با گذشت هر روز به موعد پخش فصل هشتم سریال «واکینگ دد» (مردگان متحرک) نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. سرنوشت بسیاری از شخصیت‌ها در این فصل مشخص خواهد شد و ریک گرایمز با بازی «اندرو لینکلن» یکی از شخصیت‌هایی است که نگرانی بسیاری در مورد ادامه حضورش در فصل بعدی وجود دارد.

همه چیز با افسر پلیسی به نام «ریک گرایمز» (Rick Grimes) آغاز شد، ریک بعد از زخمی شدن در حادثه‌ای حین مأموریت، برای مدتی به کما رفت و زمانی که در بیمارستان به هوش آمد، از حوادث دور و برش کاملاً بی اطلاع بود. ریک هنوز سرپا نشده بود که با حقایق تلخی مواجه شد، همسرش «لوری» و پسر کوچک‌شان «کارل» ناپدید شده بودند. جهان دیوانه شده بود، مردم می‌مردند و دوباره زنده می‌شدند تا بدرند، پاره کنند و بکشند و در این میان، او هنوز گیج و پریشان بود.

اما ریک بعد از آشنایی با مورگان و پسرش که زخم خورده‌ی دنیای مردگان زنده بودند، دوباره خود را بازیافت. او سلاح به دست گرفته و به جستجوی همسر و فرزندش رفت. این آغاز سفر شخصیت دوست داشتنی ریک گرایمز بود که از مردی فداکار در راه خانواده، مبدل به رهبری قدرتمند و نقطه اتکای گروهی از بازماندگان شد. مردی که در خلال هفت فصل ماجراهای ریز و درشت و اتفاقات تلخ و شیرین، عزیزانی را از دست داد و دوستانی همیشگی به دست آورد، مردی که پوست انداخت و تکامل یافت، بارها شکست و دوباره از نو، خود و هویتش را بازسازی کرد و اکنون پیش از شروع فصل هشتم، بسیاری را نگران ادامه‌ی حضورش در این مجموعه کرده است.

در خلال فصل هفتم سریال، همه نگرانی‌ها حول ادامه‌ی حضور شخصیت محبوب «درل» با بازی «نورمن ریدس» (Norman Reedus) بود، اما فصل هشتم نوک پیکان نگرانی‌ها، این بار متوجه ریک شده است. به خصوص بعد از انتشار تصاویری که او را با چهر‌ه‌ای خسته و ریشی خاکستری نشان می‌دهد که به نقطه‌ای خیره مانده است. 

خالق مجموعه کمیک واکینگ دد «رابرت کرکمن» (Robert Kirkman) اخیرا اظهار کرده که اگرچه او پایانی خاص برای این مجموعه در ذهن دارد، اما طرفداران بهتر است چه در مورد کمیک بوک و چه در مورد زندگی ریک انتظاراتی غیر معمول نداشته باشند و به قولی این دو، شاید به این زودی‌ها به پایان نرسند. خب این خبر خوبی است، یعنی ریک دوست داشتنی مدت بیشتری همراه ما خواهد بود، اما باید بپذیریم که این مسئله هم تا حدی خوش بینانه به نظر می‌رسد.

تا به اینجا مشخص شده که در بسیاری از موارد راه کمیک بوک و سریال تلویزیونی واکینگ دد از هم جدا بوده و روند اتفاقات کاملاً متفاوت پیش رفته است و همین مسئله نشان می‌دهد که حتی شخصیتی به محبوبیت ریک هم ممکن است با این سریال خداحافظی کند. 

از سوی دیگر ماجرای کاراکترهایی که در صفحات کتاب جان می‌گیرند با شخصیت‌هایی که بازیگران ایفاگر نقش آنها هستند کاملاً متفاوت است. روی صفحه کاغذ، یک شخصیت می‌تواند عمری بسیار بسیار طولانی داشته باشد، اما این مسئله در مورد بازیگران سریال‌های تلویزیونی صدق نمی‌کند و در نهایت ممکن است بازیگران، از ایفای نقشی تکراری در فصول متوالی یک مجموعه خسته شده و تصمیم به کناره‌گیری بگیرند و اینجاست که مرگ می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای توجیه غیبت همیشگی آنها باشد.

هشت فصل تداعی‌گر زمانی طولانی برای ایفای یک نقش و همراهی با یک مجموعه است و ممکن است «اندرو لینکن» (Andrew Lincoln) بازیگر نقش ریک از ایفای این نقش خسته شده و تصمیم به جدا شدن از تیم سازنده گرفته باشد. از طرف دیگر سازندگان واکینگ دد ثابت کردند که حتی علیرغم محبوبیت بالای یک شخصیت، برای مهیج کردن داستان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند، حتی اگر به قیمت قربانی کردن یکی از کلیدی‌ترین کاراکترهای داستان باشد. لذا در شرایط کنونی به نظر می‌رسد در حالی که شخصیت‌های قدیمی مثل درل، کارول و یا حتی نیگان هنوز در روند داستان حضور دارند، بتوان این سریال را بدون حضور ریک گرایمز ادامه داد!

در نهایت اما نمی‌توان به قطعیت در مورد سرنوشت شخصیت ریک اظهار نظر کرد و باید منتظر بمانیم و ببینیم نخستین قسمت فصل هشتم این سریال چه غافلگیری‌هایی در آستین دارد؟