کیانو ریوز یکی از بازیگران سرشناس هالیوود است که پشت چهره‌ی پرکار و محبوبش، مسائلی در زندگی اش وجود دارد که کمتر کسی از آن مطلع است. در این بخش قصد داریم، ادامه‌ی نکاتی از زندگی کیانو ریوز و چیزهایی که درباره‌ی او نمی دانستید را بیان کنیم.

در قسمت اول این مطلب با ۵ مورد از چیزهای جالبی که کمتر در رابطه با این بازیگر هالیوودی شنیده‌اید آشنا شدیم. در ادامه نکات دیگری پیرامون زندگی کیانو ریوز را خواهید فهمید.

او برای کار کردن با بازیگران محبوبش پول ناچیزی می‌گیرد

اگر ریوز واقعا بخواهد با بازیگری که مورد پسندش هست کار کند، کمتر از دستمزد معمولش می‌گیرد و قرارداد را باز می‌گذارد تا کمک کند که این اتفاق بیفتد؛ بارها گزارش شده که او دقیقا این کار را انجام داده، در نتیجه توانسته در فیلم وکیل مدافع شیطان در کنار آل پاچینو و در فیلم جایگزینی‌ها درکنار جین هکمن بدرخشد.

او در دهه‌ی ۹۰ عضو یک گروه راک آلترناتیو بود

مدت کوتاهی پس از اکران فیلم‌های بیل و تد، ریوز با یک درام‌زن اپرا، راب میلهوس دوست شد زمانی که هر دو با هم در لیگ هاکی بودند. آن‌ها فهمیدند که هردو موسیقیدان هستند و یک گروه زیرزمینی به نام داگ استار در گاراژ واقعی ریوز تشکیل دادند. داگ استار در دهه‌ی ۹۰ اجراهای دوره گردی‌اش را در لس آنجلس و اطراف آن برگزار می‌کرد. اولین آلبوم داگ استار به نام رویای کوچک در سال ۱۹۹۶ منتشر شد.

برخلاف انتظار، ریوز نه سردسته‌ی گیتاریست‌ها بود و نه خواننده‌ی رهبری کننده : این وظایف را موسیقیدانی به نام برت دومروس انجام می‌داد؛ در حالیکه میلهوس درام می‌زد و ریوز باس می‌نواخت.

او موتور سیکلت می‌سازد

ریوز از ماشین خوشش نمی‌آید و طبق خبرها تنها دو ماشین در زندگی‌اش داشته و این درحالی است که بیشتر از ۵۰ سال سن دارد. ریوز جاده‌ی باز و احساس برخورد باد به صورت را ترجیح می‌دهد؛ در حالی که شما تنها با سوار شدن روی موتور سیکلت می‌توانید آن را تجربه کنید.

او آنقدر موتور سیکلت‌ها را دوست دارد که تجارتش را به نام کمپانی آرک موتورسیکلت شروع کرد.

کمپانی که امضای آن آرک موتور سیکلت ( کا-آر-جی-تی-1) است که به همراه دوستش و بنیانگذار آرک (گارد هالینگر) آن را طراحی و ساخته‌ است ( کا-آر = کیانو ریوز و جی-تی= گارد هالینگر). سوپر بایک دو موتوره است، اجزای آن به طور سفارشی ساخته شده و هزینه‌ی هرکدامش ۷۸ هزار دلار است.

او در اینترنت باعظمت است

در ماه می سال ۲۰۱۰ یک عکاس توانست ریوز را در حالی که روی نیمکت پارک نشسته و ساندویچ می‌خورد شکار کند. در این عکس او غمگین و آشفته به نظر می‌رسد. این عکس فورا در اینترنت پخش و به عنوان ریوز غمگین شناخته‌ و الهام بخش صدها نفر شد تا با فوتوشاپ، برداشت خودشان را در توضیح اینکه چرا ریوز ناراحت است، بنویسند؛ مثلا با اضافه کردن یک جمله زیر عکس که از زبان ریوز می‌گفت : «بخاطر اینکه هروقت من بازی می‌کنم ، دیگر خودم نیستم». یا با به تصویرکشیدن ریوز در حالیکه گربه‌ها به او حمله می‌کنند...

تنها در چند هفته، مردمِ نگران شده در اینترنت، با یکدیگر متحد شده بودند که یک روز را تعطیل کنند (۱۵ ژانویه) و نام آن را روز لبخند بزن کیانو گذاشتند.

در سال ۲۰۱۱ ریوز دوباره در اینترنت خبرساز شد. او در متروی شهر نیویورک، صندلی‌اش را به زنی که کیفی به دستش بود داد و شخصی از این صحنه فیلم گرفت. دو سال بعدش یک عکس از یک نقاشی قرن شانزدهم به نام تصویری از یک مرد، که از موزه ی یوفیزی در فلورنس گرفته شده بود، در اینترنت پخش شد که اذعان داشت چقدر مرد این نقاشی به ریوز شباهت دارد. قابل ذکر است که او در سال ۲۰۰۶ در فیلم خانه‌ای روی برکه و در نقش مسافر زمان بازی کرده بوده، جوک‌های فراوانی در این مورد ساخته شد.

سفر به زمان تنها افسانه درباره‌ی ریوز نیست؛ مثلا اینکه به نظر می‌رسد او در تمام فیلم‌هایی که بازی کرده است می‌گوید : هوآ ! اما در واقع او تنها در چهار فیلم از این اصطلاح استفاده کرده است : ماتریکس، نقطه‌ی فروپاشی و دو فیلم ماجراجویی بیل و تد.