به آخرین روز فصل تابستان چیزی باقی نمانده است. امسال نیز دنیای سینما در این فصل آثاری به یادماندنی و در خور توجه را روانه‌ی پرده نقره‌ای سینماها کرد. در ادامه با معرفی منتخبی از بهترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۷ همراه شما هستیم. شاید هنوز هم برای تماشای بعضی از آنها چندان دیر نباشد.

جدول باکس آفیس این تابستان پر بود از فیلم‌های خلاقانه که مورد توجه منتقدین قرار گرفتند. برای آنکه از بین این همه، لیستی از بهترین ها تهیه کنیم و ببینیم منتقدین به کدام اثرها بیشترین گرایش را داشته‌اند از «Roten Tomatoes «و امتیازهای کسب شده توسط تماشاگران و منتقدان کمک گرفتیم‌‌.

در اینجا برای شما لیستی فراهم آوردیم از ۲۴ فیلم منتخب این تابستان، امیدوارم از معرفی آنها لذت ببرید.

۲۴. قهرمان (The Hero)

امتیاز منتقدین: ۷۷٪

امتیاز تماشاگران: ۶۷٪

خلاصه داستان: یک ستاره ی سینما که‌ با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، با گذشته و فناپذیری خود رو به رو می‌شود.

نظر منتقدین: سینما را مطمئن از آن که قطعاً «سم الیوت» (بازیگر نقش اول فیلم) یک سرمایه‌ی ملی شایسته تقدیر است ترک می‌کنید! - رولینگ استونز


۲۳. یک عاقبت ناخوشایند (An Inconvenient Sequel)

امتیاز منتقدین: ۷۸٪

امتیاز تماشاگران: ۴۸٪

خلاصه داستان: یک دهه پس از اکران فیلم «An Inconvenient Truth» (یک حقیقت ناخوشایند) که تغییرات زیست محیطی و آب و‌هوایی را به عموم مردم نمایاند، "یک عاقبت ناخوشایند" نشان می‌دهد که چقدر به یک انقلاب انرژیک واقعی نزدیک هستیم.

نظر منتقدین: در چشم‌اندازی از فیلم‌های تابستانی با حضور آثاری مانند «Spider man» فیلمی اکشن و قهرمانی همچون (War for the Planet of the Apes) و نقش آفرینی «چارلیز (شارلیز) ترون» بعنوان یک ابر جاسوس اغواگر دوران جنگ سرد ، «یک عاقبت ناخوشایند» حرف های زیادی برای گفتن دارد، که جذابیتش کاراکتر Al Gore (فعال محیط زیست و سیاستمدار آمریکایی) است. – نیویورک تایمز


۲۲. خرس بریگزبی (Brigsby Bear)

امتیاز منتقدین : ۷۹٪

امتیاز تماشاگران : ۹۱٪

خلاصه داستان: ماجراهای خرس برگیزبی یک برنامه‌ی کودک تلویزیونی است. هنگامی که پخش برنامه بطور ناگهانی متوقف شد، جیمز که طرفدار دسته اول آن بود تصمیم می‌گیرد که خود داستان آن را به پایان برساند.

نظر منتقدین : هرچند ممکن است فیلم به هم ریخته و ساده به نظر بیاید، اما همه این ها با هم به زیبایی هماهنگ شده‌اند. همراه با حسی شیرین که به هیچ وجه ساختگی به نظر نمی‌آید. - لس آنجلس تایمز


۲۱. فریب خورده (The Beguiled)

امتیاز منتقدین: ۷۹٪

امتیاز تماشاگران: ۵۲٪

خلاصه داستان: ورود غیر منتظره‌ی یک سرباز ملی مجروح به یک مدرسه شبانه روزی دخترانه در ویرجینیا در خلال جنگ داخلی آمریکا منجر به بروز اتفاقاتی می‌شود؛ حسادت و خیانت.

نظر منتقدین: در مقیاس ساده و معمولی اما در سبک سایکو درام گوتیک خود هیجان انگیز است. _ استار تریبون


۲۰. دیترویت (Detroit)  

امتیاز منتقدین: ۸۲٪

امتیاز تماشاگران: ٪۸۰ 

خلاصه داستان: در میان هرج و مرج شورش دیترویت، شهری که مشمول قانون منع رفت و آمد و تحت نظارت پلیس میشیگان است، سه مرد جوان سیاهپوست در یک متل به قتل می رسند...

نظر منتقدین: یک درام به هنگام و به جا، و به همان اندازه قوی  _ورایتی


۱۹. محافظان کهکشان ۲ (Guardians of the Galaxy)

امتیاز منتقدین: ۸۲٪

امتیاز تماشاگران: ۸۹٪

خلاصه داستان: محافظان باید بجنگند تا خانواده تازه پیدا شده‌شان را کنار یکدیگر نگه دارند و معمای والدین حقیقی «پیتر کوئیل» را حل کنند.

نظر منتقدین: نگهبانان کهکشان یک نشانه‌ی چشمک زن رقصان است که می گوید تابستان اینجاست! و در کل به نظر بد نمی‌آید! - واشنگتن پست


۱۸. مگان لوی (Megan Leavey)

امتیاز منتقدین: ۸۴٪

امتیاز تماشاگران: ۴۷٪

خلاصه داستان: بر اساس داستان واقعی زندگی نامه‌ی یک افسر جوان که با دیسیپلین و پیوند منحصر به فردش با سگ نظامی جنگجویش جان بسیاری را در طول استقرارش در عراق نجات می‌دهد.

نظر منتقدین: «کیت مارا» به عنوان نقش اصلی خام اما جذاب است. یک نظامی که به همراه یک سگ ژرمن شپرد بمب یاب به جنگ در عراق می‌رود. – رولینگ استونز


۱۷. اُکجا (Okja)

امتیاز منتقدین: ۸۵٪

امتیاز تماشاگران: ۸۳٪

خلاصه داستان: با میجا آشنا شوید. دختر جوانی که هر خطری را می‌پذیرد تا از دزدیده شدن بهترین دوستش –یک حیوان شگفت انگیز به نام اکجا– توسط یک کمپانی قدرتمند بین المللی جلوگیری کند. 

نظر منتقدین: این یک داستان فوق‌العاده از ارزش انسانیت است و ترس هایی که بخاطر انسانیت از آن ها رنج می‌بریم. –آتلانتیک


۱۶. دریاچه‌ی باد (Wind River)

امتیاز منتقدین: ۸۶٪

امتیاز تماشاگران: ۹۳٪

خلاصه داستان: یک مأمور اف بی آی با یک کهنه سرباز حاشیه نشین هم تیمی می‌شود تا درباره ی جنایتی که دریکی از مناطق بومیان آمریکا اتفاق افتاده تحقیق کنند.

نظر منتقدین: تیلور شرایدان تصویری سوزناک از زندگی حاشیه نشینان جامعه رسم می‌کند؛ مردمی که با سکوت و برف زندگی می‌کنند و نه بیشتر! _ ان پی آر


۱۵. کاپیتان زیر شلواری: اولین فیلم حماسی (Captain Underpants: The First Epic Movie)

امتیاز منتقدین: ۸۷٪

امتیاز تماشاگران: ۶۴٪

خلاصه داستان: دو دانش‌آموز به نام جرج و هاروارد مدیر مدرسه خود را هیپنوتیزم می‌کنند تا فکر کند که یک ابر قهرمان پر طرفدار شگفت‌انگیز اما بطرز باور نکردنی کودن به نام کاپیتان زیر شلواری است!

نظر منتقدین : یک فیلم کودکانه که باعث می شود آدم بزرگ ها دیگر نخواهند خودشان انگشت‌های پایشان را بگیرند! – اینترتیمنت ویکلی


۱۴. اینگرید غربی می شود (Ingrid Goes West)

امتیاز منتقدین: ۸۸٪

امتیاز تماشاگران: ۷۸٪

خلاصه داستان: دختری معتاد به شبکه‌های اجتماعی به لس آنجلس می‌رود تا زندگی را به عنوان یک ستاره‌ی اینستاگرام در پیش بگیرد.

نظرمنتقدین: اینگرید غربی می‌شود یک فانتزی مدرن و تفکر براگیز است؛ دختری تنها از پشت فیلتر‌های اینستاگرام....


