بدون شک مهمانی هالووین یکی از هیجان انگیزترین مناسبت‌های کل سال است و بسیاری از مردم در اقصی نقاط جهان، ماه‌ها برای جشن گرفتن این روز سرد پاییزی ترسناک روزشماری و برنامه ریزی کرده‌‌اند. یکی از اصلی‌ترین آیتم‌های این مناسبت، خلاقیت است و بس! 

خلاقیت در انتخاب لباس و گریم ترسناک، تزیین غذا و دسرهایی با تم اسکلت،جادوگرها و کدو تنبل.... و مهم تر از همه تزیین دکوراسیون منزل که تداعی کننده‌ی مکانی رعب آور و مهیج باشد، مهمانان را به وجد آورده و کمک می‌کند هالووین خاطره‌انگیزتر شود. اگر شما هم دوست دارد برای اولین بار یک مهمانی هالووینی برگزار کنید یا هرچه فکر می‌کنید ایده‌ی مناسبی برای تزیینات و تدارکات نمی‌یابید، به هیچ وجه نگران نباشید! ما اینجا هستیم تا بهترین و ساده ترین راه‌ها برای تزیین دکوراسیون هالووین را به شما آموزش دهیم. با ما در ادامه مطلب همراه شوید تا با ۲۲ روش آسان و کم هزینه برای ایجاد حال و هوای ترسناک در مهمانی هالووین آشنا شوید.

پیشنهادیمجموعه مطالب ۷۲۴پرس مرتبط با هالووین (مدل میکاپ، مدل لاک، مدل کیک، مدل لباس و ...)

در برگزاری یک مهمانی هالووین خوب، همه منتظرند با ایده های ناب و جدید غافلگیر شوند. خلاقیت اصلی ترین رکنی است که به شما کمک می‌کند از دکوراسیون گرفته تا غذاها و نوشیدنی‌ها را به بهترین و هیجان‌ انگیزترین شکل ممکن تزیین کنید. اگر در برگزار کردن مهمانی هالووین تازه کار هستید، هنوز ایده‌ی مناسبی نیافته‌اید یا نگران مخارج هستید و نمی‌خواهید مبلغ زیادی خرج کنید، این مطلب مخصوص شما تهیه شده است.

۱. میز نوشیدنی ترسناک

با چند وسیله ساده برای مهمانان یک میز نوشیدنی جذاب بسازید. برای اینکار فقط به چند بادکنک هلیومی (بادکنک‌های معمولی در هوا شناور نمی‌مانند) و مقداری تور مشکی احتیاج دارید. بعد از باد کردن بادکنک ها مقدار لازم تور مشکی را بریده و دور آن گره بزنید. ترکیب قرمز و مشکی هم می‌تواند جالب و ترسناک باشد. ناگفته نماند که این روش تزیین بادکنک برای اکثر مهمانی ها کاربرد دارد و حتی می‌توانید از ترکیب رنگ های روشن و شاد برای جشن تولد و عروسی استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ایده های ترسناک برای تزئینات مراسم هالووین


۲. تار عنکبوت

با مقداری کاموای مشکی و یک یا چند عنکبوت پلاستیکی منظره ترسناکی به دیوارهایتان بدهید. علاوه بر دیوار این ایده روی یک آیینه دیواری بزرگ هم جذاب است. عنکبوت پلاستیکی را می‌توانید به راحتی از اسباب بازی فروشیها یا فروشگاه‌هایی که لوازم جشن می‌فروشند تهیه کنید.


۳. یخ های عنکبوتی

با یک ابتکار ساده همه را هیجان زده و غافلگیر کنید. وقتی آب را درون قالب یخ می‌ریزید درون هر قالب یک عنکبوت پلاستیکی بیاندازید و در فریزر بگذارید تا یخ ببندد. سپس هنگامی که خواستید برای مهمانان نوشیدنی سرو کنید یخ های عنکبوتی را داخل لیوان ها بیاندازید!

مطلب مرتبط: چطور میزی با خوراکی های جذاب هالووینی بچینیم؟


۴. گلدان های کدو تنبل

اگر قصد دارید میز شام یا دسر را گل آرایی کنید، شاید ایده خوبی باشد که به جای استفاده از گلدان و کریستال‌های معمول از کدو تنبل استفاده کنید. کدو تنبل‌های کوچک را انتخاب کنید و پس از خالی کردن محتویات درون‌شان توسط یک قاشق، مقداری آب در آنها ریخته و گل های مورد نظر داخل آنها قرار دهید.


