شاید در بسیاری از آثار سینمایی گریمورها تنها به رفع مشکلات نه چندان بزرگ یا تغییر قیافه‌های نه چندان سنگین بازیگران بسنده کنند، اما در مواردی ایجاد شکل و شمایلی جدید برای یک بازیگر، از حد آرایشی معمولی فراتر رفته و به هنری مثال زدنی بدل می‌شود که ارزش ستودن را دارد.

بی‌شک شما هم با آثار سینمایی که از لحاظ کار گریم و میک آپ (Make Up)، آثاری ارزشمند و در خور توجه بودند مواجه شده‌اید. مثلاً کافی است نگاهی به گریم سنگین «برد پیت» (Brad Pitt) و «کیت بلانچت» (Cate Blanchett) در فیلم «بنجامین باتن» (The Curious Case of Benjamin Button) داشته باشید تا عمق هنرنمایی تیم گریم این اثر را درک کنید، یا اگر اهل دنیای فیلم‌های فانتزی و خیال پردازانه‌ای همچون «ارباب حلقه‌ها» یا «هابیت» باشید نیز با چنین مواردی زیاد روبرو شدید که دنیای شما را دگرگون کردند.

واقعیت این است که این روزها به موازات پیشرفت دستاوردهای دنیای دیجیتال در عرصه‌ی سینما، بسیاری به دنبال به تصویر درآوردن آثاری متفاوت، جادویی و غیر متعارف هستند. و در اینجاست که علاوه بر استفاده از این امکانات جدید، گریمورها نیز به دنبال پیاده کردن ایده‌های جدید و جدیدتری می‌روند و این هنر را شکوفاتر می‌کنند.

اما در ادامه توجه شما را به شماری از جالب توجهترین آثار ارائه شده توسط گریمورهای خلاق و خوش ذوق دنیای سینما جلب میکنیم که از هیچ خلاقیت و نوآوری در ارائه‌ی اثری تحسین برانگیز خودداری نکردند. ببینید آیا شما موفق شدید این بازیگران معروف را در پس این گریم سنگین بشناسید یا خیر؟ 

actors-transformed-by-movie-makeup-eric-bana
actors-transformed-by-movie-makeup-heath-ledger
actors-transformed-by-movie-makeup-helena-bonham-carter
actors-transformed-by-movie-makeup-idris-elba
actors-transformed-by-movie-makeup-johnny-depp
actors-transformed-by-movie-makeup-michael-keaton
actors-transformed-by-movie-makeup-oscar-isaac
actors-transformed-by-movie-makeup-ralph-fiennes
actors-transformed-by-movie-makeup-rebecca-romijn
actors-transformed-by-movie-makeup-robert-englund
actors-transformed-by-movie-makeup-ron-perlman
actors-transformed-by-movie-makeup-zoe-saldana
angeline-jolie-salt55003434-638x425
h4zgiv0eoeqgqxiqa8u7
ldfwllhvq1yrsjbyzlxj
mitgtqg89rinms2nnjc7
Patricia-Tallman
qvzyc1mbopn9clzjbycg
xo5yyj8eudd7fvmieh3u
zbexypoj3eqfottsvft5