گیم آف ترونز Game of Thrones تنها یکی از مشهورترین سریال‌های تلویزیونی نیست. بلکه یکی از انقلابی‌ترین آثار نمایشی تلویزیون بوده که تا کنون ساخته شده است. این فانتزی حماسی از سال ۲۰۱۱، به نمایش جنگ قدرت بین خاندان وستروس پرداخته و توانسته است مورد علاقه‌ی خوانندگان سری کتاب‌های جورج آر. مارتین و طرفداران تازه‌ی این داستان قرار بگیرد. به نظر می‌رسد که استقبال مخاطبان در هر فصل جدید بیشتر و گرم‌تر می‌شود.

یکی از خواسته‌های مشترک بین تمام طرفداران این سریال، این است که جزئیات مربوط به سریال گیم آو ترونز را بدانند. در ادامه به معرفی حقایقی خواهیم پرداخت که در طول سریال کم‌تر به آن‌ها توجه کرده‌اید.

مطلب مرتبط: جزئیات فصل آخر سریال بازی تاج و تخت

۱. گیم آف ترونز زبان‌های جدیدی را ایجاد کرد

با وجود شایعات جا افتاده، زبان‌های ساختگی این سریال در دنیای واقعی وجود نداشته‌اند. در طراحی زبان‌های این سریال از دیوید پترسون، زبان‌شناس معروف کمک خواسته شد. پترسون زبان دوتراکی را که ریشه‌های روسی و عربی دارد به صورت دستور زبان کامل با بیش از ۲۰۰۰ کلمه ارائه داد. او برای وایت واکرها هم زبانی طراحی کرد که پیش از این استفاده نشده بود.

۲.  قلمروی پادشاهی را در دنیای واقعی می‌توانید ببینید

صحنه‌های گیم آف ترونز در ۶ کشور مختلف از جمله کرواسی، ایرلند شمالی، اسپانیا، مراکش، مالت و ایسلند تهیه و فیلم‌برداری شد. صحنه‌های مربوط به کرواسی جذاب‌ترین صحنه‌های گیم آف ترونز را در بر می‌گیرد. صحنه‌های شهر دوبرونیک با ساختمان‌های قرمز به عنوان پس‌زمینه برای نمایش قلمروی پادشاه در فصل یک استفاده شده است.

مطلب مرتبط: دنیای عکاسی: هزاران چهره از ایرلند، نمایی از گیم آف ترونز

۳. هیچ کاراکتری نیست که در تمام قسمت‌ها ظاهر شده باشد

بر کسی پوشیده نیست که گیم آف ترونز یکی از پر دست اندر کارترین مجموعه‌های تلویزیونی است. بنابراین تعجبی ندارد که در خط سیر داستان اصلی، شخصیت‌ها بیایند و بروند. در واقع، گیم آف ترونز بر خلاف دیگر مجموعه‌های تلویزیونی شخصیت ثابتی ندارد که در تمام قسمت‌ها حضور داشته باشد. با توجه به تعداد داستان‌های فرعی، درگیری‌ها و مکان‌های متعدد این مجموعه، خیلی از طرفداران گیم آف ترونز، این مجموعه را هفته‌ها دنبال می‌کنند بدون این که کاراکتر مورد علاقه‌ی خود را بر روی صفحه‌ی نمایش بینند.

تا کنون فقط دو کاراکتر در تمام مدت زنده بودن‌شان در تمام اپیزودها حضور داشتند. یکی رابرت باراثئون و دیگری ند استارک بود. در طول اپیزودهای یک فصل هم فقط کاراکترهای سرسی لنیستر، جافری لنیستر و تیریون لنیستر در تمام اپیزودها ظاهر شدند.

۴. تیتراژ ابتدایی سریال در هر قسمت تغییر می‌کرد (و بر مبنای یکی از طرح‌های داوینچی بود)

برای یک تماشاگر عادی، تیتراژ اولیه‌ی گیم آف ترونز نسبتا جذاب است. یک دوربین بر روی نقشه‌ی وستروس در حرکت بوده و تصاویر روی آن سه بعدی می‌شوند. اما بسیاری از طرفداران گیم آف ترونز هم تا به حال متوجه نشده‌اند که تیتراژ آغازین، چندین بار در طول هر فصل تغییر می‌کند. در حقیقت، تماشای تیتراژ مشابه در دو اپیزود تقریبا نادر است!

