هنرمندی دانمارکی راهی جدید برای استفاده‌ی مجدد از مواد بازیافتی پیدا کرده است که رنگ و لعابی دیگر به جنگل‌های شهر کپنهاگ بخشیده‌اند. مخلوقات دست ساز این هنرمند، اکنون جادو را به این منطقه آورده و مورد توجه نیز قرار گرفته‌اند.

هنرمندی به نام «توماس دامبو» (Thomas Dambo) مدتی قبل دست به کار شده و به دنبال راهی برای استفاده‌ی مجدد از مواد بازیافتی بود. او سرانجام مسیر مورد نظرش را پیدا کرد و در طول سه سال گذشته مشغول ساخت مجسمه‌های بزرگی در گوشه و کنار جهان بود که همگی با استفاده از این مواد ساخته شده‌اند. ماحصل کار او ۲۵ اثر هنری بزرگ است که از این تعداد ۶ غول بزرگ در زادگاه خود هنرمند یعنی شهر کپنهاگ ساخته شده‌اند.

او این مجسمه‌ها را در شماری از مکان‌های مورد علاقه‌ی خود در گوشه و کنار شهر قرار داده است که مردم اغلب به دلیل خرابی مسیر، دسترسی چندانی به آنها ندارند. البته پیدا کردن مجسمه‌ها هم بی‌شباهت به یک ماجراجویی سرگرم کننده نیست؛چرا که تنها از طریق یک نقشه‌ی گنج مخصوص می‌توان به این گنجینه هنری دست یافت. به علاوه یک قطعه شعر روی سنگی در نزدیکی هر کدام از مجسمه‌ها نصب شده که رسیدن به هدف را ساده‌تر می‌کند.

این هنرمند آثار خود را از ضایعات چوبی مثل حصارهای قدیمی، ۶۰۰ تخته چوب و البته هر وسیله‌ی چوبی بی‌استفاده‌ی دیگری ساخته است. به علاوه داوطلبان محلی نیز در ساخت هر کدام از این آثار چوبی همکاری داشته‌اند که در نهایت نام یکی از آنها را روی مجسمه‌ی چوبی می‌گذارند. توماس امیدوار است مسیری که او در پیش گرفته، الهام بخش دیگر هنرمندان خلاق شود تا در جهت حفاظت از محیط زیست گام برداشته و با خلق آثاری این چنینی هم به دنیای هنر جانی دوباره ببخشند و هم اندکی از باری که بشر و زباله‌هایش به کره دوست داشتنی زمین تحمیل کرده، بکاهند.

giants-1
giants-10
giants-11
giants-12
giants-13
giants-14
giants-15
giants-16
giants-2
giants-3
giants-4
giants-5
giants-6
giants-7
giants-8
giants-9