سرویس فرهنگی و هنری

۱۰ بازیگری که می‌توانند بعد از هیوجکمن، نقش ولوورین را بازی کنند

هیوجکمن در نقش ولورین

فکر کردن درباره‌اش خیلی سخت است اما چه بخواهیم چه نخواهیم، هیوجکمن می‌خواهد پنجه‌هایش را بعد از بازی در فیلم ولورین محصول 2017 قطع کند. کسی نمی‌تواند این بازیگر را سرزنش کند که چرا بعد از پانزده سال بازی در یکی از کاراکترهای ایکس‌من، قصد رفتن دارد،  اما رفتن او مطمئنا ضربه‌ی بزرگی به طرفداران کتاب‌های کمیک و کمپانی فاکس وارد می‌کند. به هر حال مطمئنا رفتن او پایان این کاراکتر خواهد بود. بحثی وجود دارد که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد و آن اینکه چند سالی برای ساخت ولورین وقفه ایجاد شود اما در این صورت این کاراکتر دیگر در آن حد نخواهد بود و ضمنا استودیو باید هرسال فیلم‌های ولورین را بسازد. بنابراین به عنوان یک تکلیف فوق العاده سخت، چه کسی می‌تواند نفر بعدی باشد؟ چه کسی این شنل را خواهد پوشید؟ بتمن، مردعنکبوتی، سوپرمن و دیگران... مثال‌های بزرگی از ابرقهرمانانی هستند که وقتی زمان، آن‌ها را طلب کرد دوباره طرح ریزی شدند و اینجا شما ده بازیگر با سن و قد متفاوت، از سرتاسر جهان خواهی یافت که می‌توانند برای فیلم ولورین، بهترین گزینه باشند.

۱۰. سم ورثینگتون

یک زمان، سم ورثینگتون بهترین گزینه‌ بود اما حتی درخشش در پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ «آواتار» نتوانست مواهب بزرگی را برای این بازیگر استرالیایی به ارمغان بیاورد. با فیلم‌هایی نظیر «رستگاری نابودگر» و «برخورد تایتان‌ها» مورد تحسین قرار گرفت (و حتی لهجه‌ی طفره‌روی آمریکایی او مانع از تحسین منتقدین نشد.)  گذشته از این، این موضوع قابل انکار نیست که او بازیگر خوبی است و پیشرفت خیلی خوبی در سال‌های اخیر از خود نشان داده است، در حالیکه نقش یک ابرقهرمان تنها چیزی است که او احتیاج دارد تا دوباره به ردیف یک بازیگران برگردد. با یادآوری نقش‌های متفاوت او در فیلم‌هایی که نامشان در بالا ذکر شد، سم ورثینگتون ثابت کرده است که  می‌داند چطور نقش‌هایی نظیر نقشی که ولورین به آن نیاز دارد را به خوبی دربیاورد. در نتیجه او می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

۹.آرون پال

با نگاهی به سریال بریکینگ بد، قسمت‌های برابری در ایجاد خشم و گیج‌کنندگی وجود دارد که آرون پال به کمرنگی در آن نقش‌ها ظاهر شده است. شاید این بخاطر آن است که او در عالم بازیگری جفت جسی پینکمان شده است اما در هر صورت، این بازیگر در دوران بازیگری‌اش انتخاب‌های سوال برانگیزی داشته است.  او هنوز در فیلم‌های سینمایی خوب ادامه می‌دهد، فیلم‌هایی نظیر «جنون سرعت» و «هجرت : خدایان و پادشاهان» اما این واقعا از بدشانسی او بوده که این فیلم‌ها، خوب دریافت نشده‌اند. ولورین می‌تواند نقش خوبی برای او باشد.

او یک اندام چهارشانه و مناسب برای ایفای این نقش دارد و همین‌طور توانایی‌های اثبات شده‌ای در نوع خاصی از قابلیت انفجار در صحنه دارد، چیزی که برای شخصیت تغییرپذیری مثل لوگان می‌تواند کامل باشد.

۸. جول ادگرتون

در سن 41 سالگی، ادگرتون به جوانی هیوجکمن نیست اما ولورین هم دقیقا یک شخصیت جوان نیست. اگر کمپانی فاکس بخواهد که از یک کهنه‌کار با موهای خاکستری در سه گانه‌ی بعدی ایکس‌من استفاده کند، در این صورت این بازیگر مطمئنا از لحاظ ظاهر و سن کاملا مناسب است. ادگرتون دقیقا همزاد جکمن نیست اما آن‌ها به اندازه‌ی کافی در به وجود آوردن یک تحول خیلی ریز مانند هم هستند. و همچنین این بازیگر یک هنرمند دارای هیبت است، و این یک امتیاز محسوب می‌شود. فقط به آن رزمجویی فکر کنید که سختی لازم برای به دوش کشیدن این نقش را داشته باشد. و ادگرتون همچنین یک کارگردان خوب است، ما می‌توانیم او را ببینیم که در یک فیلم انفرادی دیگر خودش را کارگردانی کند!

۷. اسکات ایستوود

برای مدت زیادی است که هواداران کتاب‌های کمیک، کلینت ایستوود (پدر اسکات) را به عنوان لوگان پیر قلمداد کرده‌اند، این ایده‌ی جالبی است اما نظرتان چیست اگر پسر او شنل ولورین را بپوشد؟  او منتقدین را در فیلم «خشن» و «طولانی ترین گردش» تحت تاثیر قرار داد و بزودی در جوخه‌ی انتحار، دیده خواهد شد در نتیجه یک نقش پر رنگ مثل این قطعا در آینده‌ای نزدیک میسر خواهد شد. یک نگاه سریع به گوگل بیندازید، عکس‌هایی از سیگار کشیدن ایستوود را پیدا خواهید‌ کرد که نقش ولورین را فریاد می‌زند. اما ظاهر به کنار، او قابلیت‌های بسیار بالایی برای نمایش تازه‌ی این شخصیت دارد. او یک ناشناخته نیست اما به انداز‌ی کافی هم شناخته شده نیست تا ویژگی های دیده شده و تکراری خودش را بیاورد و این یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

۶. لیام همسورث

برادر لیام همسورث«کریس» در نقش «تور» به موفقیت‌های بزرگی رسیده است و این جای حیرت است که ستاره‌ی فیلم «بازی های عطش» قبلا در نقش‌های بزرگ کمپانی‌های مارول و دی سی بازی نکرده است. با نقش اول در فیلم «روز استقلال : بازخیز» خیلی زود چهره‌ی او می‌توانست به طور چندبرابری برجسته شود. در سن 25 سالگی، او می‌توانست یقینا نمونه‌ی جوان این قهرمان تغییرپذیر باشد اما با درنظر گرفتن این موضوع که هیوجکمن بیشتر از 30 دهه از عمرش گذشته بود که در ایکس‌من درخشید بنابراین این تغییر، خیلی بد نمی‌شد. مثل برادرش، لیام یک غرور و دلربایی خاصی دارد اما درعین حال یک حضور رعب آور و با هیبت از او در فیلم کافی است که شما مطمئن شوید اصلا تمایل ندارید با او سر یک سفره غذا بخورید!

۵. کیت هرینگتون

بدون توجه به اینکه آیا کاراکتر «جان ساو» در ادامه‌ی فیلم تاج و تخت زنده بماند یا نماند، این فیلم طی سال‌های آینده خاتمه خواهد یافت و هرینگتون نیاز و البته استحقاق آن را هم دارد که در فیلم‌های بهتری بازی کند. به همان قدر که او در سریال هایHBO  دوست داشتنی است، این بازیگر همچنین یک بی‌رحمی و تاریکی در نوع بازی‌اش وجود دارد که تضمین می‌کند او می‌تواند به خوبی از پس نقشی مثل ولورین بربیاید. به تاریخچه‌ی شخصیت ولورین نگاه کنید،کسی که در جزیره‌ی «مادریپور» برای سال‌ها میان خلافکارها زندگی کرده و ببینید که هرینگتون برای این ورژن، چقدر مناسب است. حتی قد او نیز خیلی نزدیک به قد شخصیت ولورین است، چیزی که می‌تواند باعث خوشحالی طرفدارانی باشد که از قد خیلی بلند هیوجکمن ناراضی بودند.

۴. جک اوکانل

فیلم 71،  استارد آپ، شکست ناپذیر و در یک عبارت ساده: جک اوکانل فوق العاده است. بزودی می‌توان پیش‌بینی کرد که یکی از آن مجسمه‌های طلایی کوچک (اسکار) بی شک به این بازیگر بریتانیایی خواهد رسید. اما بازی در یک فیلم ابرقهرمانی، می‌تواند تنها چیزی باشد که او برای پررنگ شدن چهره اش، فراتر از فیلم‌هایی که تاکنون بازی کرده است لازم دارد. اما چرا ولوورین؟ «اوکانل» از یک نقش ترساننده‌ی خالی، فراتر رفته است و خودش را تا یک نقش اکشن ارتقا بخشیده، به عنوان مثال در فیلمی نظیر« 300 : ظهور یک امپراطور» شما می‌توانید این را ببینید. به هرحال عمق زیادی در نوع بازی او وجود دارد و بدون توجه به اینکه کمپانی فاکس چه پارامترهایی برای ولورین می‌خواهد، اوکانل قطعا قابلیت‌های خوبی برای همه‌ی آن‌ها دارد.

۳. نورمن ریداس

شخصیت دارلی در سریال مردگان متحرک، مانند شخصیت ولورین جذاب است. او خود را منزوی کرده است، یک موتورسیکلت می‌راند و کاراکتر سیاه و سختی دارد، کسی که همواره در مبارزه می‌شود به او تکیه کرد. مشکل زیادی نیست که این دو ذاتا در نوع شخصیت فیلمی، با هم فرق دارند و البته اینکه نورمن می‌تواند خیلی پارامترهای دیگر را به این نقش اضافه کند. به راحتی می‌توان تصور کرد که ولورینِ نورمن ، نسبت به ولورینِ هیوجکمن خیلی حیوانی‌تر به نظر برسد، و با تمرکز بیشتر روی عدم توانایی او برای اینکه‌ی به سادگی بتواند یکی از اعضای ایکس‌من شود به خاطر گذشته‌ی ترسناک و طبیعت خشنی که دارد. بنابراین، نه همه‌ی شخصیت دارلی با پنجه‌های ولورین اما بعضی چیزهای نزدیک به آن، با استعداد بی نهایت بازیگر می‌تواند ترکیب شود و نشان دهد که او قابلیت چه چیزهایی دیگری را دارد.

۲. جیک جیلنهال

آیا اولین تصویر رسمی جیک جیلنهال در فیلم «چپ دست» را به یاد می‌آورید؟ روی این عکس، پنجه و عضله را هم فوتوشاپ کنید و اکنون شما ولورین بعدی را خواهید داشت! نقش ولورین برای ستاره‌ی فیلم اورست که شدیدا با هیوجکمن تفاوت دارد، ممکن است یک انتخاب خلاف عرف به نظر برسد اما او ما را در سال‌های اخیر، بارها و بارها شگفت زده کرده به طوری که او می‌تواند بدون توجه به اینکه چه نقشی را بازی می‌کند اجراهای باورنکردنی و متفاوتی را ارائه کند. هیچ دلیلی وجود ندارد که نقش ولورین را به او ندهند و او می‌تواند یک انتخاب ناب برای لوگن باشد کسی که آمادگی این را دارد که یک نقش متفاوت به عنوان عضوی از مردان ایکس یا در واقع هر ورژنی از این کاراکتر را به نمایش بگذارد. او احتمالا می‌تواند این شنل زرد را بپوشد.

۱. تام هاردی

او شخصیت موردعلاقه‌ی هیوجکمن برای پوشیدن شنل ولورین است و فهمیدنِ اینکه چرا او‌، خیلی سخت نیست. این بازیگر استرالیایی همیشه در نقش‌ها فوق العاده بوده است اما هرگز به او شانس بازی در نقش‌هایی مثل لوگن داده نشده است به فیلم‌هایی مثل «افسانه» و «برانسون» با بازی تام هاردی نگاه کنید، آیا می‌توانید ولورینِ تام هاردی را تصور کنید که با پنجه‌هایش آدم بدها را می‌درد، در حالیکه لبخندی بر لب دارد؟ البته که می‌توانید! و این حقیقت دارد که او به این نقش به عنوان یک پاداش نگاه کند. بدون اینکه بخواهیم به طور غیرضروری در نقش یک منتقد ظاهر شویم، ولورین هیوجکمن همیشه مقداری متمدن بوده است و هاردی می‌تواند بعضی از ویژگی‌های اجرایش در فیلم «مدمکس: جاده ی خشم» را با خود بیاورد که اتفاق جالبی خواهد بود، اتفاقی که اگر رخ ندهد همه‌ی ما افسوس خواهیم خورد. 

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید