تنها چند ساعت تا پخش نخستین قسمت از فصل هشتم سریال مردگان متحرک باقی مانده است و از هم اکنون بسیاری برای شروع فصلی تازه توأم با هیجان و دلهره و البته لحظات ناخوشایند خونریزی لحظه شماری می‌کنند. به نظر شما کدام شخصیت‌ها در خلال این فصل از سریال خداحافظی کرده و آخرین حضورشان را تجربه می‌کنند؟ برای پاسخ به این پرسش با ۷۲۴پرس همراه باشید.

 بعد از یک تابستان مملو از لحظات مهیج و سرگرم کننده برای تیم بازیگران و دیگر دست‌اندرکاران، سریال مردگان متحرک خیلی زود هر هفته مهمان خانه‌ی طرفداران میلیونی، مشتاق و پروپاقرص خود خواهد بود.

فصل هشتم سریال واکینگ دد از ساعت ۹ شب روز یکشبنه ۲۲ اکتبر از شبکه AMC پخش خواهد شد و همانگونه که انتظار داریم، خط داستانی این فصل حول محور نبرد میان ناجیان به رهبری نیگان و بازماندگان به رهبری ریک شکل خواهد گرفت. البته در برنامه‌های تلویزیونی مثل واکینگ دد بی‌شک نیازی به یک جنگ برای کشتن شخصیت‌ها نیست و حتی ساده‌ترین رویدادها هم می‌توانند انجامی تلخ و مرگ‌بار داشته باشند.

مطلب مرتبط: آیا ریک گرایمز در «فصل هشتم سریال مردگان متحرک» می‌میرد؟

به هر حال تاکنون که هر فصل این سریال آبستن حوادث مهیج و چه بسی دردناکی بوده که قلب بسیاری از طرفداران این سریال را شکسته و آنها را اندوهگین کرده است. به همین خاطر و با توجه به شواهد موجود، به نظر می‌رسد در این فصل هم همچنان این ماجرا ادامه خواهد داشت و چه بخواهیم یا نه، «رابرت کرکمن» خالق این مجموعه باز هم دست به کشت و کشتار خواهد زد و شخصیت‌های دیگری از روند داستان حذف خواهند شد!

در ادامه به معرفی هشت شخصیت این سریال خواهیم پرداخت که احتمال می‌رود در این فصل از سریال خداحافظی کرده و از تیم سازنده جدا شوند! بالاخره زمان یک نبرد حماسی از جنس آخرالزمانی فرا رسیده و هر جنگی هم با خون و خونریزی همراه است و اگرچه افسوس خواهیم خورد، دلتنگ می‌شویم و در اندوه فرو می‌رویم، اما به هر حال شبح مرگ همواره برفراز سر همه‌ی شخصیت‌های درگیر در روند داستان سایه گسترده است و راه گریزی از آن نیست. نیگان در همان اولین سکانس‌های حضورش در این سریال، بی‌رحمی و قساوتی بی‌مثال از خود نشان داد و به همین خاطر بعید است اگر مجبور به خداحافظی هم بشود، به تنهایی صحنه را ترک کند و متأسفانه کسانی را با خود خواهد برد. 

مطلب مرتبط: در فصل هشتم سریال مردگان متحرک در انتظار چه حوادثی هستیم؟

همراه ما باشید تا شما را با شخصیت‌هایی آشنا کنیم که قرائن نشان می‌دهند ممکن است در صف مرگ ایستاده و دیر یا زود ما را ترک کنند. توجه داشته باشید که ممکن است در خلال این توضحیات برخی از جزئیات کمیک بوک این سریال افشا شود و خطر اسپویل شدن وجود دارد. البته مشخص نیست که آیا این جزئیات در سریال هم به نمایش درخواهند آمد یا خیر؟ اما به هر حال بهتر است در مطالعه این مطلب محتاط باشید.

