«شیشه‌ی مخفی» (Secret Jar) یک کارگاه آموزشی مرموز است که توسط بانوی هنرمند روسی به نام «آنا» (Anna) برپا شد و نتیجه‌ی آن مجموعه‌ای جالب توجه از آثار هنری است که گویی زاییده‌ی دنیای جادویی هستند و حتی عطر این دنیا را در خود پنهان کرده‌اند.

 مجموعه‌ای از جواهرات، جعبه‌های چوبی برای نگهداری لوازم ارزشمند و البته گنجینه‌ای از مخلوقات جادویی دنیایی فراسوی نگاه ما که همگی از دل دنیای جادویی ذهن یک هنرمند پا به جهان ما گذاشته‌اند؛ این شاید بهترین توصیف برای این کلکسیون پر رمز و راز تماشایی باشد.

آنا می‌گوید که زندگی در حومه‌ی شهر از جمله دلایل او برای روی آوردن به خلق چنین آثار هنری متفاوت است؛ چرا که زندگی دور از شلوغی و ازدحام شهر مسکو به او فرصتی داده تا از زیبایی با طراوت طبیعت و فضای آرامش بخش این محیط الهام گرفته و این اتمسفر لذت بخش را در قالب آثاری هنری با دیگران به اشتراک بگذارد.

در ساخت تمامی این آثار هنری از موادی طبیعی همچون کریستال‌های ارگانیک، سنگ‌های جواهر و البته خمیر پلیمری استفاده شده است. جعبه‌های دست ساز او نیز همگی با علائم و نشانه‌هایی زیبا تزئین شده‌اند؛ به طوری که گویی متعلق به جادوگران بوده و معجون و طلسم را در خود ذخیره کرده‌اند. و در نهایت به مخلوقات این دنیای پریان می‌رسیم؛ ارواحی شگفت انگیز از دل جنگل که گاهی دلفریب و دوست داشتنی و گاهی مرموز و اندکی ترسناک به تصویر کشیده شده‌اند. نگهبانان دنیایی باستانی و محافظان غارهای اعماق کوهستان که همگی خیلی ملایم و البته رویایی بوده و نگاه بیننده را به خود جذب می‌کنند.

Russian-Craftswoman-1
Russian-Craftswoman-10
Russian-Craftswoman-11
Russian-Craftswoman-12
Russian-Craftswoman-13
Russian-Craftswoman-14
Russian-Craftswoman-15
Russian-Craftswoman-16
Russian-Craftswoman-17
Russian-Craftswoman-18
Russian-Craftswoman-19
Russian-Craftswoman-2
Russian-Craftswoman-20
Russian-Craftswoman-21
Russian-Craftswoman-3
Russian-Craftswoman-4
Russian-Craftswoman-5
Russian-Craftswoman-6
Russian-Craftswoman-7
Russian-Craftswoman-8
Russian-Craftswoman-9