سرویس فرهنگی و هنری

دنیای عکاسی: دهکده روباه‌ ها در ژاپن

بازدید از دهکده روباه در ژاپن و عکاسی از این مخلوقات زیبا

در ماه ژانویه سال جاری میلادی، «ناتاشا پوئنته» (Natasha Puente) جهانگرد و عکاس ۲۹ ساله‌ی مکزیکی سفری به کشور ژاپن داشت؛ فرصتی که نمی‌شد به سادگی از کنارش گذشت. البته علت اصلی این علاقه بازدید از دهکده‌ی معروف روباه‌ها بود که ناتاشا مدت‌ها آرزوی بازدید کردن از آن را در سر می‌پروراند.

او طی سفری دوساعته خود را به «شیرویشی» (Shiroishi) در منطقه‌ی «میاگی» (Miyagi) رساند و به محض رسیدن یک تاکسی گرفت و به سوی مقصد روانه شد. او می‌گوید که مردم ژاپن رفتاری بسیار دوستانه دارند و از هیچ کمکی به مسافران دریغ نمی‌کنند. به هر حال سرانجام بعد از نیم ساعت رانندگی، آنها به مقصد رسیدند. هزینه‌ی ورود به این دهکده هزار ین معادل هشت دلار آمریکاست و به بازدید کنندگان به زبان انگلیسی توضیحاتی در مورد نحوه‌ی رفتار صحیح با روباه‌ها داده می‌شود.

به عنوان مثال اینکه اگر یک روباه بیش از اندازه به فرد نزدیک شد، نباید ترس و وحشت نشان داد؛ چرا که آنها ممکن است از پشت به افراد حمله کرده و آنها را گاز بگیرند؛ در مقابل بهتر است بر رفتار خود تسلط داشته و از موضع قدرت با حیوانات برخورد کنید. به علاوه بازدیدکنندگان باید به دقت مراقب کوله پشتی و دیگر وسایل شخصی خود باشند؛ چرا که به هر حال اینجا قلمروی حیوانات است و ممکن است هر اتفاقی بیفتد. از جمله کثیف شدن لوازم و وسایل شخصی با فضولات حیوانات. و نکته‌ی بسیار مهم اینکه تحت هیچ شرایطی برای لمس کردن حیوانات تلاش نکنند.

اما به هر حال عکاس ما ظاهراً به هیچ کدام از این قوانین اهمیتی نداد؛ چرا که او از راهی بسیار دور به این سرزمین سفر کرده و تمام آرزویش حضور در کنار این حیوانات و لذت بردن از هر ثانیه این گشت و گذار بود. در ادامه توجه شما را به تجربیات او که در قاب تصویر ثبت و ضبط شده‌اند جلب می‌کنیم.

Fox-Village-1
Fox-Village-10
Fox-Village-11
Fox-Village-2
Fox-Village-3
Fox-Village-4
Fox-Village-5
Fox-Village-6
Fox-Village-7
Fox-Village-8
Fox-Village-9

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید