاکنون امتیاز ۶ را از نظر سنجی گوگل کسب کرده است. کلانتر دَن تَشتیگو و تیمی از شکارگران مترسک‌ها برای کمک به افسر دیویس تابس نام‌نویسی کرده‌اند تا شاید با کمک همدیگر بتوانند جلوی هیولاها را بگیرند. ویکتور سالوا همانند دو قسمت قبلی این فیلم را کارگردانی کرده است. مگ فاستر، جینا فیلیپس، جاناتان بِرِک و استَن شاو در این فیلم ۱۰۰ دقیقه‌ای بازی کرده‌اند.


۱۲. روز مرگ: رابطه‌ی خونی « Day of the Dead: Bloodline »

گروه کوچکی از نیروهای ارتشی و مهاجران در یک پناهگاه زیرزمینی ساکن شده‌اند تا به دنبال راهی برای نجات زمین از زامبی‌هایی شوند که سرتاسر زمین را پر کرده‌اند. این فیلم تولید سال جاری میلادی توسط هکتور هرناندز وینسنت و پِری رجینالد تِئو کارگردانی شده و سوفیا اسکلتِن، جاناتان شیک، جف گام و مارکوس وَنکو در آن نقش آفرینی کرده اند.


۱۳. معبد « Temple»

فیلم معبد با کارگردانی مایکل برَت کمترین امتیاز یعنی ۳.۷ را در بین مجموعه‌ی هجده فیلم‌ ترسناک کسب کرده است. این فیلم ۷۸ دقیقه‌ای تولید سال ۲۰۱۷، داستان سه توریست آمریکایی را روایت می‌کند که با در دست داشتن یک نقشه‌ی اسرارآمیز در اعماق جنگل‌های ژاپن به دنبال یک معبد می‌گردند اما وقتی که ارواح آن‌ها را به دام می‌اندازند زندگی‌شان به یک کابوس ترسناک تبدیل می‌شود.


۱۴. بهبود یافته « The Cured»

تب یک بیماری که مردم را به زامبی تبدیل می‌کند فروکش کرده و اینک زامبی‌ها بهبود یافته و دوباره سالم شده‌اند، اما توسط جامعه و خانواده‌هایشان طرد می‌شوند و  همین مسبب بروز اعتراضات اجتماعی می‌شود. اوضاع جدید منجر به واکنش نیروهای ارتش می‌شود.

مطلب مرتبط: معرفی فیلم های ترسناک سال ۲۰۱۹

این فیلم ۹۵ دقیقه‌ای امتیاز ۵.۴ را کسب کرده است. دیوید فِرین، کارگردان و اِلِن پیج، تام ووگِن-لاولِر، سَم کی‌لِی و استوارت گراهام بازیگران این فیلم هستند.


۱۵. پروژه‌ی هیولا « The Monster Project»

داستان در مورد مردی است که مواد مخدر را ترک کرده و در جستجوی شغل به عنوان نیروی مستندساز طرحی استخدام می‌شود که در حال بررسی و تحقیق تأثیر سه ماده بر زندگی بخشیدن به هیولاها است. موادی که به زودی مایه‌ی وحشت انسان‌ها می‌شوند و انواعی از هیولاها را عینیت می‌بخشند.

ویکتور متیو کارگردان این فیلم ۴.۳ امتیازی است. در ۹۵ دقیقه‎‌ی این فیلم که محصول سال ۲۰۱۷ است؛ توبی همینگوی، جاستین برونینگ، موریل زوکر و جمال کیوزایر بازی کرده‌اند.


۱۶. روز مرگ مبارک « Happy Death Day»

امسال کریستوفر لَندِن کارگردانی فیلمی را برعهده داشته که توانسته است امتیاز ۶.۷ را از آن خود کند. بازیگران اصلی این فیلم جسیکا راث، اسرائیل بروسارد، رابی مودی و چارلز ایتکِن هستند.

این فیلم ۹۶ دقیقه‌ای، روز تولد یک دانشجو را به تصویر می‌کشد که بارها و بارها در روز تولد خود به قتل می‌رسد. این حلقه‌ی وحشت زمانی به پایان خواهد رسید که این دختر بتواند هویت قاتلش را شناسایی کند.


۱۷. جنون 13« Dementia 13»

این فیلم بازآفرینی فیلم «جنون ۱۳» با کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و تولید ۱۹۶۳ است و توانسته امتیاز ۶.۶ را کسب کند. کارگردان نسخه‌ی ۲۰۱۷، ریچارد لی‌مِی است و جولیا کَمپَنِلی، چَنینگ پیکت و ماریان نوشِز در  آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

داستان فیلم در مورد یک روح انتقام‌جو، یک قاتل اسرارآمیز و خانواده‌ای است که هر کدام رازی را پنهان کرده‌اند.


۱۸. نفرین رابرت عروسک « The Curse of Robert the Doll»

این فیلم از جمله فیلم‌های تولید ۲۰۱۶ است که جزوی از این فیلم‌های پیشنهادی برای هالووین امسال می‌باشد. امتیاز این فیلم ۴.۳ است. یک دانشجو که به صورت روزمزد جویای کار است در شیفت شب یک موزه حین برپایی یکی از نمایشگاه‌ها، شروع به کار می‌کند. یکی از عروسک‌هایی که در موزه وجود دارد به نام رابرت، زنده است و بعد از چند ساعت دست به انتقام می‌زند و خرابی‌های زیادی به بار می‌آورد.

اندرو جونز کارگردان این فیلم است. لی بِین، نایجل باربِر، تیفانی کری و سوزی فرانسز گارتون بازیگران این فیلم هستند.

نظر شما در مورد فیلم‌های معرفی شده در این فهرست چیست؟ شما کدام یک از آنها را گزینه‌ی بهتری می‌دانید؟ نظرات خود را حتماً با ما نیز در میان بگذارید.