مورگان (Morgan)

 مورگان یکی از شخصیت‌هایی بود که خیلی زود و در فصل اول واکینگ دد به بیننده معرفی شد. او و پسرش در لحظاتی حساس با قهرمان داستان «ریک گرایمز» آشنا شده، به او کمک کردند و در بده بستانی متقابل، به دوستانی تبدیل شدند که در آن برهه راه‌شان از هم جدا شد. هرچند مورگان یکبار دیگر در حالتی غرق در جنون از مرگ پسرش و تقصیری که متوجه خود می‌دانست، بار دیگر با ریک مواجه شد. تصور نمی‌رفت مورگان از این مخمصه نجات پیدا کند و بتواند به ریک و گروهش بپیوندد، ولی ظاهرا مورگان سرسخت‌تر از این حرف‌ها بود.

مطلب مرتبط: سریال مردگان متحرک: فصل هشتم و نفرت بیشتر بینندگان از نیگان!

این شخصیت دوباره در فصل هفتم و این بار در قالبی جدید به گروه پیوست در حالی که به دلیل تجربیاتی که از سرگذرانده بود به فلسفه‌ای جدید رسیده و اعتقاد داشت که نباید بی‌دلیل کسی را کشت. در این بین نقطه نظرات او به هر حال گاهی دردسر درست کرده و حتی روی شخصیت کارول دیگر شخصیت کلیدی واکینگ دد نیز تأثیر گذاشت، اما آن دو در واپسین قسمت فصل هفتم این سریال دیگر بار به خود آمده و برای کمک به دوستان‌شان از نو متحد شدند.

اکنون فصل هشتم در راه است و این امکان وجود دارد که مورگان مقدس قبلی، دستانش را به خون آغشته کند، چرا که اکنون وقت آن است خانواده گرد هم جمع شده و در شکست دادن نیگان و گروهش، یکصدا و هماهنگ حرکت کنند. اما همین مسئله ممکن است پاشنه آشیل شخصیت مورگان باشد، چرا که اگر او یکبار دیگر در ورطه‌ی کینه توزی و خشم دیوانه‌وارش سقوط کند، ممکن است دست به اعمالی بزند که نتیجه‌ی خوشایندی به بار نخواهند آورد. به همین خاطر چنین تصور می‌شود که نبرد خونین ریک و نیگان می‌تواند نقطه‌ی پایانی برحضور شخصیت مورگان در این سریال باشد.


اریک (Eric)

شخصیت بعدی ما شاید به جلوه و اهمیت شخصیت مورگان نباشد، اما به هر حال اریک هم حرف‌هایی برای گفتن دارد و بی‌شک کاراکتری تزئینی نیست. او و «آرون» (Aaron) مسئولیت اصلی صحبت با ریک و گروهش و نیز تشویق آنها برای پیوستن به الکساندریا را برعهده داشتند، صرفنظر از این مسئله که این پیوستن تا چه اندازه تأثیری خوب یا منفی در زندگی شخصیت‌ها یا روند داستان داشت. اما به هر حال اریک هم در قلب ماجراهای پس از حضور ریک حاضر بوده و اغلب شانه به شانه‌ی آرون در پیشبرد کارها مشارکت داشت.

از آنجایی که شخصیت آرون در مقایسه با او از اهمیت بیشتری برخوردار است، این گونه به نظر می‌رسد که اریک گزینه‌ی بهتری برای وداع با سریال است. به ویژه آنکه احتمال می‌رود آرون نقشی بزرگ‌تر را در سقوط نیگان برعهده بگیرد. از سوی دیگر حذف اریک ممکن است در نهایت منجر به شکل گیری روابطی تازه بین آرون و شخصیت تازه وارد «عیسی» (Jesus) باشد که به نوعی حال و هوایی ملایم‌تر به داستان می‌بخشد.


جیدیس (Jadis)

یکی از شخصیت‌های تازه وارد و غافلگیر کننده سریال جیدیس است که خیلی غیرمنتظره وارد خط روایی سریال شده و خیلی زود هم ذات واقعی خود را بروز داد. در ابتدا تصور می‌رفت او می‌تواند متحدی تازه و در خور توجه برای ریک و بازماندگان باشد، اما در نهایت مشخص شد که جیدیس به فراتر از این ماجراها اندیشیده و متحدی بهتر همچون نیگان را مد نظر قرار داده است. به نظر می‌رسد که در فصل هشتم او یکی از اهداف بی چون و چرای ریک و متحدان تازه‌اش باشد.

هنوز مشخص نیست که میزان وفاداری جیدیس به نیگان و ناجیان در چه حدی است و به همین خاطر او را باید کارتی دانست که کاملاً رو نشده است و باید منتظر بود و دید او پیش از آنکه به زیر کشیده شود، منشأ چه حوادثی خواهد بود؟ به علاوه باید دید که پس از آن، برای گروه نسبتاً بزرگ او چه اتفاقی خواهد افتاد؟ و یا واکنش آنها نسبت به مرگ احتمالی رهبرشان چه خواهد بود؟


گریگوری (Gregory)

گریگوری شخصیت عجیبی است، گاهی کمک می‌کند، گاهی تهدید و البته گاهی به خیانت فکر می‌کند، به ویژه بعد از آنکه حکومت بلامنازعش بر «هیل‌تاپ» (Hilltop) را به واسطه‌ی حضور مگی و همکاری مشترک او و عیسی در معرض خطر می‌بیند. در مجموع به نظر می‌رسد گریگوری حاضر است تن به شرایط نیگان و ناجیان بدهد تا هیل‌تاپ در امنیت باقی بماند، اما باید دید حفظ این امنیت برای او چه بهایی خواهد داشت؟ در نهایت شاید کم‌کم به آن لحظه‌ی موعود نزدیک می‌شویم که گریگوری بر سر دوراهی سخت قرار خواهد گرفت؟ آیا در آینده نزدیک او دست به انتخابی شیطانی می‌زند، به قدری که مرگ او چندان نیز مایه تأسف بینندگان نشود؟

به هر حال حتی ممکن است علیرغم انتخاب‌هایش، او دیر یا زود هدف گلوله قرار گیرد. در مورد او سؤالات زیادی وجود دارد، اینکه آیا او حاضر می‌شود برای حفظ مقام خود ریک و مگی را تحویل نیگان دهد؟ آیا از نبرد جان سالم به در خواهد برد؟ آیا هیل تاپ را ترک کرده و به دنبال ایجاد جامعه‌ای جدید خواهد رفت؟ یا در نهایت در هویت و خواست‌های خود تجدید نظر می‌کند؟


 تارا (Tara)

تارا در فصل چهارم به بینندگان سریال معرفی شد، زمانی که بی چون و چرا از فرماندار اطاعت کرده و او را فردی کاربلد و رهبری بی عیب می‌دید. بعد از سقوط زندان و کشته شدن خواهر و خواهرزاده‌اش، گلن او را یافت و علیرغم نقشش در حمله به زندان از او برای پیدا کردن همسرش مگی کمک خواست. بعدا گلن و تارا با گروه آبراهام همراه شدند و در نهایت با پیدا کردن مگی و ماجراهای ترمینوس، تارا به عضو ماندگار گروه تبدیل شد. همچنین این تارا بود که به صورت تصادفی با جامعه «اوشن ساید» (Oceanside) مواجه شد که بعدها بازماندگان با شبیخون زدن به آنها موفق شدند سلاح‌های لازم برای جلب همکاری جیدیس را به دست بیاورند.  

به هر حال علیرغم تمامی لحظات حضور این کاراکتر در سریال، به نظر نمی‌رسد تارا هنوز به شخصیتی کلیدی و مهم تبدیل شده باشد و به همین خاطر به نظر می‌رسد او گزینه‌ای مناسب برای کشته شدن است. بازیگر نقش تارا «آلانا مسترسون» (Alanna Masterson) در جایی اشاره کرده در آینده نزدیک شاهد فعالیت بیشتر تارا خواهیم بود و همین مسئله نشان می‌دهد که او اکنون هدف قابل تأمل‌تری است.


جرد (Jared)

در طی ظهور گروه‌های جدید و قدرت گرفتن افرادی همچون نیگان، حضور مردمانی نچسب و بد ذات امری غیر قابل اجنتناب است و جرد بی‌شک یکی از آنها است. البته در گروه ناجیان افرادی به مراتب شناخته شده‌تری هم وجود دارند که گزینه‌های خوبی برای خداحافظی از سریال هستند، اما به هر حال جرد هم به اندازه کافی بدجنسی از خود نشان داده است.