۱۳. حال خوش (Good Time)

امتیاز منتقدین: ۸۸٪

امتیاز تماشاگران: ۸۳٪

خلاصه داستان: یک سارق بانک متوجه می‌شود که توان گریختن از تعقیب کنندگانش را ندارد ...

نظر منتقدین: این اثر یک قدم بزرگ رو به جلو است و روند کلی فیلمنامه دارای ثبات قدم است. – نیویورک تایمز


۱۲. بانو مکبث (Lady Macbeth)

امتیاز منتقدین: ۸۸٪

امتیاز تماشاگران: ۷۴٪

خلاصه داستان : قرن ۱۹، در یکی از روستاهای انگلستان دختر جوانی به اجبار به ازدواج مردی مسن درمی‌آید، اما وارد رابطه ای پر شور و محار ناپذیر با یک کارگر همسن خود می شود ...

نظر منتقدین: فیلم تا پایان مخاطب را میخکوب خود کرده و او را مبهوت می‌کند. –بوستون گلاب


۱۱. او شب می آید (It comes at night)

امتیاز منتقدین: ۸۸٪

امتیاز تماشاگران: ۴۵٪

خلاصه داستان: هنگامی که بلایای غیر طبیعی جهان را تهدید می‌کند مردی همراه با همسر و پسرش در خانه‌ای مخروبه پناه گرفته‌اند تا اینکه یک خانواده‌ی جوان مستأصل به دنبال سرپناه نزد آن ها می‌روند. 

نظر منتقدین: فیلمی بشدت ترسناک و خشن در ژانر پاندمی ..... – نیوزدی


۱۰. مسافرت دخترانه (Girls Trip)

امتیاز منتقدین: ۸۹٪

امتیاز تماشاگران: ۸۶٪

خلاصه داستان: چهار دوست قدیمی برای شرکت در یک فستیوال سالانه موسیقی راهی نیواورلئان می شوند و روابط صمیمی خواهرانه‌شان را احیا و بخش وحشی وجودشان را کشف می‌کنند.

نظر منتقدین: یک کمدی درباره ی زنان آزاد و رها ! چیزی که همه این روز ها به دیدنش نیاز دارند هرچند که خودشان ندانند! – وبسایت راجر ایبرت


۹. تمام مقدسان (All saints)

امتیاز منتقدین: ۹۱٪

امتیاز تماشاگران: ۸۸٪

خلاصه داستان: زمانی که گروهی از پناهندگان اهل برمه به جماعت کلیسا پیوستند، کشیش یک کلیسای آنجلیکن ناموفق تصمیم می‌گیرد تا با کشت محصول و کمک‌های کلیسا به آن‌ها یاری برساند.

نظز منتقدین: این فیلم استیو گومر که بر مبنای حقیقت و ایمان است، یک اثر حرفه‌ای و برجسته است – ورایتی


۸. داستان یک روح (A Ghost Story)

امتیاز منتقدین: ٪

امتیاز تماشاگران: ۶۹٪

خلاصه داستان: در جستجوی عشق و برجای مانده‌ها، مردی که در یک تصادف رانندگی کشته شده به شکل شبحی سفید به خانه‌اش بازمی‌گردد تا بتواند با همسرش ارتباط برقرار کند ...

نظر منتقدین: درست زمانی که فکر می‌کنید منطق فیلم را دریافته‌اید، همه چیز به طور شگفت‌انگیزی شما را مبهوت می‌کند. –نیویورک تایمز 


۷. مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)

امتیاز منتقدین: ۹۲ ٪

امتیاز تماشاگران: ۹۰٪

خلاصه داستان: پیتر پارکر سعی می‌کند تا در زندگیش بعنوان یک دانش‌آموز دبیرستانی معمولی و یک ابر قهرمان تعادل ایجاد کند. او همچنین باید با یک تهدید خطرناک جدید در آسمان شهر نیویورک رو به رو شود.  

نظر منتقدین: حتی بسیاری از ما که مارول را مانند طاعونی در سینمای جهان می‌دانیم، باز می‌توانیم چیزهای بسیاری را در مرد عنکبوتی پیدا کنیم که ما را شیفته‌ی خود کنند. - ولچر


۶. زن شگفت انگیز  (Wonder Woman)

امتیاز منتقدین: ۹۲ ٪

امتیاز تماشاگران: ۹۰٪

خلاصه داستان: پیش از آن که "زن شگفت انگیز" باشد، دیانا بود. شاهدخت زنان آمازون، یک جنگجوی قهرمان. هنگامی که یک خلبان سر می‌رسد و با او از جنگ و مشکلات دنیای بیرون صحبت می‌کند، خانه و سرزمینش را پشت سر می‌گذارد تا بجنگد، قدرت های نهفته‌اش را بشناسد و سرنوشت حقیقی‌اش را درک کند.

نظر منتقدین : سرآمد تقریبا تمام فیلم‌های ابر قهرمانی که در تابستان چند سال اخیر اکران شده‌اند. –تایم


۵. لوگان خوش شانس (Logan Lucky)

امتیاز منتقدین:  ٪۹۳

امتیاز تماشاگران: ٪۷۷

خلاصه داستان: دو برادر سعی می‌کنندحین برگزاری مسابقات «NASCAR« در کارولینای شمالی دست به سرقتی بزرگ بزنند.

نظر منتقدین: یک سرگرمی عالی! و یکی از مفرح‌ترین فیلم های سال – شیکاگو سان تایمز


۴. جنگ برای سیاره میمون‌ها (War for the Planet of the Apes)

امتیاز منتقدین: ۹۳٪

امتیاز تماشاگران: ۸۶٪

خلاصه داستان: پس از اتفاقات گذشته و تمام آسیب و زیان و زجری که هنوز گریبان‌گیر میمون‌ها است، سزار با غرایز تاریک‌تر خود روبه رو می‌شود و تصمیم می‌گیرد تلاش برای گرفتن انتقام هم‌نوعانش را شروع کند.

نظر منتقدین: اثری فوق العاده، تفکر برانگیز و زیبا – نیوزویک


۳. دانکرک (Dunkirk)

امتیاز منتقدین: ۹۳٪

امتیاز تماشاگران: ۸۲٪

خلاصه داستان: در خلال نبردی شدید در جنگ جهانی دوم، سربازان متحد بلژیک، امپراطوری بریتانیا و فرانسه توسط ارتش آلمان محاصره و خلع سلاح شده‌اند.

نظر منتقدین: این اثر همزمان در بالاترین و پایین‌ترین حالت ممکن خود است. سمبلیک، نمادپردازانه و مبهم. – ای وی کلاب


۲. بچه راننده (Baby driver)

امتیاز منتقدین: ۹۴٪

امتیاز تماشاگران: ۸۹٪

خلاصه داستان: یک راننده جوان که وادار به کار کردن برای یک خلافکار شده درمیابد درگیر یک عملیات سرقت محکوم به شکست شده است.

نظر منتقدین: یک اثر خوب همراه با رگه‌هایی از طنز و به همراه انتخاب بازیگر و موسیقی متن مناسب....- سی ان ان

 


۱. مریض بزرگ (The Big Sick)

امتیاز منتقدین: ۹۸٪

امتیاز تماشاگران: ۸۹٪

خلاصه داستان: کمیل نانجیانی، کمدین پاکستانی الاصل و امیلی گاردنر، یک دانشجوی آمریکایی عاشق هم می‌شوند؛ اما همزمان مجبورند با تفاوت‌های فرهنگی‌شان نیز دست و پنجه نرم کنند. هنگامی که  امیلی به یک بیماری ناشناخته مبتلا می‌شود، کمیل به تنهایی با وسواس های والدین امیلی و انتظارات خانواده خود و احساسات حقیقیش رو به رو می‌شود.

نظر منتقدین: یک داستان عاشقانه‌ی دلنشین واقعی، داستانی از ارزش سلامتی و رابطه ای عاشقانه اما پر از چالش‌... نه تنها یک کمدی فوق العاده که پس از سال‌ها‌ دیده ایم، بلکه این اثر یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۷ است.

شما چند فیلم از این فهرست را مشاهده کرده‌اید؟ نظر شما در مورد آنها چیست؟ در نهایت از دید شما بهترین فیلم تابستان سال ۲۰۱۷ کدام یک بود؟