گذشت سال‌ها رفته رفته ستارگان دیروز سینما را به دوران پیری هدایت می‌کند و اینگونه است که هر ساله شاهد درگذشت شماری از آنها هستیم. هر ساله در مراسم اسکار، خاطره‌ی این هنرمندان مرحوم گرامی داشته می‌شود؛ اما ظاهراً در مراسم اسکار شاهد گرامیداشت شمار بیشتری از استعدادهای دیروز سینما خواهیم بود.

 هر سال یکی از تأثیرگذارترین بخش‌های اسکار به یادبود خاطره‌ی درگذشت‌گان صنعت فیلم و سینما در سالی که گذشت، اختصاص دارد که از قضا یکی از پر احساس‌ترین بخش‌های این مراسم است. اما ظاهراً امسال آمار هنرمندانی که از بین ما رفته‌اند، بیش از حد تصور بوده است.

در این میان می‌توان به اسامی معروفی همچون ستاره جنگ‌های ستاره‌ای «کری فیشر» و مادرش «دبی رینولدز» که در فاصله‌ی چند روز از یکدیگر دار فانی را وداع گفتند، اشاره کرد. همچنین «جان هارت»، «جین وایلدر»، «ماری تایلر مور»، «آنتون یلچین»، «کرتیس هانسن»، «گری مارشال» و «مایکل چیمینو» اشاره کرد که استعداد و توانایی‌های مثال زدنی آنها در این حرفه، به خوبی در یاد و خاطره‌ی اهالی سینما باقی مانده و خواهد ماند.

«آلن ریکمن»، پرفسور اسنیپ جدی و بدخلق مجموعه فیلم‌های هری پاتر و «دیوید باوی» نیز هر دو در ماه ژانویه‌ی سال گذشته میلادی فوت کردند که در مراسم سال ۲۰۱۶ یاد و خاطره‌ی آنها گرامی داشته شد.