۵. ریسه های اسکلتی

یک ریسه انتخاب کنید و با هر چیزی که به فکرتان می‌رسد تزیینش کنید. مثلاً می‌توانید چراغ های کاغذی خریده و روی آن‌ها نقش اسکلت بکشید. یا با استفاده از مقوای مشکی شکل های خفاش مانند برش دهید و به ریسه‌تان وصل کنید.

مطلب مرتبط: حکاکی کدوتنبل هالووین به شکلی خلاقانه


۶. شربت دراکولایی

با استفاده از آب انار، آلبالو یا زرشک و استفاده از برش های پرتغال خونی و تمشک یک شربت خون آشامی ترسناک درست کنید.


۷. بادکنک عنکبوتی

بادکنک های هلیومی را گره بزنید و به وسیله یک نخ مشکی هر چیز ترسناکی که به ذهن‌تان می‌رسد، به آن‌ها آویزان کنید. مثلاً استفاده از عنکبوت و خفاش‌های پلاستیکی ایده‌ی خوبی است.

مطلب مرتبط: چطور هالووین را برای بچه ها سرگرم کننده تر کنیم؟


۸. کدو تنبل های تراش نخورده

شاید ایده‌ی تراش دادن کدو تنبل به شکل های ترسناک همیشگی دیگر کمی قدیمی شده باشد. در عوض می‌توانید کدو تنبل های خام و درسته را روی میز بگذارید و روی‌شان حروف یک واژه‌ی ترسناک را حکاکی کنید.


۹. هدایای هالووینی‌

روی یک پاکت کوچک مخصوص گیفت، طرح گربه، جادوگر، خفاش، اسکلت، کدو تنبل یا هر چیزی که به نظرتان ترسناک می‌آید را چاپ، یا با استفاده از رنگ های اکرلیک نقاشی کنید و درون‌شان را با شکلات های تیره یا پاستیل‌های ترسناک پر کنید و به مهمان‌ها هدیه دهید.

مطلب مرتبط: ایده‌ های تزئینی ویژه هالووین


۱۰. میز نوشیدنی دانشمند دیوانه

میز نوشیدنی‌تان را به میز آزمایشگاه دکتر فرانکشتاین تبدیل کنید! آن هم فقط با نوشیدنی های قرمز رنگ، بطری های آزمایشگاهی و البته یخ خشک! درون بطری های آزمایشگاه شربت ریخته و قطعه ای یخ خشک در هر کدام بیاندازید، یخ خشک را درنوشیدنی بریزید بخار می‌کند و دودی مه مانند تولید می‌کند.


۱۱. شربت با دست‌های یخی شناور

یک ایده فوق العاده خلاقانه و ناب! یک دستکش پلاستیکی که لازمش ندارید را از آب پر کنید و در فریزر بگذارید تا یخ ببندد. بعد دست یخی را بوسیله پاره کردن دستکش درآورده و در یک ظرف پر از آب انار یا آلبالو بیاندازید.

مطلب مرتبط: ایده هایی جالب برای سرو نوشیدنی مخصوص مراسم هالووین


۱۲. کلیشه‌ها را فراموش کنید

شاید دیگر دکور نارنجی-مشکی برای هالووین زیادی قدیمی و کلیشه‌ای شده باشد. با کمی خلاقیت می‌توانید از دیگر رنگ ها بهره ببرید و چهره‌ی جدیدی به دکورتان بدهید. مثلاً رنگ بنفش یک رنگ خاص، سنگین و اسرار آمیز است که می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

مطلب مرتبط: ایده های جذاب میکاپ و گریم صورت ویژه هالووین ۲۰۲۱


۱۳. شکلات با روکش هالووینی

به دلخواه شکلات ورقه‌ای خریده و جلدشان را با یک تکه کاغذ جایگزین کنید و هرچیزی که می‌خواهید رویش بنویسید یا بکشید. در عکس چند ایده‌ی جالب برای طراحی روی کاغذ شکلات ها می‌بینید.


۱۴. کیک خفاشی

یک کیک اسفنجی را با اضافه کردن پودر کاکائو به ترکیبات اولیه‌اش به رنگ تیره درآورید و رویش را به همان سادگی که در تصویر می‌بینید با گره زدن روبان های مشکی به شکل خفاش بر روی پایه های چوبی یا نی تزیین کنید.


۱۵. بطری‌های خفاشی

به جای لیوان بطری مربا یا هر بطری که بتوان از آن بعنوان لیوان نوشیدنی استفاده کرد را انتخاب کرده و دورش روبان مشکی بپیچید و سپس از گره زدن روبان به دور نی‌ها برای خلق شکل خفاش استفاده کنید. همانطور که در مورد قبلی هم دیدید با یک گره ساده می ‌توان شکل یک خفاش کوچک را ساخت.

مطلب مرتبط: مدل کاپ کیک با طراحی ترسناک ویژه هالووین ۲۰۲۱


۱۶. اثاثیه تار عنکبوت گرفته

تار عنکبوت مصنوعی را از فروشگاه های لوازم جشن تهیه کنید؛ اما اگر پیدا نکردید می‌توانید یک تور خیلی نازک را با دست چندین بار مچاله کنید و به شکل تار عنکبوت با سوزن ته گرد روی پرده های منزل نصب کنید. استفاده از عنکبوت پلاستیکی برای طبیعی‌تر به نظر آمدن را فراموش نکنید.


۱۷. چراغ کدو تنبلی با طرح برگ

یک طرح پاییزی چشم نواز و فوق العاده.... زیر کدو تنبل را برش داده و درونش را با یک قاشق به طور کامل خالی کنید. اطراف کدو را با یک چاقو به شکل برگ های پاییزی برش دهید و درون آن یک شمع روشن کنید و از منظره زیبا لذت ببرید.


۱۸. یک ورود ترسناک

اولین لحظات رویارویی با هر چیزی پیش فرض‌های ذهنی ما را در مقابل چیزی که قرار است با آن مواجه شویم شکل می دهد. یک ورود هیجان انگیز معنای یک مهمانی مهیج را تداعی می‌کند! تصور کنید چه می‌شود اگر مهمانان در اولین لحظه ورود با منظره‌ای ترسناک مواجه شوند. پس دست به کار شوید و خلاقیت‌تان را به کار بیاندازید. نمونه‌ای که در عکس می‌بینید یک ایده‌ی ساده و قابل اجراست. یک پرده ساده ترجیحاً قرمز یا مشکی تهیه کنید و آن را با دست‌های اسکلتی و عنکبوت و خفاش تزیین کنید. روی کاغذ یا یک تخته سیاه عبارات ترسناک مثل "خطر مرگ"، ‌"مسؤلیت خطرات به عهده خودتان است" یا ‌"هیچکس زنده بیرون نمی‌رود" و... بنویسید.


۱۹. اشباح مهمان

با هر چیزی که دم دست است یک پایه درست کنید و سپس با اضافه کردن چند لایه تور خشک و سپس یه لایه تور نرم و اضافه کردن چشم و دهن کاغذی، ارواح کوچک و دوست داشتنی بسازید و بعنوان مهمان های ویژه در گوشه و کنار مهمانی‌تان قرار دهید.

مطلب مرتبط:  بهترین ایده های لاک و دیزاین ناخن ویژه هالووین ۲۰۲۱


۲۰. شمع های گوتیک

باورتان می‌شود فقط با پیچیدن مقداری گیپور مشکی به دور شمع های سفید بتوان چنین منظره‌ی آنتیکی به وجود آورد؟ نه فقط برای هالووین، بلکه اگر طرفدار طرح های گوتیک هستید این شمع ها همیشه می‌توانند تزیینی فوق العاده برای دکوراسیون شما باشند.


۲۱. برش‌های سیب هیولا

این برش‌های سیب یکی از با نمک ترین چیزهایی نیستند که تا به حال دیده‌اید؟ طرز تهیه‌شان ساده است و حتی با نگاه کردن به تصویر هم می‌توانید آنها را تهیه کنید. یک سیب را برش زده و برایش با توت فرنگی، تخمه آفتابگردان و شکلات چیپسی، زبان، دندان و چشم درست کنید.


۲۲. کدو تنبل بعنوان جا شمعی

فقط با استفاده از یک کدو تنبل بعنوان جا شمعی می‌توانید می‌توانید به خانه‌تان حال و هوایی شبیه به خانه‌ی جادوگرها بدهید...

در آخر فراموش نکنید که اگر این ایده هارا عملی کردید حتماً نتایج را با ما در میان بگذارید. آیا ایده‌های بالا توانستند برای برگذاری یک جشن خلاقانه به شما کمک کنند؟