پاریس همیشه به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخته شده و معروف است، اما با تصویب یک قانون جدید، قرار است این شهر به مراتب زیبا و دلفریب‌تر شود. قانونی که به شهروندان اجازه می‌دهد طبیعت را هر چه بیشتر در زندگی شهری امروز دخیل کرده و به نمایش بگذارند.

قرار است عروس شهرهای جهان یعنی پاریس زیبا و خاطره‌انگیز بیش از پیش جذابیت پیدا کند؛ چرا که قانونی جدید که چند ماه قبل به تصویب رسیده است به شهروندان پاریسی اجازه می‌دهد، یا در واقع آنها را تشویق می‌کند تا باغ و باغچه‌های زیبای شهری خود را تا حد ممکن توسعه دهند.

پاریسی‌ها از زمان تصویب این قانون می‌توانند بر طبق اجازه نامه مخصوص سه ساله، همه نوع میوه، سبزی و گل و گیاه را کشت و پرورش دهند. البته این باغ‌ها باید طبق اصولی خاص و استفاده از روش‌های درست تهیه و تدارک دیده شده باشند؛ یعنی در وهله‌ی نخست هیچ خبری از آفت کش و دیگر سموم خطرناک زیست محیطی نیست.

از طرف دیگر شهر پاریس قرار است برای باغ داران جدید خود امکانات خاصی در نظر بگیرد؛ از جمله کیت‌های مخصوص گیاهی که شامل انواع دانه‌ها و خاک مناسب است و به آنها اجازه می‌دهد حتی پروژه‌های گیاهی خود را در «کیک استارتر» هم دنبال کنند.

تمامی این برنامه‌ها و امتیازات ویژه در جهت برنامه‌ی شهردار پاریس «آنه هیدالگو» (Anne Hidalgo) است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، صد هکتار به فضای سبز پاریس همیشه دلفریب اضافه کند.

plant-urban-gardens-anyone-law-paris-14
plant-urban-gardens-anyone-law-paris-1a
plant-urban-gardens-anyone-law-paris-3a
plant-urban-gardens-anyone-law-paris-4a
plant-urban-gardens-anyone-law-paris-5ajpg
plant-urban-gardens-anyone-law-paris-6a