بازیگر استرالیایی و تهیه کننده: «هیو جکمن» که برای ایفای نقش ولورین در سری فیلم‌های مردان ایکس بسیار مشهور شد. او همچنین به خاطر ایفای نقش در قسمت‌هایی از فیلم «پرستیژ» و «استرالیا» و «بینوایان» شناخته شده است. در این مجال برآنیم که زندگی او را مرور کنیم.

معرفی اجمالی

در استرالیا و در سال 1968 متولد شد، او حرفه‌ی بازیگری را از روی استیج آغاز کرد و در چند نمایش موزیکال ملبورن ظاهر شد و بعدها جایزه‌ی تونی را برای ایفای نقش «پیتر آلن» در «پسری از آز» کسب کرد. به علاوه، جکمن تحسین بین المللی را برای نقش‌هایش به عنوان ابرقهرمان دریافت کرده است، بیشترینش به‌خاطر نقش ولورین در سری فیلم‌های ایکس من، همچنین قسمت‌هایی در «کیت و لئوپولد»، «ون هلسینگ»، «پرستیژ»، «استرالیا» و «بینوایان». مجله ی پیپل او را جذاب ترین مرد زنده در سال 2008 نامگذاری کرد.

 آغاز فعالیت

«هیو مایکل جکمن» در دوازدهم اکتبر سال 1968 در شهر سیدنی استرالیا به دنیا آمد. جوان‌ترین بچه، میان پنج فرزند خانواده. هنگامی که مادر، خانواده را ترک کرد، جکمن 8 سالش بود و آن‌ها به وسیله‌ی پدرشان بزرگ شدند. او به مدرسه ناکس گرامر رفت و از دانشگاه تکنولوژی سیدنی فارغ التحصیل شد. او برای اولین بار مزه‌ی بازی حرفه‌ای را روی صحنه چشید و در چندین نمایش موزیکال ملبورن ظاهر شد. او خیلی زود وارد صحنه‌ی بین المللی شد، جایزه‌ی منتقدین را برای نمایش «کرلی» در اوکلاهاما در شهر لندن و همین طور نقش «بیلی بیگلو» در کاروسل در نیویورک را،  کسب کرد!

برای مخاطبین پیگیر، جکمن احتمالا بخاطر ایفای نقش ولورین در فیلم آمریکایی ایکس- من سال 2000 معروف شد. از دیگر فیلم‌های اخیر او می‌توان به «اره ماهی» (2001)، «کیت و لئوپلد» (2001) و «ون هلسینگ» (2004) اشاره کرد. علیرغم رشد او در سینما، جکمن ریشه‌ی خود را در صحنه حفظ کرد. در سال 2004، جایزه‌ی تونی را برای نقش اصلی در نمایش «پسری از آز» به دست آورد.  سال بعد، او جایزه‌ی امی را به‌خاطر میزبانی جوایز تونی در سال 2005 کسب کرد.

نقش‌هایش در فیلم‌ها

بازگشت به سینما برای جکمن به عنوان یکی از مشهورترین شخصیت‌ها یعنی ولورین، برای «مردان ایکس: آخرین مقاومت» (2006) رقم خورد. این فیلم اکشن ثابت کرد که می‌تواند یک موفقیت بزرگ باشد، و بیشتر از 234 میلیون دلار سود کرد. جکمن با کار در کنار کارگردان «وودی آلن»، در فیلم رازآلود «اسکوپ» (2006) به همراه «اسکارلت جوهانسن» درخشید. بعد از آن با «کریستین بیل» در درام تاریخی «پرستیژ» (2006) ظاهر شد، فیلمی که درباره‌ی دو رقیب شعبده باز در انگلیس بود.

همچنین در سال 2006، صدای جکمن روی دو فیلم انیمشین قرار گرفت: «بر آب رفته» و «پاهای شاد». او در چند صحنه‌ی کوتاه هم در فیلم‌ها هم ظاهر شد. برای مثال در سریال درام و موزیکال «ویوا لفلین» در سال 2007. تریلر 2008 او «فریب»، در تاثیر مردم و اقبال عمومی شکست خورد و تنها 4.6 میلیون دلار در باکس آفیس کسب کرد. 

در رابطه با هیوجکمن مطالب دیگری نیز در ۷۲۴پرس منتشر شده:

بعد از آن سال، کار مورد انتظار جکمن با همکار استرالیایی او «نیکول کیدمن» و «باز لورمان» منتشر شد. به شکل حماسی، فیلم استرالیا (2008) داستانی از یک زن انگلیسی (کیدمن) را بیان می‌کند، کسی که برای یافتن همسرش به جایی دورافتاده سفر می‌کند و به مبارزه برای زمینی که پس از مرگ همسرش به او ارث رسیده ختم می‌شود. او را یک مرد محلی کمک می‌کند، و آن مرد محلی کسی نیست جز هیوجکمن، و آن دو تبدیل به زوج رمانتیک دور از ذهن می‌شوند. فیلم نقدهای متفاوتی را دریافت کرد و یک ناامیدی برای باکس آفیس محسوب می‌شد.

موفقیت های تجاری

علی رغم این عقب نشینی‌ها، جکمن یکی از مشهورترین بازیگران در حال کار، امروز، باقی مانده است. او به عنوان جذاب‌ترین مرد زنده در مجله‌ی پیپل که در ماه دسامبر سال 2008 منتشر شد، انتخاب شد و وارد لیستی شد که قبلا «جورج کلونی» و «برد پیت» و «مت دیمون» وارد آن شده بودند. جکمن همچنین امتیاز میزبانی جوایز آکادمی را در فوریه‌ی سال 2008 دارد. پروژه‌ی فیلمیِ بزرگ بعدی او، «مردان ایکس: ولورین» در تابستان بعدش به اکران درآمد. در فیلم فولاد واقعی (2011)، جکمن نقش پدری را بازی کرد که از طریق آموزش یک ربات جنگی، یک رابطه‌ی بهتر با پسرش را شکل می‌دهد. او همچنین در یک کمدی به نام «کره» در همان سال ظاهر شد.

در سال 2012، جکمن برای به نمایش درآمدن یکی از مشهورترین موزیکال‌های همه‌ی دوران پا به عرصه نهاد: او در «بینوایان» به همراه «آنا هیتوی»، «آماندا سیفرید» و «راسل کرو» درخشید، در این فیلم، جکمن نقش «جین والجین» را بازی می‌کند، کسی که قبلا زندانی بوده و اکنون تلاش می‌کند زندگی جدیدی که برای خود ساخته را نگه دارد. راسل کرو نقش افسر پلیس را دارد. در ژانویه‌ی سال 2013، جکمن جایزه‌ی گلدن گلوب را برای اجرایش در فیلم بینوایان (بهترین بازیگر در یک موزیکال یا کمدی) دریافت کرد. برای نقش تحسین شده‌اش در بینوایان، جکمن نامزد دریافت جایزه‌ی آکادمی سال 2013 در گروه بهترین بازیگر شد، اما این جایزه به «دنیل دی لوئیس» برای بازی در فیلم «لینکلن» رسید.

در 13 دسامبر سال 2012، جکمن با یک ستاره، روی «پیاد‌ه‌رویِ افراد مشهور هالیوود» مورد تحسین قرار گرفت. بر اساس خبرگذاری «لس آنجلس تایمز»، جکمن طی این اتفاق مهم بیان نمود که: من معتقدم این 2487 امین ستاره روی این پیاده‌رو است. به هرحال من فقط کسی هستم که این ستاره را به خاطر بازیِ یک شخصیت در 15 فیلم کسب کرده‌ام.

بعد از موفقیت‌های بسیار او برای بینوایان، جکمن نقشی سبک‌تر را در فیلم کمدی 43 محصول 2013 قبول کرد. این فیلم چندین نام رده‌ی یک را داشت، مثل «دنیس کواید»، «هال بری»، «کیت وینسلت»، «ریچارد گری»، «جرادر باتلر» و «اما استون»، میان چندین شخصیت دیگر. به هرحال با وجود این ستارگان، فیلم تحت نقد شدیدی قرار گرفت و خیلی بدتر از دور از انتظار در باکس آفیس قلمداد شد.

او دوباره نقش خود به عنوان ولورین را در دو نقش بعدی‌اش پذیرفت و در دو فیلم ولورین (2013) و مردان ایکس: روزهای گذشته آینده (2014) درخشید. جکمن نقش جهش یافته‌ای محبوب را در هر دو فیلم ایفا کرد و در کنار بازیگرانی که آن‌ها نیز نقش خود را که در سری قبل ایکس من داشتند، ادامه می‌دادند، همکاری کرد. بازیگرانی چون «جنیفر لارنس» و «پاتریک استوارت» و «جیمز مکاوی». جکمن همچنین پیوند خود با صحنه را قطع نکرد و میزبانی جوایز تونی در سال 2014 را عهده‌دار شد.

در سال 2015، جکمن نقشی شریر را در فیلم «پن» محصول 2015 بازی کرد، در سال 2016، جکمن به عنوان مربی اسکی «برانسون پری» در فیلم «ادی عقاب» بازی کرد و درباره‌ی پرش کننده‌ی اسکی در المپیک به نام «مایکل ادی ادوارد» بود. او نقش برجسته‌ای را در فیلم ایکس من: آخرالزمان برجای گذاشت. او آخرین نقشش را به عنوان ولورین در بلاک باستر سال 2017 یعنی لوگان به نمایش گذاشت که نهمین فیلمش در این سبک فیلم‌ها بود.

جکمن قرار است که در کاری با نام «بزرگ‌ترین شومن»، که قرار است در دسامبر سال 2017 منتشر شود، مشارکت کند.

«من می‌دانم این چیزی که از جانب یک استرالیایی بیان می‌شود درست نیست، اما به‌دلایلی شما مجبور هستید که جشن را ترک کنید.  او این مزاح را در یک مصاحبه با Entertainment Weekly انجام داد که: اکنون زمانی برای رفتن به خانه است.

زندگی شخصی

جکمن و همسرش از سال 1996 با هم ازدواج کرده‌اند، همسرش بازیگری به نام «دی بورا لی فورنس» است که در ملبورن استرالیا به همراه دو فرزند خوانده‌شان زندگی می‌کنند. نام فرزندهای‌شان «اسکار ماکسی میلیان» و «آوا الیوت» است. آن‌ها یکدیگر را وقتی شوی تلویزیونی استرالیایی «کرلی» (1995) را می‌ساختند ملاقات کردند.

جکمن به‌خاطر نوعی سرطان تحت درمان بوده است، بیماری که معمول‌ترین شکل از سرطان پوست است، او از کارهایی برای جلوگیری و انهدام آن در شبکه‌های رسانه‌ای و اجتماعی، حمایت کرده است.