تصور کنید که در مراسم مهمی شما را به عنوان برنده دعوت به روی صحنه می‌کنند. شاد و خوشحال از جای خود بلند می‌شوید. دیگران به شما تبریک می‌گویند. شما را در آغوش می‌گیرند و هیاهوی هیجان‌اگیزی در آن لحظه راه می‌افتد. اما...

اما همین که روی صحنه می‌روید و در حال احوالپرسی با بقیه هستید اعلام می‌کنند که این جایزه به شما تعلق ندارد و اسم شما اشتباه اعلام شده است.چه حالی به شما دست می‌دهد؟

این وضعیت درست حالتی است که دست‌اندرکاران فیلم لا لا لند در مراسم اسکار تجربه کردند. البته این اشتباه در ظاهر مشکل خاصی ایجاد نکرد، اما با واکنش‌های زیادی از سوی اهالی هالیوود مواجه شد.

جیمی کمیل پس از معلوم شدن اشتباه سعی کرد فضا را آرام کند. او گفت که از ناامید کردن دیگران متنفر هستیم، اما جمعیت واقعا ناراحت بودند.

دیگر واکنش‌ها راه به فضای توییتر باز کرد. توییت‌های بعضی حالت اعتراض و بعضی هم حالت شوخی داشت.

جسیکا چستین هنرپیشه‌ی معروف هالیوود گفت:

کاش قبل از آمدن اعضای تیم لا لا لند به صحنه، مجریان مراسم متوجه این اشتباه می‌شدند. واقعا برای تولیدکنندگان لا لا لند احساس بدی به من دست داد؛ ضمن این که برای دست‌اندرکاران مهتاب هم ناراحت شدم . آن‌ها استحقاق این را داشتند که تجربه‌ی بهتر و کامل‌تری از برنده بودن خود داشته باشند.

جوزف گوردون در توییتی نوشت:

اگر فیلم مهتاب را ندیده بودم برای اسکار «هشتگ اسکار شیر تو شیر» می‌ساختم.  ولی این فیلم هم مانند لا لا لند بسیار زیبا بود.

بیلی کریستال هم در توییتی به شوخی عنوان کرد:

چه پایان جالبی. کاش در روز رای گیری چنین اتفاقی می‌افتاد.

هر چند که آکادمی اسکار پس از این اشتباه عذرخواهی رسمی کرده است؛ اما طبیعتا چنین اشتباهی تا مدت‌های طولانی در ذهن افراد باقی خواهد ماند.