بعد از اجرای فوق العاده مراسم جوایز Emmy در سال 2016، جیمی كیمل ،مجری هشتاد و نهمین مراسم زنده اسكار در 26 فوریه 2017 (۸ اسفند ۱۳۹۵) در شبكه تلویزیونی ABC خواهد بود.

این اولین باری خواهد بود كه مجری برنامه یعنی Jimmy Kimmel ،مجری مراسم اهدای جوایز اسكار خواهد بود؛ هر چند كه هر سال ، تماشاگران از دیدن برنامه او لذت میبرند . خود كیمل نیز بعد از توییت «این مساله شوخی نیست» ، این شایعه كه او مجری این مراسم خواهد بود را تایید كرده است. 

بله، من میزبان مراسم اسكار خواهم بود. این یك شوخی نیست. و اگر شوخی باشد، انتقام من از @TheAcademy ، وحشتناك و شیرین خواهد بود.

علاوه بر اجراهای شبانه و فوق‌العاده او ، برنامه‌های «جیمی كیمل: بعد از مراسم اسكار» و «جیمی كیمل: شب بازی» برای داشتن فیلم‌های كمدی پرستاره، خیلی مشهور هستند. این ویدئوها اعم از :

«I’m F**king Matt Damon» ،   «I’m F**king Ben Affleck» ، «Movie: The Movie» و «Movie: The Movie 2V» ، در تلویزیون و اینترنت ، بسیار محبوب شده‌اند.

در ژانویه ۲۰۱۳، در مراسم مشاهیر هالیوود، كیمل به گرفتن یك ستاره مفتخر شد. در سال ۲۰۱۲، او مجری مراسم رسمی جایزه Emmy و مراسم شام سالانه خبرنگاران كاخ سفید در واشنگتن دی سی بود. او دوباره در سال ۲۰۱۶ ، مجری مراسم Emmy بود تا باعث جار و جنجال در رسانه ها شود.

بعد از ۱۲ سال مجری گری در رادیو صبح، كیمل، كار خودش را در تلویزیون به عنوان مجری همكار در برنامه «پول بن استین را ببرنده شوید» در شبكه Comedy Central آغاز كرد كه برای آن اجرا ، برنده‌ی جایزه Emmy در سال ۱۹۹۹ به عنوان بهترین مجری مسابقه‌ای شد. او مجری مشترك، دستیار كارگردان و تولید كننده ۱۰۰ قسمت از نمایش The Man برای شبكه‌ی Comedy Central بود. او همچنین برای چهار فصل، مجری برنامه‌ی زنده Fox NFL Sunday، دستیار كارگردان و تهیه كننده در برنامه Crank Yankers برای شبكه Comedy Central / MTV، و دستیار كارگردان و تهیه كننده برنامه‌ی Andy Milonakis برای شبكه‌های MTV و MTV2 بوده است.