آکادمی اسکار از هر راه ممکن سعی می‌کند از افشای اسامی برگزیدگان این رقابت پرهیز کرده و آنها را تا زمان اجرای مراسم مخفی نگاه دارد. به همین خاطر روند اهدای جوایز اسکار نیز دارای ریزه‌کاری‌های جالبی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

برای پرهیز از درز اطلاعات اسامی برندگان اسکار پیش از شروع مراسم، مجسمه‌های اسکار  بدون برخورداری از پلاک شناسایی و عنوان برنده به افراد اهدا می‌شود. تا سال ۲۰۱۰ برندگان بعد از دریافت مجسمه اسکار، آن را به آکادمی بازگردانده و چند هفته‌ای را منتظر دریافت مجسمه جدید با حکاکی نام خودشان باقی می‌ماندند.

اما از سال ۲۰۱۰ این روند تغییر کرده و اکنون برندگان این حق انتخاب را دارند که در مهمانی که بلافاصله بعد از مراسم اسکار برگزار می‌شود، مجسمه‌های خود را برای حکاکی اسم و مشخصات به بخش مربوطه تحویل دهند. شرکت آونز که تولید مجسمه‌های اسکار را برعهده دارد، حدود ۱۹۷ پلاک فاقد مشخصات را برای تمامی نامزدهای معرفی شده در مراسم اسکار آماده می‌کند که اسامی برندگان نهایی بعداْ روی آنها حک می‌شود. در ادامه باقی پلاک‌هایی که متعلق به نامزدهایی است که موفق به دریافت جایزه نشدند نیز از بین برده خواهند شد.