شاید بتوان روی نجات و باقی ماندن شخصیت‌هایی مثل نیگان یا سایمن حساب باز کرد، به هر حال نیگان در کمیک بوک عمر بیشتری دارد و سایمن هم از کاریزمای خوبی برخوردار است، اما جرد شانسی در این زمینه ندارد. او هر بار رفتاری بد و بدتر از خود نشان داد و البته شیرین‌کاری‌های ابلهانه‌اش هم ممکن است در نهایت باعث شود که خود نیگان دست به کار شده و او را با لوسیل بدرقه کند.


پدر گابریل (Gabriel)

از زمان اولین معرفی در فصل ۵، پدر گابریل راه طولانی را سپری کرده تا مورد توجه طرفداران این سریال قرار بگیرد، به ویژه با توجه به حضور نه چندان مهم و پر رنگش در روند داستان. او در ابتدا رهبری ریک را زیر سؤال برد و در ادامه حضور او و افرادش را در الکساندریا به مخاطره انداخت. اما رفته رفته او خود را با راه و روش بازماندگان هماهنگ کرده و در نهایت جاپای خود را در گروه محکم‌تر از قبل کرد.

همین مسئله در عین حال او را دیگر گزینه این فهرست تبدیل کرده است که ممکن است فراتر از فصل هشتم را به خود نبیند. اگرچه گابریل در کمیک بوک حضور طولانی‌تری را تجربه کرده است، اما سرانجام با پایان ناخوشایندش مواجه شد و به همین دلیل به نظر می‌رسد شاید این شوی تلویزیونی مکانی مناسب برای مرگ این شخصیت و خداحافظی‌اش از سریال باشد.


درل (Daryl)

شخصیتی که در کمیک بوک حضور نداشت، اما در سریال به شکلی خیره کننده ظاهر شده و قلب‌های طرفداران را به تسخیر خود درآورد. بی‌شک تا به حال هر فصل این سریال تهدیدی جدی برای جانش و مقدمه‌ای برای وداع با درل بوده است و به ویژه در فصول اخیر هر دفعه این مسئله با واکنش منفی و گسترده طرفداران مواجه می‌شود. درل اکنون به آنچنان شخصیت مهم و دوست داشتنی مبدل شده که شاید به سختی راضی به خداحافظی او با سریال شویم. 

در خلال این هفت فصل، درل با مخاطرات بسیاری مواجه شد که کشته شدنش را محتمل‌تر می‌کرد، اما به هر حال او همیشه راهی برای فرار از مرگ و بازگشت پیش دوستانش پیدا کرده است. اما اکنون آخرالزمانی نفس‌گیر در راه است و شماری از بی‌رحم‌ترین شخصیت‌های این سریال اکنون به دنبال مرگ درل هستند. از طرفی نیگان نتوانست درل را مطیع خود کند و در نهایت او موفق به فرار شد، لذا این هم دلیل دیگری است که در این فصل درل بیش از هر زمان دیگری آماج حملات احتمالی خواهد بود.

مطلب مرتبط: ۱۱ مرگ دلخراش سریال مردگان متحرک کدامند؟

به هر حال حتی با وجود اینکه ممکن است طرفداران سریال با کشته شدن احتمالی درل دست به شورش بزنند، اما بی‌شک شبح مرگ بیش از هر زمان دیگری بر حضور این شخصیت محبوب و ماندگار سایه انداخته است. به هر حال باید منتظر بود و دید آیا «اسکات گیمبل» (اScott Gimple) حاضر است خطر نارضایتی بینندگان را به جان خریده و با این شخصیت خداحافظی کند یا خیر؟

 

در نهایت توجه داشته باشید که این فهرست تنها به بیان احتمالات می‌پرداخت و هیچ دلیل مشخصی برای پذیرش آن وجود ندارد. به هر حال انتظارها دیگر چندان به طول نخواهد انجامید و بینندگان به روشنی در میابند که باید با کدام یک از شخصیت‌های محوری یا فرعی سریال وداع کرده و راه‌شان را با کدام یک ادامه خواهند داد؟ نظر شما در مورد این فهرست چیست؟ شما در انتظار مرگ کدام شخصیت هستید؟ نظرات خود را ما نیز در میان بگذارید.