آنگوس وال، طراح این تیتراژ در مصاحبه با یک خبرنگار‌هالیوودی گفت: این تیتراژ با الهام از ماشین‌آلات لئوناردو داوینچی طراحی شده است.

۵. پدر و مادران زیادی نام فرزندان خود را از روی کاراکترهای گیم آف ترونز انتخاب کردند

وقتی یک مجموعه‌ی پرطرفدار جای خود را در دل مردم باز می‌کند طبیعی است که نام شخصیت‌های آن بر روی بعضی از نوزادان به دنیا آمده در آن بازه‌ی زمانی ثبت شود. از زمانی که این مجموعه از سال ۲۰۱۱ پخش شد، تا به حال نام بیش از ۲۰۰۰ نوزاد، «اریا»، تقریبا نام ۱۰۰ نوزاد «تیریون»، ۲۴۱ نوزاد «کالیسی» و بیش از ۱۰۰ نوزاد «دنریس» گذاشته شده است.

۶. کتاب داستان گیم آف ترونز، نام دیگری دارد

تقربا اکثر افراد به لطف اتصال به اینترنت نام سریال گیمآف ترونز را شنیده اند. ضمن این که اکثر آن‌ها می‌دانند که داستان این مجموعه بر اساس آثار فانتزی و محبوب جورج آر آر مارتین ساخته شده است. در حالی که همه نمی‌دانند که اسم این مجموعه‌ی داستان در قالب کتاب، گیم آف ترونز نیست.

۷. گیم آف ترونز رکورد امی را شکست

سریال‌های فانتزی همواره مورد تقدیر و تحسین واقع نمی‌شوند. در طول سال‌ها، حماسه‌های زیادی توسط رای دهندگان اسکار و امی رد شدند. اما مجموعه‌ی گیم آف ترونز توانست که این محدودیت را کنار بگذارد . به طوری که گیم آف ترونز در سال ۲۰۱۵ موفق شد ۱۲ جایزه و در سال ۲۰۱۶ هم ۱۲ جایزه‌ی امی دیگر را از آن خود کند.

مطلب مرتبط: ۶ نقد به شدت منفی برای فصل اول سریال بازی تاج و تخت

۸.  شورانرها هم اکنون پایان داستان گیم آف ترونز را می‌دانند

پایان سریال گیم آف تروز راز سر به مهری در‌هالیوود است که فقط تعداد کمی از ماجرای آن خبر دارند. دی بی ویس و دیوید بنیوف که از سازندگان گیم آف ترونز هستند از تمام جزئیات داستان این مجموعه خبر ندارند با این حال به علت نشست و برخاست با نویسنده‌ی این داستان یعنی جورج آر آر مارتین، کلیت آن را می‌دانند و خبر دارند که چه اتفاقی برای هر یک از کاراکترهای مورد علاقه‌ی ما خواهد افتاد!

از این رو حتی اگر جورج آر آر مارتین هم نوشتن ادامه‌ی کتاب را به تعویق بیاندازد، سازندگان سریال قادر هستند که مجموعه‌ی گیم آف ترونز را تکمیل کنند.

۹.  گیم آف ترونز بیشترین آمار تماشاگر را در شبکه‌ی HBO‌ دارد

مانند هر مجموعه‌ی تلویزیونی پر طرفداری، گیم آف ترونز موضوع داغ بسیاری از گفتگوهای آنلاین است. گیم آف ترونز از سال ۲۰۱۱ پخش و با استقبالی باورنکردنی از جانب تماشاگران مواجه شد که به این سریال کمک کرد تا بیشترین آمار مخاطب را در شبکه‌ی HBO از آن خود کند. به طوری که از سال ۲۰۱۴ تا کنون، گیم آف ترونز پربیننده‌ترین مجموعه‌ی تلویزیونی بوده است.