کشور ژاپن در کنار جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی، با شماری از جشنواره‌های مرتبط با طبیعت نیز درسرتاسر جهان شناخته شده است که «هانامی» یا جشن شکفتن شکوفه‌های گیلاس یکی از آنهاست. اما در آستانه‌ی بهار و پیش از شکفتن ساکورا، درختان آلو در ژاپن به گل نشسته‌اند.

«هیدنوبو سوزوکی» (Hidenonbu Suzuki) عکاس خوش ذوق ژاپنی است که به ویژه به ثبت مناظر بهاری زادگاهش علاقه‌ی فراوانی دارد و از دید او، فصل شکفتن شکوفه های آلو، بهترین زمان سال برای عکاسی کردن است. 

با وجود اینکه شکفتن شکوفه های گیلاس یا همان «ساکورا» (Sacura) معروف‌ترین رویداد بهاری کشور ژاپن است، اما شکوفه‌های زیبا و خوش عطر و بوی آلو زودتر حضور خود را به رخ کشیده‌اند. تماشای این مناظر بدیع و مسحور کننده این عکاس را به وجد آورد؛ به طوری که دوربین به دست گرفت و گوشه‌ای از این زیبایی ناب و پر جلوه‌ی طبیعت را ثبت و ضبط کرده است.

فصل بهار بهترین موعد سال برای بازدید از کشور ژاپن است که بیننده را با زیبایی طبیعت شگفت زده می‌کند. این گوشه و آن گوشه شاهد هزاران شکوفه‌های سفید و صورتی گیلاس هستیم که با وزش نسیم عطری دلفریب می‌پراکنند. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم در این واپسین روزهای زمستانی، با تماشای این تصاویر زیبا به پیشواز بهار بروید.

plum-1
plum-10
plum-11
plum-12
plum-13
plum-14
plum-15
plum-16
plum-2
plum-3
plum-4
plum-5
plum-6
plum-7
plum-8
plum-9