دنیای موسیقی امسال نیز سهمی از جوایز اسکار را به خود اختصاص داده است. البته هنوز باید منتظر آغاز مراسم و اعلام برندگان بخش موسیقی فیلم و ترانه اصلی بود؛ ترانه‌هایی که قرار است در شب مراسم به صورت زنده اجرا شوند.

«جاستین تیمبرلیک» (Justin Timberlake)، «جان لجند (John Legend) ، «استینگ» (Sting) و «لین مانوئل میرانادا» (Lin Manuel Miranda) قرار است با اجرای ترانه‌های نامزد اسکار سال جاری میلادی، سالن «دالبی تیتر» (Dolby Theatre) را به دست امواج پرشور و نشاط موسیقی بسپارند.

 تهیه کنندگان اسکار «مایکا دی لوکاس» (Michael De Lucas) و «جنیفر تاد» (Jennifer Todd) ضمن تأیید این مطلب، اعلام کردند که هر ۵ ترانه نامزد اسکار در جریان برگزاری این مراسم اجرا خواهند شد. از جمله ترانه‌ای از انیمیشن محبوب این روزها «موآنا» با عنوان «تا کجا باید بروم»، «صندلی خالی» ترانه‌ی فیلم «جیم: داستان جیمز فلوی»، ترانه‌ی «نمی‌توان احساس را متوقف کرد» با اجرای جاستین تیمبرلیک از فیلم «ترول‌ها» و دو ترانه «شهر ستارگان» و «احمق‌هایی که رویا دارند» از فیلم لالالند که امسال با نامزدی در ۱۴ رشته، به شدت خبرساز شده است.

باید منتظر بود و دید که در نهایت کدام یکی از آنها گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده و موفق به دریافت جایزه‌ی اسکار خواهد شد؟