عکاسی از پل‌ها به خصوص معماری متفاوت و جذاب شماری از آنها، یکی از سرگرمی‌های بسیاری از عکاسان موفق است. در این مجال با عکاسی خوش قریحه همراه خواهیم شد که تصویرگر نمایش خیره کننده پل شیطان شده است.

عکاسی از نواحی جنوبی کشور هلند به نام «رومن رابروک» (Roman Robroek) عاشق به تصویر کشیدن چشم اندازهای عجیب، متروکه و تماشایی است. این عکاسی ۳۰ ساله در طول دوران فعالیت خود بسیاری از این مکان‌های پر رمز و راز را به بینندگان آثارش معرفی کرده است، اما تازه‌ترین مجموعه‌ی او به پلی زیبا، دلفریب و چه بسی جادویی اختصاص دارد که حقیقتاً بیننده را به بازدید دنیایی طلسم شده دعوت می‌کند.

این مجموعه تصاویر زیبا در ماه جولای سال جاری میلادی و در «پارک کرومالو» (Kromlau park) در منطقه «گابلنز» (Gablenz) کشور آلمان ثبت و ضبط شده و سوژه اصلی این تصاویر نیز پل زیبا و تماشایی «راکوتز» (Rakotz bridge) است که البته به نوعی به نام «پل شیطان» نیز به شهرت رسیده است.

تاریخ ساخت این پل به قرن نوزدهم بازمی‌گردد. به دلیل ساختار خاص و منحصربفرد و نیز بازتاب خیره کننده‌ی این پل در آب، با قرار گرفتن در مکان‌های خاص می‌توان شاهد شکل گیری یک دایره کامل بود و شاید همین مسئله باعث شده که این پل به عنوان پل شیطان شناخته شود. چون سخت است که باور کنیم این چنین تقارن دلپذیر و با شکوهی محصول دستان انسان است!

گفته می‌شود که یک شوالیه محلی باعث و بانی اصلی ساخت این پل بوده و اگرچه در آن زمان و با توجه به محدودیت امکانات موجود، پل راکوتز به طور کامل با دست ساخته شده است؛ اما به نظر می‌رسد که ظرافت آن از بُعد زیبایی شناختی در حدی است که نمای ظاهری آن در مقایسه با عملکردش در جایگاهی به مراتب بالاتر قرار گرفته و بیشتر مورد توجه بازدید کنندگان قرار دارد. برای حفاظت بیشتر از این اثر تاریخی ارزشمند، راه رفتن روی این پل ممنوع شده است.

اما عکاس خوش ذوق ما تصمیم گرفته زیبایی‌های این پل را در زمان طلوع و غروب خورشید به تصویر بکشد و از این منظر به شما نشان دهد که چگونه تغییر نور محیط، باعث ایجاد سایه‌های رنگی متفاوت و دلپذیری می‌شود که این پل را در جادوی هر روزه خود غرق زیبایی می‌کنند. او ‌حس کرده که این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است که بیننده یک منظره‌ی واحد را در دو حالت مختلف تماشا کرده و به تفاوت‌های موجود پی ببرد.

در حالی که هنگام غروب خورشید، آسمان با رنگ‌های زیبا مزین می‌شود، اما طلوع خورشید نیز افسون خاص خود را دارد. به خصوص سپیده‌دم، آن هنگام که مه رقیق صبحگاهی سطح آب را در آغوش کشیده و باعث می‌شود انعکاس پل حالت اسرار آمیزتری به خود بگیرد. عکاس همچنین اذعان کرده که هر روز هنگام کار، از حضور یک گربه استفاده کرده که تمام وقت همراه او در این مکان حضور داشته باشد!

در ادامه از شما دعوت می‌کنم به تماشای این مجموعه تصاویر مرموز اما زیبا و رویایی بنشینید.

Bridgeback-5991ac1f3737e880
Bridgefront-5991ac3b9d95e880
Bridgeside-5991ac703efc1880
Bridgesunrise1-5991ac8dadb9b880
Bridgesunrise2-5991aca7e6de6880
Bridgesunrise3-5991acef2a2f5880
Companycat-5991ad0dafbf9880