عکاسان معمولاً از روش‌های مختلفی برای ثبت تصاویر زیبا و متفاوت بهره می‌برند؛ استفاده از نور فرابنفش یکی از این روش‌هاست که البته به لطف عکاسی آمریکایی، اکنون با کمک این روش می‌توان تماشاگر تصاویری کاملاً متفاوت و جادویی از گل‌ها بود.

عکاسی ۲۸ ساله ساکن کالیفرنیای جنوبی به نام «کریگ باروز» (Craig Burrows)، با کمک روشی خاص تصاویری زیبا و شگفت انگیز از گل‌ها و گیاهان به ثبت رسانده است. در این روش که به اختصار «UVIVF» یا (ultraviolet-induced visible fluorescence) نامیده می‌شود، از اشعه‌ی ماورای بنفش قابل رؤیت استفاده می‌شود. اگر تا به حال چیزی در مورد این روش نشنیده‌اید، جای چندان تعجبی نیست؛ چرا که این روش در واقعی فرآیندی کمتر شناخته شده است که باعث به درخشش افتادن اجسام در حضور اشعه‌ی فرابنفش قوی می‌شود.

در حالت عادی اشعه‌ی فرابنفش از لنز دوربین عبور داده نمی‌شود؛ اما آقای باروز با استفاده از فیلترهای مخصوص این مشکل را حل کرد. این فیلتر تنها به نور مادون قرمز و فرابنفش اجازه عبور می‌دهد. در نهایت سوژه عکاسی که متشکل از گل‌ها و گیاهان بود، این نور را جذب کرده و آن را در طول موج‌های مختلفی بازتاب می‌دهد که به عکاس اجازه می‌دهد تصاویری رنگارنگ، شاد و سرزنده را به ثبت برساند که با حالت طبیعی گیاهان زمین تا آسمان تفاوت دارد.

این عکاس خوش ذوق در شروع این تجربه، کار خود را گل‌ها و چیزهای کوچک آغاز کرد؛ اما در ادامه قصد دارد به فضاهای بزرگ‌تر رفته و این تجربه‌ی جدید را در مکان‌های متنوع‌تری به بوته‌ی آزمایش بگذارد.

در ادامه بد نیست نگاهی به محصول این روش نوین داشته باشیم.

craig-burrows-fluorescent-flowers-10
craig-burrows-fluorescent-flowers-11
craig-burrows-fluorescent-flowers-3
craig-burrows-fluorescent-flowers-4
craig-burrows-fluorescent-flowers-5
craig-burrows-fluorescent-flowers-6
craig-burrows-fluorescent-flowers-9
Fluffy-Flower-Cluster-Small