بالأخره انتظارها به سر رسید و شاهد پخش نخستین قسمت سریال محبوب و پرطرفدار مردگان متحرک بودیم. به همین مناسبت با ما همراه باشید تا نگاهی به روند ماجرا در قسمت اول این سریال داشته باشیم. اگر هنوز موفق به تماشای این قسمت نشدید، فراموش نکنید این متن ممکن است حاوی نکاتی باشد که روند داستان را افشا کند.

 بی‌شک فصل جدید سریال واکینگ دد که یکشنبه شب از شبکه AMC پخش شد، شروعی مهیج و تماشایی داشت. اکنون الکساندریا، هیل‌تاپ (Hilltop) و «کینگ‌دام» (Kingdom) در کنار هم قرار گرفته و در جنگی تمام عیار مقابل نیگان و ناجیان قد علم کرده‌اند.

مطلب مرتبط: در فصل هشتم سریال مردگان متحرک در انتظار چه حوادثی هستیم؟

قبل از حمله به پناهگاه نیگان، ریک باز هم مطابق معمول یکی از آن سخنرانی‌های تأثیرگذار و البته کلاسیک خود را ایراد کرد که حول محور مأموریت گروه و معنا و هدف تلاش‌های آنها دور می‌زد.

او گفت:

" ما همدیگر را پیدا کردیم و دنیای بزرگ‌تر حق ما است. و اگر ما در کنار هم باشیم، همه‌ی ما، چیزی فراتر از آن را بدست خواهیم آورد. دنیایی که به خاطرش اینجا جمع شدیم، دنیایی که حق هر کسی است که دوست دارد در صلح و بدون ترس و وحشت زندگی کند، هر کسی منطق رو قبول می‌کند. اما کسانی که قتل و غارت می‌کنند و به دنبال سهم خواهی از این دنیا هستند، به دنبال جایی که فقط به آنها تعلق داشته باشد، ما کار آنها را یکسره می‌کنیم. ما این مسئله را جشن نمی‌گیریم و در البته در موردش شرمسار هم نخواهیم بود. اینجا تنها یک نفر است که باید بمیره و من خودم شخصاً او را خواهم کشت، این کار را خواهم کرد، قول می‌دهم"

  

قسمت اول این سریال البته دارای پرش‌های زمانی متعدی است که گاهی ما را به جلو و عقب‌تر از جنگ بزرگ با نیگان هدایت می‌کند. زمانی که ریک که اکنون ظاهراً سن و سال بیشتری دارد در خانه از خواب بیدار می‌شود. در میان درخشش گل‌های شاداب، صدای موسیقی و همراه با میشون، کارل و جودیت، در عین حال گاهی هم با ریک تنها و افسرده حال مواجه می‌شویم، در زمانی و مکانی که چیزی در موردش نمی‌دانیم.

و زمانی تقریباً در انتهای این اپیزود، نجوای غم‌آلود ریک را می‌شنویم که می‌گوید:

"بخششم را بر خشمم چیره کن"

پیش از شروع فصل هشتم و در تیزر رسمی این سریال، نمایش ریک در شکل و شمایلی مسن‌تر باعث دلهره و نگرانی طرفداران این سریال شد که برای شخصیت محبوب خود نگران شده بودند. اما اکنون بیشتر به نظر می‌رسد این صحنه‌ها در واقع بیانگر دیدگاه و شاید آرزوی ریک در مورد دنیایی است که می‌توانست در آرامش در کنار اعضای خانواده‌اش زندگی کند.

خب فعلاً نمی‌توان با قطعیت در مورد آنچه پیش روی ریک، گروهش و البته نیگان و دار ودسته‌اش قرار دارد اظهار نظر کرد و باید تا هفته‌ بعد یعنی ۲۹ اکتبر منتظر ماند، انتظاری که چه بسی برای بسیاری از ما بسیار سخت و کشنده است.