سرویس فرهنگی و هنری

دنیای معماری: طراحی خلاقانه اتاق کودک

طراحی خلاقانه اتاق کودک

مدتی قبل شرکت معماری و طراحی داخلی «Another Studio» از کشور بلغارستان، مسئولیت طراحی و مبلمان اتاق خواب دو کودک چهار و دو ساله را برعهده گرفت؛ نتیجه کار اثری جالب و تماشایی است.

در طراحی اتاق کودکان مسائلی چند را باید مد نظر قرار دارد. به عنوان مثال اتاق خواب کودکان هم باید جایی امن و راحت برای استراحت و خواب کودکان فراهم کند و هم فضایی برای دورهمی‌های دوستانه، وقت گذارنی و بازی کردن آنها مهیا کند. همین مسئله باعث شد تا طراحان خلاق در دل اتاق خواب این کودکان، یک خانه دیواری زیبا بسازند که تخت خواب‌های آنها را در خود جای داده است.

در ساخت این خانه از تخته‌های چوبی ساخته شده از درخت غان و ورقه‌های ام دی اف رنگ شده استفاده شده است که در تلفیق با گنجه و فضاهای قفسه مانندی هستند که هر تخت را احاطه کرده‌ است. در قسمت زیرین هر تختخواب، تخت خواب‌های دیگری نیز تعبیه شده که بچه‌ها می‌توانند با بیرون کشیدن آنها، جایی برای دوستان خود فراهم کنند. حسن این تخت‌های مخفی در این است که خیلی راحت آماده استفاده شده و خیلی ساده دوباره زیر تخت پنهان می‌شوند و جای زیادی هم اشغال نمی‌کنند.

در این خانه نیز محل مناسبی برای پنهان شدن کمد لباس است که فضای مناسبی را برای مرتب کردن لباس و دیگر لوازم کودکان فراهم کرده است.

custom-kids-bedroom-design-bed-240717-510-02
custom-kids-bedroom-design-bed-240717-510-03
custom-kids-bedroom-design-bed-240717-510-04
custom-kids-bedroom-design-bed-240717-510-05

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید