نمایش یک لبخند یا ریزش قطرات اشک، نمایشی از شادمانی یا اندوه، در نهایت یک هنرمند زمانی احساس بهتری خواهد داشت که سعی می‌کند با هر حرکت قلم موی خود احساسی ناب و تماشایی را به تصویر بکشد. هنرمندی که این بار به سراغش رفته‌ایم، با چنین هدفی از ماده‌ای متفاوت برای کار خود بهره گرفته است.

هنرمندی خوش قریحه به نام «Nuria Salcedo » معتقد است که طراحی پرتره در اصل به معنای بیان احساسات شخصی افراد است. او باور دارد که هر کسی بسته به حال و هوای خود، حرفی برای گفتن دارد. اما در نظر این هنرمند مهم‌ترین چیز در این میان تنها بیان یک پیغام خاص در قالب اثری هنری نیست؛ بلکه مهم این است که بیننده با تماشای هر اثری هنری، معنا و مفهوم آن را درک کرده و نسبت به آن واکنش نشان دهد و بهترین راه برای این کار، دخیل کردن احساسات در روند کار است.

مدتی است که استفاده از قهوه به عنوان یک تکنیک نقاشی پذیرفته شده و از نظر هنری به کار کردن با آبرنگ شباهت دارد، اما در عین حال از جذابیت‌های خاصی نیز برخوردار است. این هنرمند هم سعی کرده در عین استفاده از این ماده، با کمک گرفتن از مداد جزئیات بیشتری را به آثار خود اضافه کند. استفاده از قهوه در مقام یک تکنیک هنری، جالب توجه است و هنرمند ما سعی کرده، جذابیت بیشتری به کارهای خود بخشیده و با اضافه کردن جزئیات بیشتر، کیفیت نهایی کار خود را بالا و بالاتر ببرد.

در ادامه توجه شما را به گوشه‌ای از آثار این هنرمند جلب می‌کنیم که با استفاده از قهوه و البته کمک گرفتن از مداد قهوه‌ای رنگ کشیده شده است.