این روزها استفاده از نمد و پشم ظاهراً بسیار متداول و مرسوم شده و نظر هم هنرمندان و هم هنردوستان را معطوف خود کرده است و در این میان هنرمندی از کشور سردسیر روسیه نیز سعی کرده با ساخت عروسک و اسباب بازی‌های نمدی دلفریب، حسی از گرما را به خریداران آثارش هدیه دهد.

خانه‌های کوچک و حیوانات بامزه و دوست داشتنی همگی از محصولات یک فروشگاه هنری هستند که توسط بانوی هنرمند روس «دیانا لاتیشیوا» (Diana Latysheva) اداره می‌شود. خانم دیانا از حدود پنج سال پیش به ساخت آثار هنری با استفاده از نمد و پشم روی آورد. او می‌گوید که کار کردن با پشم او را به یاد خاطرات دوران کودکی‌اش می‌اندازد؛ زمانی که با خمیرهای اسباب بازی سرگرم بود. از نظر این هنرمند هر دو ماده فرصتی بی‌نظیر برای خلق آثاری جالب و استفاده از قدرت تخیل و خلاقیت را در اختیار او قرار داده‌اند. در واقع کار با این مواد هیچ محدودیتی را در مقابل این هنرمند قرار نداده و به او مجالی برای خلق آثار متفاوت و خیال انگیز بخشیده‌اند.

در میان آثار او خانه‌های کوچک روستایی حال و هوایی دلچسب و رویایی دارند که همراه با جزئیاتی جالب و الهام گرفته از دنیای واقعی و در چهار فصل، جلوه و نمایی جالب و دلپذیر پیدا کرده‌اند. از سوی دیگر عروسک‌های پشمی این هنرمند هم ظاهری بانمک و متفاوت دارند؛ گربه‌های آوازه خوان، جغدهای بامزه‌ی غمگین و سگ‌های دیوانه همگی به خوبی در جلب نظر بیننده موفق کرده و او را شیفته‌ی هنرمندی خانم دیانا می‌کنند.

دیانا می‌گوید که از خلق این عروسک و آثار هنری خشنود است؛ چرا که اینگونه به مردم احساس بهتری بخشیده و لبخند را به لب‌های آنها می‌آورد. او سعی کرده روحی مملو از احساسات و عواطف واقعی را چاشنی کارش کرده و به مجموعه‌ی آثارش حال و هوایی فرح‌بخش و دلپذیر ببخشد.

بد نیست شما هم نگاهی به گوشه‌ای از آثار این هنرمند داشته باشید و ببینید او تا چه حد در انتقال این احساسات و مفاهیم موفق عمل کرده است؟

 

Funny-Felted-Toys-0
Funny-Felted-Toys-01
Funny-Felted-Toys-02
Funny-Felted-Toys-1
Funny-Felted-Toys-10
Funny-Felted-Toys-11
Funny-Felted-Toys-12
Funny-Felted-Toys-13
Funny-Felted-Toys-14
Funny-Felted-Toys-15
Funny-Felted-Toys-16
Funny-Felted-Toys-2
Funny-Felted-Toys-3
Funny-Felted-Toys-4
Funny-Felted-Toys-5
Funny-Felted-Toys-6
Funny-Felted-Toys-7
Funny-Felted-Toys-8
Funny-Felted-Toys-9